ماندگاری شیدینگ لب✅【سال1403】⚡

ما در این مقاله سعی داریم شما را با ماندگاری شیدینگ لب آشنا کنیم. روش هایی که باعث زیباتر شدن لب ها می شود تاتو رژ لب، تزریق پرکننده لب، سایه زدن لب و استفاده روزانه از رژ لب است، اما اگر از آن دسته افرادی هستید که زمان و حوصله کافی برای آرایش لب را ندارید، بهترین گزینه استفاده از روش های زیبایی است. در ادامه برای آشنا شدن با ماندگاری شیدینگ لب با ما همراه باشید.

شیدینگ لب چیست ؟

شیدینگ لب یک روش آرایش دائمی لب است که با تزریق رنگدانه های معدنی ضد حساسیت بر روی سطح پوست به لب های شما شکل بسیار زیبایی می بخشد. روش شیدینگ لب شامل استفاده از سوزن بسیار ظریف و استفاده از رنگدانه های مخصوص برای حجم دادن به لب ها است. شیدینگ لب به عنوان آرایش دائمی یا تاتو زیبایی شناخته می شود و برای این کار باید به مراکزی مراجعه کرد که در این زمینه تخصص و مهارت لازم را دارند.

شیدینگ لب چیست ؟

هدف انجام شیدینگ لب :

شیدینگ کردن یکی از تکنیک های جدید آرایش است که برای قسمت های مختلف صورت مانند ابرو، چشم و لب استفاده می شود. هدف از سایه زدن لب، ابرو و چشم، از بین بردن لکه ها و عیوبی است که اکثر خانم ها دوست ندارند روی صورت خود داشته باشند. از شیدینگ لب برای فرم دادن، حجم دادن به لب ها و از بین بردن سفیدی بیش از حد لب ها استفاده می شود. نکته مثبت سایه لب این است که رنگ های متنوعی دارد و محدودیتی در انتخاب رنگ برای این کار ندارید. بسته به سلیقه خود و پس از مشاوره و مشاوره می توانید از رنگ های ملایم یا تند برای سایه زدن لب های خود استفاده کنید.

شیدینگ لب چه عوارضی دارد ؟

با توجه به اینکه تزریق رنگ به لایه سطحی پوست لب یک روش تهاجمی است، بدون شک پس از شیدینگ کردن، احساس درد و تورم خواهید داشت که نسبتا طبیعی است. هنگام شیدینگ لب ها از بی حس کننده های موضعی استفاده می شود، اما این فقط درد شما را کاهش می دهد. بنابراین باید نکاتی را رعایت کنید تا دچار عوارض و خطرات نشوید. در ادامه با عوارض شیدینگ لب آشنا می شوید :

  • احتمال انتقال بیماری های عفونی خطرناک مثل HIV و هپاتیت ب
  •  تورم و قرمزی در ناحیه لب
  • عفونت های ناشی از کاربرد لوازم آلوده و استرلیزه نشده
  • واکنش های آلرژیک
  • ایجاد تبخال
  • فشار بیش از حد دست یا عمق زیاد سوزن
  • ایجاد زخم های سطحی و خشکی پوست

مراحل شیدینگ لب :

شیدینگ لب مراحلی دارد که در ادامه به آن می پردازیم :

انتخاب رنگ :

اگر انتخاب رنگ برای سایه زدن درست نباشد، نتیجه معکوس خواهد داشت و زیبایی لب ها کمتر می شود.

قرینه سازی :

ممکن است لب ها در یک راستا قرار نگیرند، بنابراین از اپراتور بخواهید که لب ها را تراز کند.

بی حس کردن :

از ژل ها یا پمادهای موضعی برای بی حس کردن لب ها استفاده می شود.

آماده سازی دستگاه :

رنگ داخل دستگاه قرار می گیرد و نوع سوزن و سایز آن تنظیم می شود. کار اکنون آماده اجرا است.

شیدینگ لب چه عوارضی دارد ؟

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای شیدینگ لب هستند ؟

افرادی که زمان کافی برای آرایش روزانه ندارند. افرادی که لب هایشان تغییر رنگ داده است. افرادی که می خواهند به لب های خود حجم دهند. افرادی که خواهان زیبایی طبیعی لب هستند. افرادی که لب های همسانی ندارند. افرادی که روی لب هایشان سیاهی یا زخم است و می خواهند این عیب را بپوشانند.

