معایب فیبروز ابرو⭐️【سال1403】❤️

ما در این مقاله سعی داریم شما را با معایب فیبروز ابرو آشنا کنیم. امروزه روش های زیادی برای فرم دادن و احیای ابروها وجود دارد که یکی از این روش های جدید، فیبروز ابرو است. فیبروز یکی از تکنیک های جدید میکروبلیدینگ است که با هدف ایجاد بافتی طبیعی و بسیار ظریف انجام می شود. این روش طرفداران زیادی دارد و به همین دلیل تشکیل فیبروز ابرو مورد توجه بسیاری از بستگان فعال در حرفه زیبایی قرار گرفت. در ادامه برای آشنا شدن با معایب فیبروز ابرو با ما همراه باشید.

فیبروز ابرو چیست ؟

فیبروز ابرو به فرآیند کاشت رنگدانه های ارگانیک و طبیعی در زیر پوست با استفاده از قلم های دستی به نام قلم های لمسی اطلاق می شود و این رنگ ها توسط رنگدانه در قسمت هایی از ابرو که ریزش یا رنگ پریدگی مو را نشان می دهد اعمال می شود. فیبروز با توجه به فرم طبیعی ابرو طراحی شده و رنگ آن با توجه به رنگ پوست صورت و رنگ موهای فرد انتخاب می شود. فیبروز ابرو یکی از روش های نیمه دائمی زیباسازی و جوان سازی ابرو است که با حفظ حالت طبیعی ابرو بین ابروها قرار می گیرد و به منظور رفع ایرادات ابرو انجام می شود.

فیبروز ابرو دائمی نیست و بسته به نوع پوست فرد و نحوه مراقبت از آن بین شش ماه تا یک سال بعد از فیبروز باقی می ماند و پس از این مدت می توان پس از ترمیم روی پوست صورت استفاده کرد. دستگاهی که در روش فیبروز استفاده می شود، همان دستگاه ریز ساختاری است که با استفاده از سوزن های ظریف رنگ های ارگانیک و معدنی را در زیر پوست و در ناحیه درم پوست قرار می دهد. ماندگاری فیبروز ابرو در صورت انجام صحیح و با تکنیک های صحیح آکادمی جهانی فیبروز عموما تا دو سال خواهد بود. البته طول عمر فیبروز ابرو به نوع پوست، وضعیت فیزیکی بدن و به خصوص مراقبت های بعد از فیبروز بستگی دارد.

در روش فیبروز ابرو، رنگدانه های فیبروز مخصوصی در سطح و عمق میانی پوست قرار می گیرد و مانند تاتو در لایه عمقی پوست قرار نمی گیرد، بنابراین می توانید به راحتی و هر زمان که از فیبروز ابرو خود خسته شدید یا اگر از انجام آن پشیمان هستید، فقط آن را ریمو کنید. از طرفی رنگ فیبروز و طرح های آن بر اساس علایق مشتری و همچنین استانداردهای بین المللی تعیین می شود که با فرد همخوانی دارد، رنگ آن با رنگ پوست و موی او مطابقت دارد و از آنجایی که فیبروز ابرو است. با خودکارهای دستی شکل می گیرد و ظرافت و دقت بسیار بالایی دارد.

فیبروز ابرو چیست ؟

مراحل انجام فیبروز ابرو

از آنجایی که فیبروز ابرو یکی از بهترین روش های زیباسازی ابرو در دنیا محسوب می شود و همه کشورهای دنیا از این روش برای زیبایی ابروهای خانم ها استفاده می کنند. بسیاری از افراد تمایل به استفاده از فیبروز ابرو دارند و علاوه بر آن بسته به مراقبت های بعد از آن با انجام این روش ماندگاری فیبروز ابرو افزایش می یابد. برای انجام فیبروز ابرو قبل از انجام هر کاری، پیگمنتر سابقه حساسیت رنگی یا سابقه انجام هر گونه خدمات آرایشی ابرو و از همه مهمتر سابقه حساسیت پوستی و در صورت حساسیت به رنگ های ارگانیک و آلرژی را از مشتری می پرسد.

