مراحل فیبروز ابرو✅【سال1403】⚡

ما در این مقاله سعی داریم شما را با مراحل فیبروز ابرو آشنا کنیم. برای افرادی که ابروهای کم پشت دارند یا دچار شکستگی ابرو می شوند، می توانند از فیبروز ابرو برای زیبایی ابروهای خود استفاده کنند. در واقع فیبروز نام شرکتی در صربستان است که این روش را پایه گذاری کرده است. فیبروز ابرو روشی نیمه دائمی برای زیباسازی ابرو است. در ادامه برای آشنا شدن با مراحل فیبروز ابرو با ما همراه باشید تا با آن بیشتر آشنا شوید.

فیبروز ابرو چیست ؟

فیبروز ابرو یکی از روش های جدید نیمه دائمی برای زیباسازی و رفع عیوب ابرو است. در این روش که به صورت دستی یا به کمک سوزن انجام می شود، بین ابروها خط ایجاد می کنند و به این ترتیب عیوب ابرو را می پوشانند. هدف اصلی فیبروز ابرو رفع عیوب و همچنین تغییر طرح یا رنگ ابروهایی است که قبلا خالکوبی شده و رنگ و طرح آن ها از بین رفته است و یا ابروهایی که رنگ ندارند و فرد علاقه مند به آن. داشتن ابروهای رنگی جذاب و زیباست، البته باید توجه داشته باشید که فیبروز ابرو یک عمل دائمی نیست و نیمه دائمی است و اگر سال ها علاقه به فیبروز دارید، مجددا برای ترمیم آن به مرکز فیبروز مراجعه کنید.

فیبروز ابرو چیست ؟

مراحل فیبروز ابرو

فیبروز ابرو یکی از روش های زیباسازی ابرو در دنیا محسوب می شود و در تمام نقاط دنیا از این روش استفاده می شود، زیرا علاوه بر اینکه این روش برای فرد راحت تر است، برای فرد چندان سخت نیست. دریافت این سرویس و نسبت به روش های قدیمی تاتو ضرری ندارد و زیبایی و جذابیت آن چند برابر خواهد شد. ابتدا قبل از انجام هر کاری، پیگمانتر از مشتری در مورد سابقه حساسیت او به روش ها یا تاتو های مشابه سوال می کند و در صورت داشتن حساسیت باید از انجام این کار خودداری کند. افراد مبتلا به بیماری های قلبی و به خصوص دیابت نباید از این روش استفاده کنند. پس از آن نوبت به طرح و رنگ مورد نظر می رسد.

پیگمنتر باید در مورد نوع ابرویی که باید با توجه به فرم صورت و علاقه مشتری مشاوره لازم را ارائه دهد و با مشاوره او مشتری بتواند در انتخاب مدل و رنگ ابرو تصمیم درستی بگیرد. با استفاده از ابزارهای فیبروز مانند جداکننده و مداد، یک طرح اولیه برای ابرو طراحی کنید تا در حین کار دچار اشتباه نشوید. هر رنگی باید از قسمت تاج ابرو شروع شود و به سمت قوس و دم ابرو حرکت کند. مراقب باشید که رنگ هر خط هش ایجاد شده را دو بار ثابت کنید و به جلو و عقب بروید تا رنگ کاملا ثابت شود. نگران تیره شدن رنگ نباشید زیرا بعد از دو تا سه روز رنگ ابرو روشن تر می شود. توجه داشته باشید که 10 روز قبل از فیبروز باید هیچ رنگی روی ابروها وجود نداشته باشد و همچنین افرادی که قبل از فیبروز روش های دیگر تاتو کردن ابروهای خود را انجام دادند نمی توانند از فیبروز استفاده کنند.

