عوارض شیدینگ لب【سال1402】❤️

ما در این مقاله سعی داریم شما را با عوارض شیدینگ لب آشنا کنیم. شیدینگ لب روشی جدید برای آرایش لب نیمه دائمی است که این روزها بسیار محبوب شده است. شیدینگ نوعی آرایش دائمی لب است، اما مانند سایر خدمات آرایش نیمه دائمی مانند میکروبلیدینگ ابرو و خط چشم تاتو، روشی دائمی نیست و پس از مدتی، لب‌های شما به حالت اولیه باز می‌گردند. این روش به شما این امکان را می دهد که بدون استفاده از رژ لب، رژ لب دائمی یا رژ لب براق لب های طبیعی داشته باشید. در ادامه برای آشنا شدن با عوارض شیدینگ لب با ما همراه باشید.

شیدینگ لب چیست ؟

شیدینگ لب یا آرایش دائمی لب، تزریق رنگدانه های معدنی ضد حساسیت به لایه سطحی پوست است. با سوزن بسیار ظریف و استفاده از رنگدانه ها حجم لب ها بیشتر می شود. شیدینگ لب به عنوان آرایش دائمی یا تاتو زیبایی شناخته می شود. گاهی اوقات با تاتوهای آرایشی اشتباه گرفته می شود. رنگدانه های مورد استفاده برای آرایش دائمی لب ها با عمق کمتری به لایه پوست نفوذ می کنند و ترکیب متفاوتی نسبت به جوهرهای تاتو دارند. دستگاه های میکروپیگمنتیشن بهتر و تمیزتر از دستگاه های تاتو هستند و روش های استفاده شده متفاوت است.

شیدینگ لب چیست ؟

هدف از انجام شیدینگ لب :

هدف از شیدینگ لب، کانتورینگ یا حجیم کردن لب و از بین بردن سفیدی بیش از حد لب ها است. با سایه زدن لب، می توانید لب های خود را متعادل کنید و این کار را برای از بین بردن تیرگی لب ها انجام دهید. شیدینگ لب تنوع رنگی زیادی دارد و شما محدود به انتخاب یک رنگ برای انجام آن نیستید. بسته به سلیقه خود می توانید از رنگ های ملایم یا روشن استفاده کنید. اگر از رنگ یا مدل سایه لب خود خسته شدید یا از آن راضی نیستید، می توانید بدون نگرانی مدل و رنگ آن را تغییر دهید.

شیدینگ لب چقدر ماندگاری دارد ؟

پاسخ این سوال بسته به نوع پوست و مواد استفاده شده و سطح مهارت فردی که سایه لب را برای شما انجام داده متفاوت است. بنابراین نمی توان زمان خاصی را برای ماندگاری سایه لب در نظر گرفت. تجربه نشان داده است که ماندگاری سایه لب در افراد پوست چرب کمتر از پوست های خشک است و این گونه افراد زودتر برای ترمیم مراجعه می کنند. اگر رنگ استفاده شده روی لب ها تیره تر باشد، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. در صورت استفاده از مواد مناسب و رنگدانه های مرغوب، ماندگاری شیدینگ لب بیشتر می شود. بسته به توانایی تاتو، مدت تاتو تغییر می کند. تاتو حرفه ای با تزریق صحیح رنگ به زیر پوست اجازه می دهد تا رنگ به طور مستقیم به زیر پوست نفوذ کند و باعث ماندگاری تاتو شود.

مراحل شیدینگ لب

لب ها در روز اول متورم هستند. برای اطمینان از عدم احساس درد در طول عمل، متخصص شما احتمالا از کرم بی حس کننده استفاده می کند. همانطور که بی حسی شروع به از بین رفتن می کند، امکان دارد مقداری حساسیت و درد در ناحیه احساس کنید. برای کاهش این عوارض می توانید کمپرس های یخ پیچیده شده در حوله های خنک را روی لب های خود بمالید.

در پایان جلسه، لب های شما مایع لنفاوی را به عنوان یک پاسخ التهابی طبیعی تولید می کند. بعد از حدود 4-6 ساعت، از یک پارچه مرطوب با آب تمیز استفاده کنید تا این مایع را از روی لب های خود بشویید. هنگامی که مایع تمیز شد، از مرطوب کننده استفاده کنید تا ناحیه را تمیز و هیدراته نگه دارید. مانند تاتو های دائمی، رنگ رژ لب شما بعد از جلسه روشن ترین رنگ خواهد بود. همانطور که زخم ها شروع به بهبود می کنند، رنگ انتخابی شما ظاهر می شود.