دندانپزشک از این روش برای او استفاده نمی کند و همچنین با توجه به فرم صورت افراد و علاقه آن ها به پهنا و ضخامت ابروها و همچنین رنگ ابروها، ابروی اولیه را کشیده و سپس شروع به کشیدن می کند. برای این کار از تاج ابرو شروع می شود و به سمت قوس و دم ابرو می رود که به طور کلی ابتدا لبه ابرو را پر می کند سپس قسمت های داخلی و خالی ابرو را پر می کند. بهتر است پیگمنتر برای هر خط ایجاد شده دو بار عقب و جلو برود تا رنگ کاملا تایید شود. پس از اتمام عمل فیبروز، ابروها دو یا سه درجه تیره‌تر از رنگ درخواستی مشتری می‌شوند و جای نگرانی نیست، زیرا پس از ۳ یا ۴ روز، رنگ ابرو به حالت طبیعی خود باز می‌گردد. برای آشنا شدن با مراحل فیبروز ابرو به سایت مربوطه مراجعه فرمایید.

مراحل انجام فیبروز ابرو

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای فیبروز ابرو هستند ؟

برخی از افرادی که به مواد آرایشی و رنگ‌های تاتو حساسیت دارند یا از بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی و دیابت رنج می‌برند، یا داشتن زخم‌های باز یا زخم‌های جدی در ابروها یا بیماری‌های حاد پوستی، گزینه‌های خوبی برای فیبروز برای زیبایی هستند. ابروهای خود را دارند و باید از روش های دیگر زیباسازی استفاده کنند. به غیر از این افراد، سایر افرادی که می خواهند زیبایی ابروهای خود را انجام دهند به راحتی می توانند از روش فیبروز ابرو استفاده کنند و ماندگاری فیبروز ابرو به طور کلی بین سه ماه تا دو سال متغیر است و در صورت توجه افراد در صورت رعایت آن ها عواقب فیبروز به خوبی، این ماندگاری طولانی تر خواهد بود. در ادامه با کاندیدای مناسب فیبروز ابرو آشنا می شوید :

افراد دارای ابروهای غیر قرینه :

همانطور که می دانید ابروهای افراد به دلایل ژنتیکی و ارثی با هم مطابقت ندارند و این افراد با ابروهای نامتناسب به دنیا می آیند و یا حتی ممکن است به دلیل تصادف، جراحی های پزشکی یا ریزش مو، ابروهای نامتناسب دائمی داشته باشند. این افراد می توانند از فیبروز ابرو برای رفع بدشکلی و ناهمواری ابروهای خود استفاده کنند و از آنجایی که صفحات فیبروز ابرو به طور طبیعی روی ابرو طراحی شده است، افراد می توانند با خیال راحت ابروهای خود را فیبروز کنند و مطمئن باشند که ابروها حالت طبیعی خود را حفظ خواهند کرد.

مراحل انجام فیبروز ابرو 

افراد دارای شکستگی ابرو :

برخی موارد مانند تصادفات، بخیه های پزشکی، جراحی ها، چندین عمل زیبایی، لیفت صورت و لیفت ابرو می توانند باعث ایجاد خطوط شکستگی بین دو ابرو یا در امتداد ابرو شوند. یکی از بهترین روش ها برای زیباسازی و یکدست شدن ابروهای چنین افرادی روش فیبروز ابرو است زیرا در این روش نسبت به سایر روش های زیباسازی ابرو ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

افراد دارای ابروهای کم پشت :

برخی از افراد به دلیل ژنتیک یا دلایل مختلف دیگر مانند استرس، زایمان، بارداری، مشکلات افسردگی و مسائل روحی دچار ریزش شدید ابرو می شوند و ابروهایشان از کمردرد رنج می برد. همچنین این افراد می توانند با استفاده از روش فیبروز ابروهای خود را پرپشت کنند و به این ترتیب برای مدت حدود شش ماه تا دو سال نیازی به استفاده از روش های گیاهی یا داروهای مختلف نخواهند داشت و می توانند ماندگاری فیبروز ابرو را افزایش دهند.

