میزان ماندگاری میکروبلدینگ❤️【سال1403】✅

ما در این مقاله سعی داریم شما را با میزان ماندگاری میکروبلدینگ آشنا کنیم. زیبایی در همه دوران ها یکی از مهمترین معیارهایی است که همه به دنبال آن هستند. میکروبلیدینگ یکی از روش های زیبایی است که امروزه در بین خانم ها بسیار رایج شده است. میکروبلیدینگ بسیار محبوب شده است زیرا به خانم ها کمک می کند مانند مداد ابرو از آرایش خلاص شوند و ابروی طبیعی داشته باشند. میکروبلیدینگ یک روش تقریبا دائمی حذف موهای زائد است که امروزه برای بسیاری از زنان جذاب است. این روش زیبایی مزایای زیادی دارد که یکی از مهمترین آن ها این است که به کمک این روش ابروها به صورت کاملا طبیعی قوس می شوند. در ادامه برای آشنا شدن با میزان ماندگاری میکروبلدینگ با ما همراه باشید.

میکروبلدینگ چیست ؟

میکروبلیدینگ یک روش نیمه دائمی برای آرایش ابرو است که با توجه به فرم ابروهای هرکس می توان به آن حالت طبیعی و زیبایی داد. از آنجایی که استفاده از لوازم آرایشی های مختلف برای آرایش ابرو گران است، انتخاب این تکنیک به نوعی می تواند 1 سال در هزینه شما صرفه جویی کند. بستگانی که دارای ابروهای کمری یا ابروهای نازک هستند به راحتی می توانند با انتخاب و انجام روش میکروبلیدینگ زیبایی خاصی به ابروهای خود ببخشند. با انتخاب این تکنیک می توانید شکل دلخواه را به ابروهای خود بدهید و در صورت لزوم آن را ترمیم کنید. فرآیند میکروبلیدینگ ابرو یک فرآیند دقیق است که توسط ابزارهای خاصی انجام می شود. مراقبت بعد از میکروبلیدینگ می تواند تاثیر زیادی در نتیجه نهایی داشته باشد.

میکروبلدینگ چیست ؟

چگونگی انجام میکروبلدینگ :

قبل از شروع این روش بهتر است برای انجام آن با متخصصان ابرو مشورت کنید زیرا بدون کسب اطلاعات و در نظر گرفتن تمامی مشکلات نمی توانید شروع به کار روی صندلی میکروبلیدینگ کنید. ابتدا باید در نظر بگیرید که مشتری چه مدل ابرویی را دوست دارد و آیا آن الگو با سایر قسمت های صورت همخوانی دارد یا خیر. پس از اطمینان از این موضوع باید الگوی درخواستی را با مداد به صورت خطوط نازک روی صورت ترسیم کرد که نقش شابلون را ایفا می کند. از آنجایی که می خواهیم به مدل ابروی مورد نظر برسیم، ممکن است 20-30 دقیقه طول بکشد.

در مرحله بعد برای جلوگیری از درد باید از کرم بی حس کننده استفاده شود که حدود 15 دقیقه بعد از این عمل شروع به کار می شود. برخی از افراد احساس درد نمی کنند، اما برخی دیگر بسته به نوع پوست و حساسیت امکان دارد در این ناحیه احساس درد کنند. اگر سرعت کار بالا باشد خوب است تا نتیجه بهتری بگیرید. هنگامی که محل میکروبلیدینگ به خوبی بی حس شد، کاربر کار خود را با استفاده از یک قلم ظریف که در انتهای آن تیغه ای حاوی 15 سوزن ظریف دارد، شروع می کند. خطوط ایجاد شده در این روش در شکل و اندازه تارهای ابرو قرار می گیرد و به همین دلیل بسیار طبیعی به نظر می رسد. پس از اتمام کار با قلم دیگری و با استفاده از رنگ های گیاهی بین خطوط پر می شود.