آیا شیدینگ لب درد دارد ؟

روش شیدینگ با بی حسی موضعی انجام می شود و هیچ دردی احساس نمی کنید. اما ممکن است در طول این فرآیند سوزن را روی لب های خود حرکت دهید یا احساس سوزن سوزن شدن خفیفی داشته باشید. در نهایت، همه چیز به شما و تحمل شما بستگی دارد. در بسیاری از موارد، آنچه برای یک فرد دردناک تلقی می شود، برای فرد دیگر دردناک نیست و آستانه تحمل درد افراد با یکدیگر متفاوت است. اما می توان گفت که فرآیند شیدینگ لب ها دردناک نیست یا درد قابل تحملی دارد. اما باز هم اگر نگران این هستید که در حین کار آزارتان دهد، نیم ساعت قبل از اجرا مسکن مصرف کنید.

مراحل شیدینگ لب

انتخاب رنگ شیدینگ لب

پیدا کردن رنگ لب مناسب برای استفاده در چند سال آینده می تواند گیج کننده باشد. اگر به دنبال روشی ارزان برای استفاده از رژ لب هستید، شیدینگ لب امکان دارد برای شما مناسب باشد. شیدینگ لب نوعی آرایش نیمه دائمی است که جوهر رنگی را با استفاده از سوزن مکانیکی روی لب ها اعمال می کند. اطلاعات زیادی در مورد قبل و بعد از عمل، آنچه در طول درمان باید انتظار داشت و بهترین نکات مراقبت پس از آن وجود دارد. روند انتخاب رنگ رژ لب اغلب بسیار دشوار می شود. یافتن رنگدانه کامل کلید دستیابی به نتایج طولانی مدت است. در ادامه با انتخاب رنگ برای شیدینگ لب آشنا می شوید :

پوست روشن :

افراد با پوست روشن باید از رنگ هایی مانند قرمز، سرخابی و مرجانی استفاده کنند. رنگ های مناسب برای پوست های روشن صورتی، هلویی و قرمز هستند.

پوست متوسط :

افراد با پوست متوسط، مانند گندم روشن، باید از رنگ هایی با بنفش تیره، صورتی و هلویی استفاده کنند. این نوع رنگ ها چهره افراد با پوست متوسط ​​را خنک جلوه می دهند.

پوست زیتونی :

افرادی که پوست زیتونی دارند با رنگ های خنثی ملایم و گرم مانند قرمز مرجانی، کهربایی یا نارنجی روشن تر به نظر می رسند. از سایه های تیره تر مانند قهوه ای، شرابی یا قرمز تیره اجتناب کنید تا تضاد ایجاد نشود.

پوست تیره :

افراد با پوست تیره می توانند از بیشتر رنگ ها برای شیدینگ لب استفاده کنند. البته بهتر است از انتخاب رنگ های بنفش و قهوه ای خودداری کنید و رنگ های صورتی و نارنجی تند را امتحان کنید.

بعد از شیدینگ لب چه اتفاقاتی می افتد ؟

پس از شیدینگ لب ها، باید صبور باشید و از همه مهمتر بهترین روش های مراقبت پس از آن را دنبال کنید تا بهترین نتیجه ایده آل را به دست آورید. شیدینگ لب می تواند بین دو تا سه سال دوام بیاورد و پروتکل های مراقبت پس از آن مشابه پروتکل های تاتو دائمی است. مرحله بهبودی اولیه 1-2 هفته طول می کشد و تا هفته 4 لب های شما باید به طور کامل ترمیم شوند. کیفیت و قوام مراقبت های بعد از لب های شما پس از استفاده از سایه زدن به طور مستقیم بر ظاهر لب های شما در پایان روند بهبود تاثیر می گذارد.

یادگیری بهترین شیوه های بهداشتی و تغییرات سبک زندگی برای تضمین رنگ، صاف و سالم بودن لب ها است. یادگیری بهترین روش های بهداشتی و ایجاد تغییرات لازم در سبک زندگی، برآمدگی سالم، صاف و سالم را تضمین می کند. در اینجا همه چیزهایی است که می توانید در طول فرآیند تقویت سایه لب برای بهترین نتایج طولانی مدت انتظار داشته باشید.

کاندیدای مناسب برای شیدینگ لب :

کسانی که لب های باریک و نازک دارند می توانند ضخامت لب را با شیدینگ لب بیشتر کنند و لب های خود را بزرگتر و برجسته تر نشان دهند. کسانی که لب های بی رنگ دارند می توانند با شیدینگ لب ها رنگ لب را تقویت کنند و چهره شاداب تری داشته باشند. کسانی که لب‌هایشان متقارن نیست یا مشکلاتی مانند لک و جای زخم شکل لب‌ها را مخدوش کرده است، می‌توانند این ناهنجاری‌ها و ناهماهنگی‌ها را با شیدینگ لب بپوشانند و لب‌ها را متقارن کنند. افرادی که تمایلی به آرایش دائمی ندارند.