رنگ مناسب برای شیدینگ لب :

برای انتخاب رنگ مناسب رژ لب باید به رنگ پوست مشتری توجه کرد. عدم هماهنگی رنگ لب با رنگ پوست می تواند ظاهری نامناسب در صورت ایجاد کند. در ادامه با رنگ مناسب برای شیدینگ لب آشنا می شوید :

پوست روشن :

افرادی که پوست روشن دارند باید از رنگ هایی مانند قرمز، سرخابی و مرجانی استفاده کنند. به طور کلی رنگ های مناسب برای پوست های روشن صورتی، هلویی و قرمز هستند.

پوست متوسط :

افرادی با رنگ پوست متوسط ​​مانند گندمی روشن باید از رنگ هایی با رنگ های بنفش، صورتی و هلویی پررنگ استفاده کنند. این نوع رنگ ها چهره افراد با پوست متوسط ​​را شاداب جلوه می دهند.

پوست تیره :

افراد با پوست تیره می توانند از بیشتر رنگ ها برای سایه زدن لب استفاده کنند. البته بهتر است از انتخاب رنگ های بنفش و قهوه ای خودداری کنید و رنگ های صورتی و نارنجی تند را امتحان کنید.

شیدینگ لب با رژ لب چه تفاوتی دارد ؟

شیدینگ لب با رژ لب متفاوت است. در شیدینگ لب از رنگ های خاصی برای افزایش رنگ طبیعی لب ها استفاده می شود. اما در تزریق رژ لب معمولا با استفاده از رنگدانه های مخصوص رنگ لب به طور کامل تغییر می کند. تفاوت دیگر این دو روش در نوع دستگاه مورد استفاده است. همچنین، ماندگاری سایه لب کمتر از تاتو رژ لب است.

مراقبت های بعد از شیدینگ لب :

تا سه تا چهار هفته پس از شیدینگ لب از ورزش های شدید خودداری کنید. از چیدن پوست لب و دست زدن به آن ها خودداری کنید. غذاهای اسیدی و نمکی نخورید. به طور مرتب از بالم لب استفاده کنید. بعد از تزریق می توانید از وازلین برای تسکین درد و سوزش استفاده کنید.

زمان مناسب برای ترمیم شیدینگ لب چه زمانی است ؟

شیدینگ لب یک عمل زیبایی نیمه دائمی است. بنابراین، برای ترمیم و جلوگیری از محو شدن رنگ لب، باید هر از چند گاهی آن را بازیابی کنید. زمان مناسب برای بازسازی به کیفیت کار، کیفیت رنگ و نحوه نگهداری آن بستگی دارد. اما به طور کلی بهتر است بعد از 6-8 ماه به خالکوبی خود مراجعه کنید.

ماندگاری شیدینگ لب

ماندگاری این تکنیک آرایش دائمی مانند سایر تکنیک ها بسته به نوع پوست و مواد استفاده شده متفاوت است. بنابراین نمی توان به طور واضح گفت که برای مثال ماندگاری سایه لب 1 ماه یا بیشتر از 1 ماه است. ماندگاری شیدینگ لب در افرادی که پوست چرب دارند کمتر از افراد دارای پوست خشک است. انتخاب رنگ تیره برای سایه لب به ماندگاری بیشتر آن کمک می کند زیرا رنگ های تیره بیشتر از رنگ های روشن دوام می آورند. در صورت استفاده از مواد و رنگدانه های مناسب و باکیفیت شاهد ماندگاری طولانی تری خواهید بود. مهارت و توانایی خالکوبی که برای شما سایه لب انجام می دهد تاثیر زیادی در ماندگاری آن دارد.

ماندگاری شیدینگ لب 

آیا شیدینگ لب درد دارد ؟

بله، شیدینگ لب دردناک است، اما شدت درد بستگی به آستانه تحمل درد شما دارد. اگر آستانه تحمل درد شما پایین است، می توانید قبل از رفتن به سالن زیبایی از استامینوفن خوراکی استفاده کنید. البته متخصص شما قبل از شروع تاتو لب از بی حسی موضعی استفاده می کند تا درد کمتری احساس کنید.