چه عواملی در ماندگاری فیبروز ابرو تاثیر دارد ؟

مدت زمان فیبروز ابرو بسته به مهارت فردی که این کار را انجام می دهد و پوست فرد می تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی فیبروز ابرو بین 6 ماه تا یک سال طول می کشد و دلیل آن فیبروز ابرو نسبت به سایرین است. در روش های سایه زدن ابرو، رنگ به پوست نزدیک تر می شود و رنگ در لایه عمیق پوست قرار نمی گیرد. بنابراین این مشکل باعث می شود که رنگ زودتر محو شود و نیاز به ترمیم داشته باشد. عواملی در ماندگاری فیبروز ابرو تاثیر دارد که در ادامه به آن می پردازیم :

عمق هاشور :

هرچه عمق هاشور یا ابرو فیروزه ای کمتر باشد، طول عمر آن کوتاه تر می شود و رنگ آن زودتر محو می شود.

نوع پوست :

هر چه پوست شما چرب تر باشد، فیبروز ابروها دائمی تر می شود. برای پوست های خشک و نرمال بهترین گزینه برای لایه برداری با تکنیک فیبروز محسوب می شود. اگر پوست چرب دارید، می توانید قبل از فیبروز از لایه بردارهای پوستی استفاده کنید.

تغییر هورمون های بدن :

بارداری و شیردهی و قاعدگی در خانم ها از جمله دوره هایی است که برای فیبروز مساعد به نظر نمی رسد، زیرا در این دوران هورمون های بدن به طور کامل تغییر می کند و بر اپیلاسیون ابرو تاثیر می گذارد.

هدف از انجام فیبروز چیست ؟

هدف از این روش از بین رفتن و ارائه راه حلی برای پوشاندن عیوب ابرو است که با پر کردن نواحی خالی، فرم دادن به ابرو و کانتور کردن ابرو انجام می دهید. با فیبروز ابرو می توان ابروهایی با طرح خاص و رنگ خاص داشت. این روش آرایش ابرو دائمی نیست و پس از مدتی از بین می رود، بنابراین می توانید برای داشتن ابروهای طبیعی با زیبایی خاص از این روش به صورت دائمی استفاده کنید. با مراجعه به سالن های زیبایی می توانید از این روش بهره مند شوید همچنین با تهیه دستگاه فیبروز ابرو و آشنایی با این روش و مراحل آن می توانید ابروهای خود را در منزل آماده کنید.

مراحل فیبروز ابرو 

رنگ و دستگاه مورد استفاده در فیبروز ابرو :

تمام رنگ هایی که برای فیبروز ابرو استفاده می شود رنگ های معدنی هستند که در تهیه آن ها از فلزات سنگین استفاده نمی شود و تمام رنگ های آن ها بر اساس رنگ طبیعی است، بنابراین اگر می خواهید آن را حذف کنید، در مورد رنگ ها محو می شوند و باقی نمی مانند. زیرا وقتی در گذشته تاتو می کردند بعد از مدتی رنگ تاتو قرمز می شد و به هیچ وجه از روی پوست پاک نمی شد. قلم میکروبلیدینگ برای تکنیک فیبروز ابرو استفاده می شود و قلم مانند خودکار یا خودکار در دست نگه داشته می شود و فرآیند خرد کردن به راحتی از طریق این خودکار انجام می شود.

ماندگاری فیبروز ابرو چقدر است ؟

ماندگاری فیبروز ابرو از دیگر مواردی است که بی شک افرادی که تمایل به انجام این روش دارند به این سوال بسیار حساس هستند. رشد ابرو به دلایل مختلفی بستگی دارد. اما به طور معمول می توان گفت ماندگاری این روش آرایش ابرو بین 6 ماه تا 1 سال خواهد بود زیرا میکروبلیدینگ نسبت به روش های دیگر عمق کمتری دارد و در نتیجه ماندگاری کمتری دارد. البته در نظر داشته باشید که اگر دریچه های این روش عمیق تر شوند و رنگ های فیبروز به روز تهیه و استفاده شود، ماندگاری هاشور فیبروز بیشتر می شود. جوهر تاتو در این روش با نفوذ کمتری ماندگاری کمتری دارد در حالی که ماندگاری تاتو بیشتر از این روش آرایش ابرو است.