آیا شیدینگ لب بهتر است یا فیلر ؟

شیدینگ لب و پرکننده های لب می تواند به تقارن لب کمک کند. شیدینگ لب می‌تواند با ارائه رنگ‌های زنده‌تر و صاف کردن خطوط نامتقارن لب کمک کند، در حالی که پر کننده های لب در واقع حجم و ساختار بیشتری را در جایی که ممکن است لب‌ها کم باشد، ایجاد می‌کنند.

مراقبت های بعد از شیدینگ لب :

برای ترمیم لب ها بعد از ریزش باید از وازلین برای کم شدن تورم، درد، سوزش و خشکی لب ها استفاده کرد. پس از شیدینگ لب ها، لب ها شروع به لایه برداری می کنند، بنابراین باید از انتخاب این لایه ها خودداری کنید. 3-4 هفته بعد از سایه زدن لب بهتر است از فعالیت های ورزشی، استخر و سونا خودداری کنید تا زمانی که خشکی لب از بین نرود همیشه و به طور مداوم لب ها را چرب نگه دارید تا ترک نخورند. تا زمانی که لب ها درد دارند از خوردن غذاهای شور، تند و اسیدی خودداری کنید.

انتخاب رنگ شیدینگ لب

شیدینگ لب با چه سوزنی انجام می شود ؟

اصولا انواع آرایش های دائمی یا نیمه دائمی با سوزن های متصل به دستگاه میکروپیگمنتیشن انجام می شود. این سوزن ها بسیار ظریف و نازک هستند و با توجه به ضخامت پوست انتخاب می شوند. به طور متوسط ​​متخصصان از سوزن هایی با قطر 18 تا 2 دهم میلی متر برای انجام شیدینگ لب استفاده می کنند.

عوارض شیدینگ لب

با تمام زیبایی که سایه لب برای افراد به ارمغان می آورد، شاید این سوال پیش بیاید که آیا سایه لب عوارضی هم دارد. از آنجایی که تزریق رنگ به لایه سطحی پوست لب یک روش تهاجمی است، پس از شیدینگ لب ها دچار درد و تورم می شوند. استفاده از داروهای بیهوشی می تواند درد شما را کم کند. برای حفظ سلامت لب بهتر است بعد از شیدینگ تمام موارد بهداشتی را به درستی انجام دهید. در ادامه با عوارض شیدینگ لب آشنا می شوید :

  • احتمال انتقال بیماری های عفونی خطرناک مثل HIV و هپاتیت
  • ایجاد تورم و قرمزی در ناحیه لب
  • عفونت های ناشی از کاربرد لوازم آلوده و استرلیزه نشده
  • واکنش های آلرژیک
  • ایجاد تبخال
  • فشار بیش از اندازه دست یا عمق زیاد سوزن که باعث پاره شدن لب ها شود.
  •  بروز زخم های سطحی و خشکی پوست که برای درمان باید کرم های مخصوص استفاده کرد.

برای آشنا شدن با مزایای شیدینگ لب به سایت مربوطه مراجعه فرمایید.

چگونه برای انجام شیدینگ لب آماده شویم ؟

اولین و مهمترین کاری که باید قبل از ریزش انجام دهید، مشورت با پزشک متخصص است. به خصوص اگر شرایط خاصی دارید که فکر می کنید امکان دارد سایه را تحت تأثیر قرار دهد. زنان باردار یا مادران در دوران شیردهی، افرادی که تحت درمان هورمونی قرار می گیرند و افرادی که از بیماری های پوستی خاصی رنج می برند، مهم ترین گروه هایی هستند که باید قبل از انجام کار با پزشک مشورت کنند. از مصرف هر نوع داروی استروئیدی برای حدود شش هفته قبل از انجام شیدینگ روی لب خودداری کنید. این داروها می توانند باعث تورم لب های شما بعد از کار شوند.

داروهایی مانند پردنیزولون یا هیدروکورتیزون از مهم ترین داروهای این گروه هستند که باید مصرف آن ها را قطع کرده یا جایگزین مناسبی برای آن ها بیابید. لازم است چند هفته قبل از عمل مصرف ویتامین A و انواع دیگر رتینوئیدها را قطع کنید تا عوارض شیدینگ لب شما را آزار ندهد. اگر زخم روی لب دارید یا از اگزما رنج می برید، ریزش آن را تا بهبود کامل به تعویق بیندازید و سعی کنید پوست خود را مرطوب نگه دارید. در نهایت قبل از انجام سایه لب، رنگ مورد نظر خود را متناسب با چهره و رنگ پوست خود انتخاب کنید تا از همه لحاظ آماده کار باشید.

