مراقبت های بعد از میکروبلدینگ【سال1402】❤️

ما در این مقاله سعی داریم شما را با مراقبت های بعد از میکروبلدینگ آشنا کنیم. به لطف پیشرفت‌های صنعت زیبایی و ظهور تأثیرگذاران زیبایی و آرایش، داشتن ابروهای پر، پررنگ و زیبا اکنون بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است و به یکی از دغدغه‌های اصلی زنان و همه افراد تبدیل شده است و ابروهای زیبا اگرچه آرایش می تواند تا حدودی به افزایش زیبایی ابروها کمک کند، اما ماندگاری آرایش ابرو بسیار کوتاه است و باید زمان و حوصله زیادی را برای آرایش ابرو اختصاص دهید. به همین دلیل است که امروزه روش های مختلفی برای دستیابی به ابروهای دائمی زیبا و جذاب ایجاد شده است تا همه افراد بتوانند به دلخواه الگوی ابروی خود را تغییر دهند و ظاهری ماندگار و نیمه دائمی برای ابروهای خود ایجاد کنند. یکی از این روش ها میکروبلدینگ است که در ادامه برای آشنا شدن با مراقبت های بعد از میکروبلدینگ با ما همراه باشید.

میکروبلدینگ ابرو چیست ؟

میکروبلیدینگ در سال 2017 به لطف شبکه های اجتماعی بسیار معروف شد و با توجه به تغییراتی که در ابروها ایجاد کرد، افراد زیادی تشویق شدند تا از این روش برای بیشتر شدن زیبایی ابروهای خود استفاده کنند. میکروبلیدینگ یک تکنیک غیر تهاجمی است که با استفاده از یک قلم سوزن ظریف، خطوط ظریف و نازکی مانند ابرو را روی پوست ایجاد می کند.

این ابزار رنگدانه را داخل خطوط ایجاد شده قرار می دهد و با رنگ موهای ابروی شما هماهنگ می شود تا آرایش نیمه دائمی تا حد امکان طبیعی به نظر برسد. در مقایسه با سایر تکنیک های ترمیم ابرو، روش میکروبلیدینگ ابرو طبیعی ترین نتیجه را ارائه می دهد. در این روش سوزن تنها به لایه های سطحی پوست نفوذ می کند، بنابراین رنگدانه نزدیک به سطح باقی می ماند. این به این معنی است که رنگدانه پس از چند سال محو می شود.

به گفته افرادی که این کار را انجام دادند، درد و ناراحتی ناشی از میکروبلیدینگ خفیف تا متوسط ​​است و با استفاده از بی حس کننده موضعی قبل از شروع زایمان قابل تحمل خواهد بود. بعد از میکروبلیدینگ ابرو قرمزی و تورم پوست اطراف ابرو کاملا طبیعی است و این حالت بعد از یکی دو هفته از بین می رود. اما برای مدیریت بهتر میکروبلیدینگ ابرو باید به توصیه های متخصص توجه کرد و از خیس شدن ابروها در هفته اول بعد از عمل خودداری کرد.

به آرامی آن ها را با یک پنبه و آب مقطر تمیز کنید و از کرم یا پماد مخصوص مراقبت خود طبق توصیه هر چهار ساعت یکبار استفاده کنید. حداقل به مدت سه روز از رفتن به باشگاه و انجام سایر فعالیت های عرق آور خودداری کنید. زیرا تعریق می تواند ماندگاری رنگدانه های میکروبلیدینگ را کم می کند و در برخی موارد حتی باعث عفونت شود.

ماندگاری میکروبلیدینگ ابرو بسته به سبک زندگی هر فرد متفاوت است و می تواند از 12 ماه تا سه سال طول بکشد. پوست های چرب، استفاده از محصولات حاوی مواد لایه بردار مانند اسید سالیسیلیک و رتینول امکان دارد دوام میکروبلیدینگ ابرو را کم می کند. انجام میکروبلیدینگ ابرو منعی ندارد و هر فردی می تواند تا زمانی که بیماری زمینه ای نداشته باشد، باردار نباشد و از داروهای ضد انعقاد استفاده نکند، این عمل را انجام دهد.