تفاوت فیبروز ابرو با تاتو :

استفاده از تاتو برای آرایش صورت یک روش بسیار قدیمی است و در این روش به صورت غیر طبیعی و مداوم بر روی موضع آسیب دیده تزریق می شد. پاک کردن تاتو از روی صورت بسیار دشوار بود و همیشه مقداری جوهر زیر پوست باقی می ماند زیرا جوهر تزریق شده به عمق پوست نفوذ می کند. اما با ابداع روش فیبروز ابرو اثری باقی نمی ماند که یکی از بارزترین تفاوت های فیبروز ابرو با تاتو است. در روش فیبروز ابرو جوهر تزریق شده به عمق پوست نفوذ نمی کند و به همین دلیل به راحتی می توان جوهر را پاک کرد و در این روش می توانید بدون ترس از باقی ماندن جوهر، الگوی ابروی خود را تغییر داده و پهن یا باریک کنید. در این روش فرد می تواند ابروهای شما را به صورت تار مو طراحی کند تا به هیچ عنوان به عنوان تاتو شناخته نشوند و ابروهای شما کاملا طبیعی به نظر برسند و در صورت تمایل می توانید ابروهای پرپشت خود را طراحی کنید.

چه افرادی برای انجام فیبروز ابرو مناسب هستند ؟

این روش آرایش ابرو برای افرادی مناسب است که هرگز صورت خود را تاتو نکردند. اگر افرادی از تاتو استفاده کرده باشند اجرای این روش امکان پذیر نخواهد بود زیرا فیبروز ابرو به قدری ظریف است که این طرح روی ابروهای تاتو دیده نمی شود. برای انجام این روش، پوست فرد باید عاری از آسیب باشد، با توجه به این عدد می توان نتیجه گرفت افرادی که در این قسمت از صورت خود آسیب دیدند، برای رفع فیبروز باید آن را به تعویق بیندازند.

با استفاده از این روش رضایت کافی را خواهید گرفت و زیبایی بی نظیری به ابروهای خود خواهید داد. به لطف پیشرفت علم و فناوری می توانید از بهترین و راحت ترین خدمات در زمینه زیبایی و آرایش که تنها شاخه زیبایی صورت در این راه است برخوردار شوید. می توانید از این روش با فیبروز لب، چشم و سایر شاخه ها آشنا شوید و از زیبایی طبیعی بی نظیری لذت ببرید. برای آشنا شدن با کاندیدای مناسب برای میکروبلدینگ به سایت مربوطه مراجعه فرمایید.

نکات مهم درباره فیبروز ابرو :

به خاطر داشته باشید که همه رنگ‌های روغنی و آب به معنای نامناسب بودن رنگ و ریزش آن نیستند، زیرا برخی از شرکت‌ها از فرمول‌هایی استفاده می‌کنند که کمبود روغن و آب را در تولید رنگ‌ها جبران می‌کنند. ; و باعث ماندگاری بیشتر رنگ می شود. در طراحی ابرو به روش فیبروز باید به کلینیک هایی مراجعه کنید که در آن افراد با تجربه و واجد شرایط در این زمینه کار می کنند تا در پایان کار به نتیجه ایده آل دست پیدا کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم قبل از ایجاد فیبروز بر روی خود اقدام کنید. با پزشک زیبایی مشورت کنید و مطمئن شوید که این روش با پوست شما مناسب و سازگار است. زیرا در برخی موارد این پلیر با تمامی پوسته ها سازگاری ندارد و ممکن است عوارض جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

هزینه فیبروز ابرو چقدر است ؟

هزینه فیبروز ابرو بسته به تخصص و مهارت آرایشگر و البته محل آرایشگاه متفاوت است. همچنین به خاطر داشته باشید که قیمت فیبروز ابرو به عوامل دیگری مانند نوع رنگ تاتو، نوع و برند سوزن تاتو بستگی دارد. به عنوان مثال یکی از بهترین سوزن های تاتو سوزن میکروبلیدینگ فی یا رنگ های برند فی است که علاوه بر قیمت بالا، کیفیت بالایی دارد.