افرادی که وقت کافی برای رسیدگی ندارند :

خانم‌های شاغل یا خانم‌هایی که کارهای روزانه زیادی دارند و زمان کافی برای مراقبت از ابرو یا آرایش روزانه ندارند، بهترین روش استفاده از فیبروز ابرو است، زیرا در این روش نیازی به استفاده از مداد آرایشی نیست و یا از مراجعه به سالن های زیبایی برای زیباسازی دائمی ابروهایشان استفاده نمی شود و از آنجایی که فیبروز ابرو عموما تا دو سال طول می کشد، می توانند با خیال راحت در این دو سال ابروهایی جذاب و زیبا داشته باشند، چهره خود را داشته باشند و از زیبایی و زیبایی آن لذت ببرند.

قبل از فیبروز ابرو چه مراقبت هایی باید انجام شود ؟

برای این که دچار خطرات و عوارض نشوید باید مراقبت هایی را انجام دهد که در ادامه با مراقبت های قبل از فیبروز ابرو آشنا می شوید :

  • عدم قرار گرفتن در زیر نور آفتاب
  • استفاده از اسکراب پوست
  • عدم استفاده از روش های زیبایی ابرو مانند میکروبلیدینگ و هاشور، شش ماه قبل از انجام فیبروز
  • عدم استفاده از لوازم آرایشی قبل از مراجعه برای فیبروز
  • ارائه اطلاعات کافی به فرد پیگمنتر در خصوص سابقه حساسیت های فردی
  • استحمام کردن و داشتن پوستی تمیز

مراقبت های بعد از فیبروز ابرو

پس از فیبروز ابرو تا 24 ساعت از شنا کردن خودداری کنید. تا یک هفته پس از عمل از شنا در استخر یا وان خودداری کنید. سعی کنید تا حد امکان صورت خود، اطراف ابروها و ناحیه فیبروز را نشویید، زیرا ممکن است باعث عفونت پوست شود. اگر باید صورت خود را بشویید، می توانید از شوینده های بسیار ملایم استفاده کنید. به عنوان شامپو بچه استفاده کنید و صورت را با پنبه و حوله نخی خشک کنید. پوسته های فیبروز بعد از عمل که در ابروها ایجاد می شود را کنترل نکنید. این باعث افت رنگ ابرو می شود. به مدت 24 ساعت در معرض نور خورشید قرار نگیرید و از کلاه آفتاب گیر استفاده کنید. زخم های ایجاد شده در حین عمل فیبروز ابرو را دستکاری نکنید.

ماندگاری فیبروز ابرو چقدر است ؟

به طور معمول ماندگاری فیبروز ابرو بین شش ماه تا دو سال است، اما اگر فرد مراقبت های بعد از فیبروز را دنبال کند و فرد رنگدانه در طول فیبروز تمام استانداردهای لازم را داشته باشد، قطعا دو سال طول می کشد و هر چه استانداردها و مراقبت های بعد از فیبروز کمتر باشد، فیبروز ماندگاری کمتری خواهد داشت. در ادامه با ماندگاری فیبروز ابرو آشنا می شوید :

رعایت مراقبت های بعد از فیبروز :

مراقبت های بعد از فیبروز می تواند تاثیر بسیار مستقیمی در تثبیت رنگ فیبروز داشته باشد، همه این موارد توسط رنگدانه پس از فیبروز به فرد علامت داده می شود و او باید آن ها را دنبال کند.

عمق هاشور ابرو :

هاشور ابرو یکی از مهم ترین نکات تکنیک فیبروز ابرو است که در صورتی انجام می شود که فرد رنگدانه تجربه کافی برای انجام این روش را داشته باشد. به راحتی می تواند رنگدانه های طبیعی آلی و معدنی مورد استفاده در روش فیبروز را در عمق مناسب زیر پوست قرار دهد زیرا اگر در عمق پوست قرار گیرد رنگ و سفت شدن زیادی به خود نمی گیرد و در سطحی قرار می گیرد. لایه پوست با این حال، به دنبال لایه برداری پس از فیبروز، همه رنگ ها از بین می روند و نتیجه نامشخص خواهد بود.

مراقبت های بعد از فیبروز ابرو

هورمون های بدن :

هورمون های بدن تاثیر زیادی در لکه دار شدن فیبروز دارند. برای خانم هایی که در دوران قاعدگی یا بارداری خود با تغییرات هورمونی زیادی مواجه هستند، بهتر است فیبروز ابرو را انتخاب نکنند.