مراقبت های قبل از شیدینگ لب :

قبل از میکروپیگمنتیشن از مصرف نوشیدنی های الکلی و مسکن ها خودداری کنید. لب نباید آسیب ببیند. شما نباید پوست لب را برش دهید. از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، وارفارین خودداری کنید. می توانید سه روز قبل، روزی یک بار به مدت سه دقیقه عسل را روی لب های خود قرار دهید، ارائه خدمات بلافاصله پس از تزریق ژل و فیلر ممنوع است. قبل از شیدینگ لب از مصرف غذاهای تند، غذاهای دریایی و چای های گیاهی خودداری کنید.

شیدینگ لب چه مزایایی دارد ؟

هنگامی که شيدينگ لب را انجام دهید، حتی بدون رژ لب، برق لب، عالی به نظر خواهید رسید. در هر شرایطی، در ساحل یا استخر، دیگران مطمئن خواهند شد که شما به تازگی آرایش کردید. لازم نیست نگران ترک خوردن رژ لب و یا پاک شدن آن باشید. هیچ غذا، نوشیدنی یا بوسه‌ای آرایش شما را خراب نمی‌کند. برای مدت طولانی آثار آرایش لب روی صورتتان می‌ماند و لازم نیست که آن را هر چند ساعت تمدید کنید.

با انجام این روش، آرایشگر شکل یا رنگ اشتباه لب ها را اصلاح می کند. این رنگدانه ها امکان مخفی کردن دائمی اسکارها، خطوط تار، عدم تقارن و حتی گوشه های پایینی را فراهم می کند. نمای قبل و بعد سایه لب شما را شگفت زده خواهد کرد. هیچ کس فکر نمی کند که آن لب های بی نقص حاصل کار یک استاد است. شیدینگ لب آنقدر طبیعی به نظر می رسد که هر کسی با هر نوع پوستی می تواند آن را انجام دهد.

رنگ سایه ها را هوشمندانه انتخاب کنید. برخی از رنگ‌های پرطرفدار شامل شیدینگ هلویی، شیدینگ لب سوسیس و شیدینگ لب صورتی است. این تکنیک برای همه افراد مناسب است و محدودیت سنی ندارد. دختران جوان بیشتر به یک سایه تک رنگ ترجیح می دهند، در حالی که زنان بالای 30 سال یک جلوه سه بعدی را انتخاب می کنند. همچنین خانم های مسن طرفدار کانتورینگ ombre هستند.

باید ها و نباید ها بعد از شیدینگ لب :

پس از شیدینگ لب، از وازلین می توان برای تسکین تورم، درد و سوزش لب استفاده کرد. پس از مدتی سطح لب ها پوسته پوسته می شوند. در این مدت این پوست ها را جدا نکنید. بهتر است تا 3-4 هفته پس از شیدینگ لب از فعالیت های ورزشی خودداری کنید. از استفاده مداوم از بالم لب غافل نشوید. پس از انجام این عمل زیبایی از خوردن غذاهای شور، تند و اسیدی خودداری کنید. سایه زدن لب یا رژ لب دائمی یکی از محبوب ترین روش های آرایش نیمه دائمی برای خانم ها است.

آیا هنگام شیدینگ لب خونریزی اتفاق می افتد ؟

اگر به یک فرد واجد شرایط مراجعه کنید و از روش های استاندارد برای شیدینگ دائمی لب یا رژ لب استفاده کنید، خونریزی نخواهید داشت. فقط خراش های کوچکی روی لب شما ایجاد می شود و این خراش ها خونریزی ندارند.

شیدینگ لب چه مزایایی دارد ؟

قبل از عمل شدینگ لب چه باید کرد ؟

زمانی که تاریخ شدینگ لب مشخص شد، شش هفته فرصت دارید تا آماده شوید. برای اطمینان از اینکه عمل کانتور لب به بهترین شکل انجام شود، دستورالعمل های زیر را که در مجله وقت مد، مطرح کردیم انجام دهید. از مصرف استروئیدها اجتناب کنید، چرا که استفاده از آن قبل از عمل شدینگ؛ خطر التهاب، کبودی و تورم لب را افزایش می‌دهد. از رتینوئیدها استفاده نکنید. رتینوئیدهای ویتامین A، باعث افزایش سرعت گردش سلولی شده و باعث جوان سازی پوست می‌شوند، اما قبل از عمل شدینگ لب زمان استفاده از آن نیست. استفاده از رتینوئیدها، خطر واکنش سایه لب را افزایش می‌دهد. مراقبت مناسب از رنگ لب اولین قدم دستیبابی به سایه لب زیبا است. همیشه یک لایه ضخیم از بالم لب را روی لب های خشک بمالید. اگر می‌خواهید زیبایی و سلامت لب هایتان را حفظ کنید، از بالم لب به صورت منظم استفاده کنید.