ماندگاری فیبروز ابرو چقدر است ؟

انواع مدل های هاشور ابرو در فیبروز ابرو

در فیبروز ابرو هاشور آن انواع مختلفی دارد که در ادامه با آن آشنا می شوید :

مدل هاشور spine-3 :

این الگوی روش فیبروز به الگوی ماهی تیغ معروف است و همه آن را با نام تیغ ماهی می شناسند. مرکز ابرو در انتهای ابرو قرار می گیرد و ابرو به سمت انتهای یا دم ابرو کشیده می شود.

مدل هاشور spine-5 :

به این مدل از روش فیبروز، مدل آسیایی می گویند که اکثر خانم ها از این روش یا مدل استفاده می کنند. نقطه مرکزی هاشور بین استخوان ابرو و ابرو قرار می گیرد. این مدل بسیار زیباست و طرفداران زیادی دارد.

مدل هاشور spine-6 :

این مدل از مدل کلاسیک Hashore SPINE-6 می آید که مانند مدل آسیایی طرفداران زیادی دارد. نقطه مرکزی روی قوس پایینی ابرو است و زمانی که این خطوط کشیده می شوند باید به سمت قوس پایینی کشیده شوند.

هاشور upper spine :

و در نهایت تمام خطوط این مدل باید به سمت بالا کشیده شود و نقطه مرکزی قسمت بالا در کنار تاج ابرو قرار گیرد.

فیبروز و میکروبلدینگ چه تفاوتی با هم دارند ؟

تفاوت فیبروز ابرو و میکروبلیدینگ ابرو به نوع سوزن و ظرافت آن بستگی دارد و روش اجرا و نتیجه کلی بسیار نزدیک خواهد بود. شاید فردی که اطلاعات کاملی در مورد تفاوت این روش ها ندارد، نتواند این فیبروز را از میکروبلیدینگ ابرو تشخیص دهد. فیبروز ابرو توانایی بیشتری در نازک شدن ابروها خواهد داشت و این کاملا علمی است اما میکروبلیدینگ ابرو بر اساس مهارت و توانایی فرد پیگمنتر انجام می شود. فیبروز زمانی قابل توجه می شود که از سوزن فیبروز و رنگ فیبروز برای انجام میکروبلیدینگ فیبروز استفاده کنند. بسیاری از هنرمندان تاتو با انجام میکروبلیدینگ به این فیبروز می گویند که کاملا اشتباه است. اکثر هنرمندان تاتو با استفاده از سوزن ها و جوهرهای ارزان قیمت میکروبلیدینگ را ارائه می دهند که فیبروز نیست. امکان دارد در برخی موارد شبیه به هم به نظر برسند، اما در دراز مدت اصلا شبیه هم نیستند و نتیجه یکسانی ندارند. برای آشنا شدن با تفاوت میکروبلدینگ و فیبروز ابرو به سایت مربوطه مراجعه فرمایید.

انواع مدل های هاشور ابرو در فیبروز ابرو 

نکات مراقبتی بعد از فیبروز ابرو :

بلافاصله پس‌از فرایند زیبایی فیبروز ابرو ، احساس سوزن سوزن شدن و حساسیت جزئی و احتمالاً کمی تورم در ناحیه تاتو خواهید داشت. این به‌این دلیل است که کرم بی‌ حس‌کننده یا بی ‌حس‌کننده ‌ای که قبل استفاده از تاتو روی ابروهای شما استفاده می‌شود، شروع به ازبین رفتن می‌کند و زخم تازه در معرض دید بلافاصله روند بهبودی را آغاز می‌کند. این احتمال وجود دارد که حدود 1-2 روز کمی حساسیت، قرمزی و تورم پوست را تجربه کنید. به‌مدت 10 روز ازهیچ محصول دیگری در ناحیه فیبروز ابرو استفاده نکنید.