بدون شک پس از انجام کار ابرو، پوست ملتهب می شود و رنگ اصلی ابرو بعد از بهتر شدن التهاب، ظاهر واقعی خود را نشان می دهد. در طول التهاب، رنگ امکان دارد تیره‌تر به نظر برسد، بنابراین باید صبر کنید تا التهاب فروکش کند. التهاب ایجاد شده در این روش بسیار کمتر از روش های مشابه است. برش ایجاد شده در سه ماهه اول ممکن است نیاز به ترمیم داشته باشد. زمانی که تمامی این اصول و نکات به خوبی رعایت شود و بعد از میکروبلیدینگ دقت ویژه ای شود، ماندگاری این روش بیشتر می شود. این روش امکان دارد خیلی ارزان نباشد اما ماندگاری خوبی دارد.

چند روز بعد از تاتو می توان ابرو را رنگ کرد ؟

رنگ کردن ابرو بعد از میکروبلیدینگ تنها به دو دلیل انجام می شود. دلیل چنین اقدامی امکان دارد عدم تطابق رنگ ابرو با مواد میکروبلیدینگ یا تغییر رنگ موهای ابروی شما باشد. در اغلب موارد، اگر فردی ابروهای خود را رنگ کرده و سپس لیفت ابرو انجام داده باشد، با این مشکل مواجه خواهد شد. زیرا بعد از یک ماه رنگ ابروهایشان به حالت عادی برمی گردد. برای رسیدن به جواب این سوال بهتر است از افرادی که این کار انجام می دهند پرس و جو کنید.  زیرا در این صورت تنها آن ها هستند که از جزئیات عمل و شدت آسیب به ابرو اطلاع دارند. اما قاعده کلی این است که تا زمان بهبودی پوست از مواد آرایشی یا رنگ استفاده نکنید. بعد از این مدت می توانید ماهی یک بار از رنگ ابرو استفاده کنید.

مراحل ریزش رنگ میکروبلدینگ

در 3 روز اول، رنگ تزریق شده به زیر پوست آنقدر پررنگ است که امکان دارد از انجام آن پشیمان شوید. اما زود قضاوت نکنید پس از چند روز رنگ ها محو و محو می شوند. بعد از سه روز علائم سوزش و قرمزی از صورت شما محو می شود و پوست شما برای مراحل بعدی آماده می شود. مراحل محو شدن میکروبلیدینگ به گونه ای است که پس از چند روز پوست شما شروع به ترمیم خود می کند. این اتفاق پس از سه روز اتفاق می افتد که اثرات آن را به صورت لایه برداری مشاهده خواهید کرد.

در روز پنجم احساس خارش و پوسته پوسته شدن زیادی در ناحیه مورد نظر دارید. این علائم نشان دهنده ترمیم پوست است. بعد از 5 روز فلس ها تا حدودی کم شده و شاهد روشن شدن ابرو خواهید بود. این کار تا روز هشتم ادامه خواهد دارد و رنگ ابروهای شما روشن تر می شود. پس از یک هفته، فیبروز ابرو تثبیت و بهبود می یابد. از روز هشتم تا دوازدهم پوسته پوسته شدن به پایان می رسد و رنگ اصلی ابرو تا حدودی خود را نشان می دهد. در این مرحله، امکان دارد تا حدودی متوجه رنگ نهایی ابرو خود شوید، اما به خاطر داشته باشید که روند ریزش کامل نشده است و ابروها همچنان محو خواهند شد.

این روند تا هفته سوم ادامه خواهد داشت و در این زمان حالت طبیعی ابروها را خواهید دید. در نهایت پس از یک ماه تمرین این روش، پوست شما به حالت طبیعی خود باز می گردد و ترمیم می شود. این زمانی است که رنگ نهایی قابل تشخیص است. رنگ نهایی ابروهای خود را در روزهای اول مقایسه نکنید و حداقل تا هفته سوم صبر کنید. همچنین بهتر است بدانید رنگ نهایی حدود 2-3 درجه روشن تر از رنگ ابروی روزهای اول است. توجه داشته باشید که در این مدت حتما از پماد بعد از میکروبلیدینگ استفاده کنید. این پماد همان پماد چشمی یا هیدروکورتیزون است که می توانید به راحتی از داروخانه تهیه کنید.