عوارض شیدینگ لب :

مانند بسیاری از روش‌های زیبایی تهاجمی، شیدینگ لب عوارض دارد. بهتر است که ابتدا با خطرات و عوارض شیدینگ لب آشنا شوید و بعد درباره انجام دادن آن تصمیم بگیرید.

درد :

شیدینگ لب هم از جمله روش‌ها زیبایی است که انجام آن کمی درد دارد. البته میزان درد در هر فردی متفاوت است و در دوران قاعدگی بانوان، درد آن بیشتر است. اگر از آن دسته افرادی هستید که تحمل درد پایینی دارید انجام این روش به شما توصیه نمی‌شود و بهتر است از رژ لب و سایر لوازم آرایش لب برای زیباتر کردن لب‌ها استفاده کنید.

قبل از حضور برای شیدینگ لب به شما توصیه می‌شود که از روز قبل، ایبوپروفن، روغن ماهی و ویتامین ای را مصرف نکنید تا احتمال کبودی و خونریزی را کاهش دهد. به خاطر بافت لب‌ها،در صورت استفاده از مواد بی‌حسی اثر این مواد بیشتر می‌شود و احساس درد کمتر خواهد بود.

خشکی لب :

پس از شیدینگ لب، لب‌ها بسیار خشک می‌شوند و لازم است که برای مرطوب کردنشان به طور مرتب از بالم لب استفاده کرد.

عفونت و حساسیت :

در صورتی که شیدینگ لب در سالن‌های زیبایی غیر مجاز انجام شود، در مراحل انجام آن نکات بهداشتی رعایت نشود و یا از رنگ‌های غیر استاندارد یا وسایل آلوده برای تزریق استفاده شود، شیدینگ لب عوارض جدی برایتان خواهد داشت و منجر به بروز عفونت‌ها و حساسیت شدید خواهد شد. در صورت داشتن هر کدام از موارد زیر قبل از انجام شیدینگ لب با پزشک متخصص مشورت کنید: مشکلات پوستی،بیماری حاد،تبخال،مصرف دارو، داشتن آرایش دائم.

مزایای باورنکردنی سایه لب :

به لب ها رنگ و حجم قابل توجهی می‌دهد. لب های نازک را پر نشان می‌دهد. کانتور لب، عدم تقارن لب را اصلاح می‌کند. به لب های تیره، رنگ زیبا می‌بخشد. جای زخم لب را پنهان می‌کند. شدینگ لب، ماندگاری بالایی دارد و ضد لک است. نیازی به استفاده از رژ لب ندارید. برای مدت زمان طولانی نیازی به خرید رژ لب ندارید و این صرفه اقتصادی دارد. در طول 24 ساعت روز، لب شما با رنگ زیبا و پر حجم دیده می‌شود. آرایش لب شما ماسیده نمی‌شود. سایه لب مانند رژ لب نیست که با کوچکترین حرکت پاک شود.

کلام آخر

قبل از انجام این روش سعی کنید بهترین مرکز شیدینگ لب در تهرانپارس و بهترین پزشک را انتخاب کنید و با آگاهی دست به انجام این روش بزنید. مراقبت ها و دستورات پزشک را به خوبی انجام دهید تا نتیجه مناسبی از این روش بگیرید. ممنون از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

مهتاب شهریاری

سلام مهتاب شهریاری هستم، 3 سال کار نویسندگی و تولید محتوا در حوزه زیبایی انجام داده ام؛ تا به امروز تمام سعی خود را کرده ام که بهترین مطالب را گردآوری کنم و در اختیار مردم قرار دهم؛ در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد دارید، می توانید با ما در میان بگذارید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریسا خاوندگار پداگوژِیست و مستر میکروبلیدینگ در ایران به پشتوانه ی تجربه ی 15 ساله ی خود در حوزه ی آرایش دائم با بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان از طراحی ، ظرافت خطوط ، بهداشت کار ، انتخاب رنگ مناسب و مشاوره ی صادقانه در مراجعه اول و ماندگاری بینظیر خطوط بلید بدون تغییر و پخش رنگ در موعد ترمیم ضمن ارائه نمونه کارهای واقعی و متنوع آماده ی ارائه ی خدمات زیبایی به مراجعین عزیز می باشد.