هیچ صابون، پاک کننده، آرایش یا کرم دیگری بجز کرم مراقبت پس‌از فیبروز ابرو نباید استفاده شود. اطمینان حاصل کنید که تقریباً دو هفته به ابروها فرصت دهید تا ترمیم و سفت شوند. هرگونه فعالیت بدنی (مانند شنا یا سونا) یا قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید که ممکن است باعث محو شدن زودرس شود را محدود کنید. همه تاتو ها خطر ذاتی عفونت و/یا واکنش آلرژیک را دارند. اگر درد یا حساسیت بیش‌از چند روز ادامه داشت، فورا به یک پزشک مراجعه نمایید. متخصصی که کار فیبروز ابرو را برایتان انجام می دهد برای شما کرم های مراقبتی را برای جلوگیری ازهرگونه عفونت و مشکلی تجویز خواهد کرد که باید آنها را در زمان گفته شده استفاده نمایید.

ترمیم فیبروز ابرو :

تقریباً در دو هفته، ابروهای شما عمدتاً در طی فرآیند ریزش و پوسته پوسته شدن بهبود می‌یابند. در نتیجه شدت رنگ و ضخامت اولیه محو می شود و سایه رنگ مورد نظر ظاهر می شود. در حدود 3 تا 4 هفته، شما باید برای ترمیم مجدد به کلینیک مراجعه نمایید تا قسمت های ریخته شده در دوران بهبودی مجددا برایتان فیبروز شود، بخصوص اگر می خواهید هر گونه تغییری در شکل ابروی خود ایجاد کنید. یا هر قسمتی را که نیاز به اصلاح دارد پس‌از محو شدن برخی نواحی پر کنید. فرآیند ریزش در طول ترمیم روش اصلی تکرار خواهد شد. این تکرار به ماندگاری بیشتر فیبروز ابرو کمک می کند و جوهر را وادار می کند تا بیشتر در عمق پوست بماند.

در نهایت، سومین قرار ملاقات شما باید بین 3 تا 4 هفته برنامه ریزی شود، اما همه نیازی به ترمیم سوم ندارند. بسته به‌اینکه چقدر این توصیه‌های مراقبت‌های بعدی را دنبال می‌کنید و سرعت محو شدن جوهر نیمه‌دائمی، تا 1 تا 3 سال دیگر مجبور نیستید قرار ملاقات دیگری برای ترمیم بگیرید.

کلام آخر

برای انجام این روش سعی کنید بهترین کلینیک و بهترین پزشک را انتخاب کنید و با آگاهی دست به انجام این روش بزنید. مراقبت ها و دستورات پزشک را به خوبی انجام دهید تا نتیجه مناسبی از این روش بگیرید. ممنون از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

مهتاب شهریاری

سلام مهتاب شهریاری هستم، 3 سال کار نویسندگی و تولید محتوا در حوزه زیبایی انجام داده ام؛ تا به امروز تمام سعی خود را کرده ام که بهترین مطالب را گردآوری کنم و در اختیار مردم قرار دهم؛ در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد دارید، می توانید با ما در میان بگذارید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریسا خاوندگار پداگوژِیست و مستر میکروبلیدینگ در ایران به پشتوانه ی تجربه ی 15 ساله ی خود در حوزه ی آرایش دائم با بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان از طراحی ، ظرافت خطوط ، بهداشت کار ، انتخاب رنگ مناسب و مشاوره ی صادقانه در مراجعه اول و ماندگاری بینظیر خطوط بلید بدون تغییر و پخش رنگ در موعد ترمیم ضمن ارائه نمونه کارهای واقعی و متنوع آماده ی ارائه ی خدمات زیبایی به مراجعین عزیز می باشد.