میکروبلدینگ ابرو چیست ؟

روند ترمیم بعد از میکروبلدینگ

بلافاصله پس از میکروبلیدینگ، ابروهای شما بسیار تیره تر، قابل مشاهده تر و تیزتر به نظر می رسند که می تواند در نگاه اول شما را بسیار ناراضی نشان دهد. این مرحله حدود یک هفته طول می کشد تا اولین مراحل ترمیم ابرو به پایان برسد. بعد از این مدت، ناحیه میکروبلیدینگ شبیه پوست آفتاب سوخته شده و کمی قرمزی و ناراحتی نشان می دهد که کاملا طبیعی است.

در دوره نقاهت اولیه، امکان لیفت و پوسته ریزی در اطراف ابرو وجود دارد. اگر این اتفاق افتاد، هرگز به زخم های در حال بهبود و پوسته های شل دست نزنید. بگذارید ناحیه آسیب دیده به طور طبیعی بهبود یابد. اگر زخم های بهبود یافته را برش دهید، رنگدانه از زیر پوست خارج می شود.

روند ترمیم کامل ابرو 4-6 هفته طول می کشد. پس از این مدت رنگ اصلی و واقعی میکروبلیدینگ مشخص می شود. در این دوره رنگ ابروها ملایم تر و روشن تر می شود. حتی اگر فکر می کنید رنگ زیادی در حال از بین رفتن است. ابروهای میکروبلیدینگ در طول دوره نقاهت مراحل مختلفی را طی می کنند. این مراحل عبارتند از:

روز اول :

ظاهر ابرو دارای جزئیات زیاد است، رنگ تیره دارد. اطراف آن دچار قرمزی می‌شود.

روز دوم تا چهارم :

رنگ آن تیره می شود و لایه ای از زخم های شفابخش به عنوان لایه محافظ روی آن تشکیل می شود. نترسید زیرا این مرحله موقتی است و رفع خواهد شد.

روز های پنجم تا دوازدهم :

لایه محافظ ایجاد شده روی ابرو به تدریج به طور طبیعی کنده می شود. این لایه پوسته پوسته می شود و می افتد. لایه جدید پوست ایجاد شده سفید است که رنگ میکروبلیدینگ را بسیار روشن تر می کند. در این مرحله باید صبور باشید زیرا رنگی که می بینید رنگ نهایی نیست.

روز های دهم تا سی ام :

بعد از ده روز می توانید به آرامی از لوازم آرایشی ابرو استفاده کنید. رنگ ابرو به تدریج تیره می شود. لایه محافظ ایجاد شده به تدریج ترمیم می شود و رنگ نهایی میکروبلیدینگ را نشان می دهد.

برای دیدن رنگ واقعی و نهایی باید حداقل چهار هفته صبر کنید. باید مراقبت های بعد از فیبروز ابرو را جدی بگیرید. بعد از چهار هفته باید یک جلسه ریکاوری داشته باشید. در جلسه دوم فرم ابرو تغییر شکل داده و در صورت باقی ماندن اصلاح می شود.

خصوصیات سوزن مورد استفاده :

اگر سوزن یا هر وسیله ای که برای تاتو استفاده می شود، بهداشتی، استاندارد و استریل نباشد، امکان دارد دچار مشکلاتی مانند آلرژی و بیماری هایی شوید که ممکن است هرگز جبران نشوند. ممکن است قبل از شما فردی که مبتلا به ایدز، هپاتیت یا بیماری های خاصی که از طریق خون منتقل می شود، این عمل را انجام داده باشد و به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، این بیماری ها به راحتی قابل انتقال باشد. بهتر است سوزن های یکبار مصرف آکبند خود را همراه داشته باشید و مطمئن شوید که هرکسی که می خواهد این کار را برای شما انجام دهد از سوزن های یکبار مصرف آکبند خود استفاده می کند.