مراحل ریزش رنگ میکروبلدینگ 

آیا ترمیم میکروبلدینگ باعث بهتر شدن ابرو می شود ؟

پس از انجام میکروبلیدینگ ابرو، ابروهای شما رنگ های تیره و غیر واقعی دارند. مراقبت های میکرو با ابراز نارضایتی خود باعث می شود تا چند روز آینده مشکل شما حل شود و ابروی طبیعی داشته باشید. میکرو کار توصیه می کند که در طی 40 روز آینده برای جلسه ترمیم میکروبلیدینگ ابرو خود مراجعه کنید. در این جلسه جزئیات بیشتری اضافه می شود و شما ابرویی بهتر خواهید داشت.

میزان ماندگاری میکروبلدینگ

میزان ماندگاری میکروبلدینگ به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شوید :

رنگ انتخابی :

میکروبلیدینگ شامل تراشیدن سطح پوست با سوزن و وارد کردن رنگ به صورت دستی است. هر چه رنگ فلپ سه بعدی یا میکروبلیدینگ روشن تر باشد، میکروبلیدینگ عمر بیشتری خواهد داشت. افراد زیادی هستند که خواهان ابروهایی با رنگ روشن هستند و دوست دارند ابروهایی با رنگ روشن یا میکروبلیدینگ داشته باشند. برای این دسته از عزیزان لازم به ذکر است که ماندگاری رنگ میکروبلیدینگ رنگ روشن بسیار بسیار ضعیف است.

نوع پوست :

پوست های چرب و خشک انواع مختلفی دارند. نوع پوست و رنگدانه های پوست نقش مهمی دارند. اگر پوست چرب باشد، چربی تولید شده در سطح پوست باعث کاهش رنگدانه می شود و ماندگاری میکروبلیدینگ در پوست های چرب بسیار کم است. برای پوست های چرب قبل از انجام هاشور و میکروبلیدینگ یا هر نوع تاتو ابرو باید آن را تمیز کنید یا از تونر و فوم برای تمیز کردن پوست چرب استفاده کنید.

یا حتما از چند روز قبل برای پوست های چرب میکروبلیدینگ از اسکراب استفاده کنید تا چربی پوست متعادل شود و مدت زمان میکروبلیدینگ برای پوست های چرب بیشتر شود. میکروبلیدینگ برای پوست های خشک بهتر است. اما میکروبلیدینگ برای پوست های خشک معایبی دارد، پوست خشک معمولا پوست نازکی است که خون به راحتی در آن جریان دارد و هنگام میکروبلیدینگ برای پوست های خشک خونریزی زیادی وجود دارد.

برند رنگ هاشور :

رنگ های ابرو زیادی در بازار وجود دارد که پایه آب، بر پایه الکل، پایه روغنی و انواع دیگری از رنگ های ابرو که پایه پلیمری هستند و از جمله این رنگ ها، الکلی است. رنگ‌های پایه و آب نسبت به رنگ‌های هاشور ماندگاری کمتری دارند، بر پایه روغن و مقاوم در برابر پلیمر هستند. رنگ های روغنی و پلیمری میکروبلیدینگ طولانی مدت را ایجاد می کنند.

نوع کاشت رنگ :

کاشت رنگ و نوع آن به مهارت پیگمنتر یا فردی که ریز ساخت ابرو را برای شما انجام می دهد بستگی دارد. هر چه میکروبلیدینگ حرفه ای تر و تخصصی تر باشد، میکروبلیدینگ بیشتر طول می کشد. اگر فشار دست آرایشگر یا تاتو آرتیست ضعیف باشد، کاشت رنگ بسیار سطحی و ماندگاری آن کمتر می شود.