نوع پوست :

پوست چرب کاندید مناسبی برای فیبروز نیست زیرا این نوع پوست به درستی رنگ نشان نمی دهد. بهترین نوع پوست برای فیبروز ابرو افرادی هستند که پوست نرمال یا خشک دارند.

معایب فیبروز ابرو

یکی از مهم ترین مواردی که همه کاندیدهای فیبروز باید بدانند معایب فیبروز ابرو است. در ادامه معایب فیبروز ابرو را بررسی می کنیم :

بروز عفونت :

بروز عفونت یکی از شایع ترین عوارض فیبروز ابرو است که می تواند پس از شروع فیبروز ایجاد شود. مهمترین عامل عفونت استفاده از تجهیزات آلوده و ضدعفونی نشده است. برای جلوگیری از عفونت، استفاده از آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد باکتری ضروری است.

بروز حساسیت :

در هنگام فیبروز ابرو، مقدار کمی جوهر که یک ماده شیمیایی است وارد بدن می شود. مشخص است که ورود این ماده به بدن برخی افراد می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود. نتیجه این واکنش ها منجر به تورم و التهاب صورت خواهد شد. قبل از انجام کار از مقداری جوهر روی قسمتی از ابرو به عنوان تست استفاده کنید تا تنها راه تشخیص حساسیت یا نبودن آن، نتیجه برای ادامه کار مشخص شود.

نامتقارن شدن ابرو :

عدم تقارن ابرو پس از فیبروز یکی دیگر از عوارض فیبروز ابرو است که می تواند رخ دهد. نارضایتی از حالت کشیده ابرو پس از فیبروز می تواند برای فرد ناراحت کننده باشد.

ناهماهنگ بودن رنگ ابرو :

گاهی بعد از فیبروز ابرو، رنگ منتقل شده به پوست با رنگ طبیعی ابرو بسیار متفاوت است. این مشکل را می توان یکی از عوارض فیبروز ابرو نامید. این عارضه ظاهری غیر طبیعی به ابروها می دهد و از زیبایی آن ها می کاهد. برای جلوگیری از ناهماهنگی رنگ ابرو پیشنهاد می شود تا چند ماه قبل از فیبروز ابرو از رنگ آمیزی ابرو خودداری کنید و در انتخاب رنگ فیبروز نهایت دقت را به خرج دهید.

امکان ابتلا به بیماری های خطرناک :

بیماری هایی مانند هپاتیت و ایدز بیماری های عفونی هستند که می توانند در طول فیبروز ابرو ایجاد شوند. البته احتمال درگیری با این نوع بیماری ها کم است. بهترین راه حل برای درگیر نشدن در این نوع بیماری ها مراجعه به مراکزی است که تمام استانداردهای بهداشتی را به درستی رعایت کنند.

ریختن رنگ ابرو :

یکی دیگر از عوارض فیبروز ابرو، رنگ شدن پوست زیر ابرو یا حذف رنگ تزریق شده در مدت زمان بسیار کوتاه است. این عارضه به دلیل استفاده از رنگ های بی کیفیت در هنگام فیبروز ابرو ایجاد می شود.

معایب فیبروز ابرو 

در استفاده از روش فیبروز باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در ابتدای این مطلب تاحدودی با روش فیبروز آشنا شدیم. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از این خدمات دریافت کنید، لازم است با تعدادی از نکات مهم در مورد استفاده از روش فیبروز آشنا شوید :

مهارت متخصص یا پیگمنتر در نتیجه نهایی بیشترین تاثیر را دارد :

همانطور که گفتیم با قلم مخصوص رنگدانه ها وارد پوست شده و ظاهر ابروی طبیعی را ایجاد می کنند. برای اینکه نتیجه کاملا طبیعی جلوه کند، باید متخصص رنگدانه ها را به گونه ای جایگذاری کند تا خطوطی همانند تارهای ابرو ایجاد شود. در غیر این صورت فیبروز ظاهری مشابه تاتوی ابرو کلاسیک و قدیمی خواهد داشت.

رنگ استفاده شده در فیبروز ابرو باید با رنگ ابروهای شما هماهنگ باشد :

نکته دیگری که باید در استفاده از این روش مورد توجه قرار بگیرد، رنگ دانه های رنگی هستند. اگر این رنگدانه ها هماهنگی لازم را با رنگ ابروهای شما نداشته باشند، نتیجه چیزی جز ابرویی دو رنگ و یا حتی چند رنگ نخواهد بود.