حتی استفاده مجدد از رنگی که برای مشتری دیگر استفاده شده است می تواند عامل بیماری زا باشد. توجه داشته باشید که اگر بسته بندی و مهر و موم سوزن به هر نحوی باز شده است، دیگر از آن استفاده نکنید. اطمینان حاصل کنید که فردی که می خواهد این کار را برای شما انجام دهد دارای کارت بهداشت حرفه ای و گواهی تخصصی این کار باشد و واکسن هپاتیت، کزاز را انجام داده باشد و بیماری هایی مانند ایدز نداشته باشد. برای جلوگیری از عفونت و بیماری باید از سوزن های پیچی استفاده کرد که غشای آن رنگ و خون را جذب نمی کند.

اما از آنجایی که نوع سوزن به نوع دستگاه مربوط می شود، باید از دستگاهی استفاده کنید که مناسب این نوع سوزن ها باشد و دارای کارتریج پیچ باشد. نکته مهم در مورد سوزن تی این است که این نوع سوزن ها غشایی ندارند که باعث مکیدن خون و رنگ شدن خود می شود، بنابراین استفاده از سوزن تی و این نوع کارتریج به عنوان استفاده ایمن توصیه نمی شود.

روند ترمیم بعد از میکروبلدینگ

میکروبلدینگ چه عوارضی دارد ؟

عفونت پوست یکی از عوارض جانبی احتمالی میکروبلیدینگ است. این عفونت در اثر التهاب یا واکنش های آلرژیک به رنگدانه ها ایجاد می شود. احساس کمی ناراحتی و درد خفیف در ناحیه میکروبلیدینگ طبیعی است. امکان دارد پس از میکروبلیدینگ احساس سوزش خفیفی کنید. پس از خروج از کلینیک زیبایی، درد شدید در ناحیه آسیب دیده طبیعی نیست. اگر این ناحیه بیش از حد معمول متورم شد یا درد شدید داشت، مراقب باشید و به پزشک مراجعه کنید.

هر گونه ترشح زرد رنگ یا قرمزی بیش از حد امکان دارد نشانه عفونت باشد. اگر بعد از 2 هفته ناحیه میکروبلیدینگ متورم، زخمی شده و ترشحات چرکی داشت، باید سریعا با پزشک مشورت کنید. عفونت می تواند وارد جریان خون شود و این ناحیه بسیار نزدیک به مغز و چشم است و عفونت آن بسیار خطرناک است. اگر میکروبلیدینگ باعث عفونت شود، باید تحت نظر پزشک با آنتی بیوتیک و درمان دارویی درمان شود.

اگر باردار هستید، مستعد ابتلا به کلوئید و گوشت اضافی هستید یا به تازگی پیوند عضو داشتید، باید از میکروبلیدینگ خودداری کنید. اگر از بیماری های کبدی یا بیماری های ویروسی مانند هپاتیت رنج می برید، میکروبلیدینگ برای شما مناسب نیست. مهمترین چیز برای جلوگیری از عوارض جانبی میکروبلیدینگ یعنی عفونت پوست، تحقیق در مورد تکنسین آسیب دیده و انتخاب بهترین فرد برای این کار است. باید مدارک و مجوزهای مربوطه آن ها را ببینید. این کار باید در محیطی تمیز و بهداشتی انجام شود.

ابزارها و وسایل مورد استفاده برای میکروبلیدینگ باید یکبار مصرف باشند. اگر تکنسین از محصولات یکبار مصرف استفاده نمی کند، بلافاصله کلینیک را ترک کنید. میکروبلیدینگ یک روش ایمن و بی ضرر در نظر گرفته می شود. البته موارد زیادی وجود دارد که باید قبل و بعد از میکروبلیدینگ در نظر بگیرید. با رعایت توصیه های نگهداری بعد از میکروبلیدینگ عوارضی را تجربه نمی کنید و ماندگاری ابروهای خود را افزایش می دهید. همچنین استفاده از روش های اولیه برای پاک کردن تاتو ابرو بسیار مهم است تا دچار عوارض جدی نشوید.