شیدینگ لب با روش فیکانتور :

یکی از کارهایی که می توانید در کنار تزریق رنگدانه به پوست لب انجام دهید، شیدینگ لب یا لب فیکانتور به روش فیکانتور است. هدف از این روش ابتکاری، فرم دادن و اصلاح فرم لب ها است. Ficantor روی بسیاری از قسمت های صورت اعمال می شود تا آن ها را به هم نزدیک کند. بسیاری از متخصصان از این روش با شیدینگ لب استفاده می کنند تا اگر فردی از ظاهر لب های خود ناراضی بود یا خواستار برجسته تر شدن لب های خود شد، بتواند به نتیجه دلخواه برسد.

عوارض شیدینگ لب 

کارایی شیدینگ لب ها :

سایه لب به لب ها ظاهری کاملاً طبیعی می بخشد که عاشق شدن آن غیرممکن است. این فرایند با ابزاری که سوزن های آن را ثابت کرده باشد انجام می شود. سپس از این ها برای تزریق رنگدانه ها در بالاترین لایه لب استفاده می شود. این یک آرایش نیمه دائمی است زیرا این عناصر به ماندگاری سایه طبیعی لب کمک می کنند. با این حال ،این ماندگاری به انتخاب سبک زندگی مانند عادت های سیگار کشیدن ، محصولات استفاده شده برای صورت ، قرار گرفتن در معرض آفتاب و غیره بستگی دارد.

فاکتورهایی وجود دارد که مشتری قصد دارد قبل از انتخاب سایه زدن لب، باید بطور طبیعی در نظر بگیرد. در وهله اول، مشتری باید اطمینان حاصل کند که متخصص زیبایی ، کسی که از ابزارهای مدرن استفاده می کند، مهارت دارد. در حال حاضر، ابزار آرابش دائم لب ها کاملا دیجیتالی و ظریف برای حساسیت پوستها می باشند.

نوع رنگدانه نیز برای شیدینگ لب طبیعی و ماندگار مهم هستند. رنگدانه های لب در طول سال ها به جدیدترین مدل خود تبدیل شده است. نوع رنگدانه ای که برای سایه زدن لب مورد استفاده قرار می گرفت ، بر پایه کربن بود تا در گذشته رنگدانه ای با رنگ ماندگارتر و جسورتر باشد. با این حال، کشف شد که نتایج حاصل از اثر کربن بر روی پوست می تواند واقعاً خشن باشد ، و از سایه ای که کاملاً غیرطبیعی است دور شود. این روزها انواع رنگدانه های طبیعی بیشتری وجود دارد که از نوع ارگانیک و با کیفیت هستند. این ها برای استفاده بسیار توصیه می شوند.

قبل از عمل شدینگ لب چه باید کرد ؟

زمانی که تاریخ شدینگ لب مشخص شد، شش هفته فرصت دارید تا آماده شوید. برای اطمینان از اینکه عمل کانتور لب به بهترین شکل انجام شود، دستورالعمل های زیر را که در مجله وقت مد، مطرح کردیم انجام دهید. از مصرف استروئیدها اجتناب کنید، چرا که استفاده از آن قبل از عمل شدینگ؛ خطر التهاب، کبودی و تورم لب را افزایش می‌دهد. از رتینوئیدها استفاده نکنید. رتینوئیدهای ویتامین A، باعث افزایش سرعت گردش سلولی شده و باعث جوان سازی پوست می‌شوند، اما قبل از عمل شدینگ لب زمان استفاده از آن نیست. استفاده از رتینوئیدها، خطر واکنش سایه لب را افزایش می‌دهد. مراقبت مناسب از رنگ لب اولین قدم دستیبابی به سایه لب زیبا است. همیشه یک لایه ضخیم از بالم لب را روی لب های خشک بمالید. اگر می‌خواهید زیبایی و سلامت لب هایتان را حفظ کنید، از بالم لب به صورت منظم استفاده کنید.

کلام آخر

قبل از انجام این روش سعی کنید بهترین مرکز شیدینگ لب در تهرانپارس و بهترین پزشک را انتخاب کنید و با آگاهی دست به انجام این روش بزنید. ممنون از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریسا خاوندگار پداگوژِیست و مستر میکروبلیدینگ در ایران به پشتوانه ی تجربه ی 15 ساله ی خود در حوزه ی آرایش دائم با بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان از طراحی ، ظرافت خطوط ، بهداشت کار ، انتخاب رنگ مناسب و مشاوره ی صادقانه در مراجعه اول و ماندگاری بینظیر خطوط بلید بدون تغییر و پخش رنگ در موعد ترمیم ضمن ارائه نمونه کارهای واقعی و متنوع آماده ی ارائه ی خدمات زیبایی به مراجعین عزیز می باشد.