به بهداشت لوازم و کیفیت مواد مورد استفاده توجه داشته باشید :

برای اینکه ابروهای شما ظاهری زیبا و طبیعی داشته باشند باید از خدمات معتبر استفاده کنید. توجه به مهارت متخصص ضروری است اما کافی نیست. کیفیت مواد و رنگهای استفاده شده نیز بسیار حایز اهمیت است. علاوه بر این برای جلوگیری از عوارض فیبروز ابرو همانند عفونت و بیماری های منتقله از راه خون لازم است از وسایل کاملا بهداشتی و استریل شده استفاده شود.

روش آرایش نیمه دائم فیبروز Phibrows یا فیبروز ابرو چیست؟

فیبروز یک برند اروپاییست که از روش آرایش نیمه دائم یا میکروبلیدینگ برای حالت دادن و تغییر فرم ابرو به وسیله هاشور های مو مانند با کمک یک تیغ و یا سوزن مخصوص استریل استفاده می کند. رنگهای آن ارگانیک یعنی فاقد اکسید فلزات و آهن است به همین دلیل هیچ گاه قرمز نمی شود و اثر ان مثل تاتو باقی نمی ماند. اثر این روش بسته به نوع پوست حدود یک سال یا کمی بیشتر باقی خواهد ماند که می توان ترمیم شود.

این روش برای افرادی که ابروهای کم پشت یا نا قرینه دارند انجام می شود تا نیاز به ارایش روزانه یا جراحی و مشکلات ان را نداشته باشد آرایش مداوم ابرو ممکن است باعث ریزش آن شود که این روش کمک می کند چندین ماه یا سال نیاز به آرایش نداشته باشید. در این روش بدلیل بالا بودن تکنولوژی سوزن و آموزش دقیق فیبروز آرتیست برای کاشت رنگدانه هیچگونه آسیبی به موی ابرو نمی رسد بلکه باعث تقویت مو و فولیکول ان شده و شاهد رشد ابروهایتان نیز هستید.

وقتی فیبروز ابرو انجام می شود سه روز ابروی شما تیره می شود و بعد از آن کاملا پوست ریزی شروع و کمرنگ می شود و بعد از ۱۴ تا ۲۸ روز رنگ کاشت شده در لایه درم دیده می شود. همچنین بعد ۳۰ تا ۶۰ روز می توانید برای رسیدن به حالت ایده آل خود آن را ترمیم کنید. همچنین، خدمات میکروبلیدینگ، هاشور ابرو یا فیبروز ابرو در دو پکیج در این مرکز ارائه می شود، پکیج فیبروز و پکیج نانو فیبروز. تفاوت روش نانو فیبروز در ظریفتر بودن هاشور ها و انتقال بیشتر رنگ است که البته نوع پوست و نوع مو ها تاثیر چشمگیری در ظرافت و نتیجه نهایی کار دارد.

کلام آخر

قبل از انجام این روش سعی کنید بهترین مرکز فیبروز ابرو در تهرانپارس و بهترین پزشک را انتخاب کند و با آگاهی دست به انجام این روش بزنید. ممنون از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

مهتاب شهریاری

سلام مهتاب شهریاری هستم، 3 سال کار نویسندگی و تولید محتوا در حوزه زیبایی انجام داده ام؛ تا به امروز تمام سعی خود را کرده ام که بهترین مطالب را گردآوری کنم و در اختیار مردم قرار دهم؛ در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد دارید، می توانید با ما در میان بگذارید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریسا خاوندگار پداگوژِیست و مستر میکروبلیدینگ در ایران به پشتوانه ی تجربه ی 15 ساله ی خود در حوزه ی آرایش دائم با بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان از طراحی ، ظرافت خطوط ، بهداشت کار ، انتخاب رنگ مناسب و مشاوره ی صادقانه در مراجعه اول و ماندگاری بینظیر خطوط بلید بدون تغییر و پخش رنگ در موعد ترمیم ضمن ارائه نمونه کارهای واقعی و متنوع آماده ی ارائه ی خدمات زیبایی به مراجعین عزیز می باشد.