میزان ماندگاری میکروبلدینگ

بعد از میکروبلدینگ ابرو چه مراقبت هایی باید رعایت شود ؟

برای این که نتیجه مناسبی از این روش بگیرید و دچار خطرات و عوارض نشوید باید مراقبت هایی را انجام دهید. در ادامه با مراقبت های بعد از میکروبلدینگ آشنا می شوید :

  • مصرف نوشیدنی های الکلی و انرژی زا باعث کندی بهتر شدن زخم ها می شود.
  • دوری از برخورد آب با ابرو یکی از نکاتی است که باید بعد از میکروبلدینگ رعایت کنید.
  • سعی کنید از کرم‌های لایه بردار استفاده نکنید.
  • ابروهای خود را با پمادهای توصیه شده مانند وازلین چرب کنید.
  • اگر لیزر انجام می دهید لیزر پوست صورت را تا چند هفته آینده به تعویق بیندازید.
  • سعی کنید از مالش ابرو خودداری کنید.
  • در محل‌های آلوده مانند انباری به علت امکان ایجاد عفونت قرار نگیرید.
  • در صورت احساس خارش به هیچ عنوان ابروی خود را نخارانید.
  • اجازه بدید روند درمان زخم‌ها سیر طبیعی خود را داشته باشند.
  • در صورت خشک شدن پوست و کنده شدن به هیچ عنوان پوست ابرو را جدا نکنید.

انواع هاشور بر اساس ماندگاری

هاشور معمولی :

این نوع روش نسبت به روش های دیگر دوام بیشتری دارد. اما از آنجایی که رنگ های مورد استفاده دارای محتوای سرب بالایی هستند، می توانند خطرناک باشند و خطر ابتلا به بیماری را بیشتر کنند.

هاشور زدن به روش میکروپیگمنتیشن :

این روش می تواند از 6 ماه تا دو سال و حتی بیشتر طول بکشد. در این روش با استفاده از دستگاهی با کارتریج های یکبار مصرف و رنگ های تست شده مطمئن، ایمنی و بهداشت شغلی بالا و خطر ابتلا به بیماری کم است.

هاشور زدن به روش میکروبلدینگ :

این روش بسته به نوع کار انجام شده و مراقبت های بعدی تا دو سال دوام دارد و از ایمنی و بهداشت بالایی برخوردار است.

انواع هاشور بر اساس ماندگاری

کلام آخر

قبل از انجام این روش سعی کنید بهترین مرکز میکروبلدینگ در تهرانپارس و بهترین پزشک را انتخاب کنید و با آگاهی دست به انجام این روش بزنید. مراقبت ها و دستورات پزشک را به خوبی انجام دهید تا نتیجه مناسبی از این روش بگیرید. برای انجام این روش حتما از یک متخصص با تجربه کمک بگیرید تا دچار خطرات و عوارض نشوید. ممنون از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (2 امتیاز)

مهتاب شهریاری

سلام مهتاب شهریاری هستم، 3 سال کار نویسندگی و تولید محتوا در حوزه زیبایی انجام داده ام؛ تا به امروز تمام سعی خود را کرده ام که بهترین مطالب را گردآوری کنم و در اختیار مردم قرار دهم؛ در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد دارید، می توانید با ما در میان بگذارید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریسا خاوندگار پداگوژِیست و مستر میکروبلیدینگ در ایران به پشتوانه ی تجربه ی 15 ساله ی خود در حوزه ی آرایش دائم با بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان از طراحی ، ظرافت خطوط ، بهداشت کار ، انتخاب رنگ مناسب و مشاوره ی صادقانه در مراجعه اول و ماندگاری بینظیر خطوط بلید بدون تغییر و پخش رنگ در موعد ترمیم ضمن ارائه نمونه کارهای واقعی و متنوع آماده ی ارائه ی خدمات زیبایی به مراجعین عزیز می باشد.