مراقبت های بعد از میکروبلدینگ

برای این که دچار عوارض و خطرات نشوید و نتیجه مناسبی از این جراحی بگیرید باید مراقبت هایی را انجام دهید. برای درمان میکرو ابروها باید 6-4 هفته صبر کنید تا بهبودی کامل حاصل شود. به مدت 10 روز ابروهایتان خیس نشوند، حتی در هنگام استحمام هم باید مراقب صورت و ابروها باشید و آن ها را خشک نگه دارید. به مدت یک هفته از لوازم آرایشی استفاده نکنید و آرایش را فراموش کنید، بهترین کار این است که در 10 روز اول دوش آب گرم یا حمام طولانی نگیرید.

در طول دوره مراقبت بعد از میکروبلیدینگ ابرو از انجام کارهای سنگین مانند کارهای خانه خودداری کنید. انجام کارهایی که شما را در معرض باد قرار می دهد مانند دوچرخه سواری و به هیچ وجه باعث خارش ناحیه ابرو نمی شود. شنا، دوش گرفتن طولانی مدت ممنوع است و باید از کارهایی که باعث تعریق زیاد می شود خودداری کنید.

طبق دستور از کرم ها و مرطوب کننده های توصیه شده پیگمنتر استفاده کنید. پس از انجام میکرو، روی صورت خود نخوابید، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و برنزه شدن خودداری کنید. در روزهای درمان پس از میکروبلیدینگ ابرو از خوردن غذاهای تند، سیگار کشیدن و نوشیدن الکل خودداری کنید. به مدت 10 روز از هیچ گونه شوینده صورت در ناحیه ابرو استفاده نکنید. در 7 روز اول اجازه ندهید آب، لوسیون، صابون یا لوازم آرایش به ناحیه ابرو برسد.

پس از 7 روز، هر زمان که آب به ابروها رسید، آن ها را با دستمال تمیز به آرامی خشک کنید. در صورت بروز علائم و نشانه هایی مانند تب، قرمزی محل، تورم، حساس شدن محل جراحی، افزایش دمای بدن و … با پزشک تماس بگیرید. به مدت 1 هفته قبل و بعد از میکروبلیدینگ از آسپرین، ایبوپروفن یا مکمل های روغن ماهی استفاده نکنید. جلسات ترمیم را بعد از اولین جلسه جدی بگیرید و آن را به تاخیر نیندازید. تا 6 ماه پس از میکروبلیدینگ خون اهدا نکنید. برای آشنا شدن با مراقبت های قبل از میکروبلدینگ به سایت مربوطه مراجعه فرمایید.

مراقبت های بعد از میکروبلدینگ

کلام آخر

برای انجام این روش سعی کنید بهترین مرکز میکروبلیدینگ در تهرانپارس و بهترین پزشک را برای جراحی انتخاب کنید و با آگاهی دست به انجام این روش بزنید. مراقبت ها و دستورات لازم را به خوبی انجام دهید تا نتیجه مناسبی بگیرید. ممنون از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریسا خاوندگار پداگوژِیست و مستر میکروبلیدینگ در ایران به پشتوانه ی تجربه ی 15 ساله ی خود در حوزه ی آرایش دائم با بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان از طراحی ، ظرافت خطوط ، بهداشت کار ، انتخاب رنگ مناسب و مشاوره ی صادقانه در مراجعه اول و ماندگاری بینظیر خطوط بلید بدون تغییر و پخش رنگ در موعد ترمیم ضمن ارائه نمونه کارهای واقعی و متنوع آماده ی ارائه ی خدمات زیبایی به مراجعین عزیز می باشد.