عوارض میکروبلیدینگ ابرو❤️【سال 1403】⭐

ما در این مقاله سعی داریم شما را با عوارض میکروبلیدینگ ابرو آشنا کنیم. میکروبلیدینگ یک روش آرایش نیمه دائمی ابرو است که در آن رنگدانه هایی با میکروبلید روی پوست قرار می گیرد که موهای ابرو را با طول و حجم طبیعی نشان می دهد. در این روش از دستگاه های تاتو استفاده نمی کنیم و از قلم و سوزن های یکبار مصرف که به صورت سطحی روی پوست کشیده می شوند استفاده می کنیم. با این روش درمانی، ابروها به روشی طبیعی نمایش داده می شوند. شکل کامل ابرو با رنگدانه پر نمی شود، در واقع خطوط مو در جهت رشد طبیعی خود کشیده می شوند. در ادامه برای آشنا شدن با عوارض میکروبلدینگ ابرو با ما همراه باشید.

میکروبلیدینگ چیست ؟

در سال های 2014 و 2015، میکروبلیدینگ به ویژه در صنعت آرایش دائم مورد توجه قرار گرفت. در کمتر از دو سال، جستجو برای کلمه microblading در مقایسه با آرایش دائمی 50 درصد افزایش یافته است. این افزایش نشان می دهد که علاوه بر تکنسین ها، مشتریان برای کسب اطلاعات بیشتر و یافتن پاسخ سوالات خود به دنبال این کلمه بودند. میکروبلیدینگ روشی است که در آن خطوط با استفاده از تیغ روی پوست ایجاد می شود. در این روش پوست با استفاده از تیغ بریده می شود و رنگدانه ها در لایه های زیرین پوست قرار می گیرند. در میکروبلیدینگ انتقال رنگ بیشتر از روش های دیگر است زیرا رنگ بیشتری در لایه های زیرین پوست در این روش قرار می گیرد.

میکروبلدینگ چیست ؟

کاندیدای مناسب میکروبلیدینگ ابرو

تا زمانی که از سلامت جسمانی خوبی برخوردار هستید، می توانید میکروبلیدینگ انجام دهید. به زنان باردار یا افرادی که شیر می دهند توصیه نمی شود این روش را دنبال کنند. افرادی که مستعد اسکار کلوئید هستند. افرادی که پیوند عضو انجام دادند. افراد مبتلا به بیماری های کبدی، هپاتیت، دیابت، سرطان، صرع، اختلالات گردش خون و بیماری های خود ایمنی برای این وش مناسب نیستند. در صورت وجود بیماری پوستی نمی توانید از این روش استفاده کنید و کاندیدای مناسبی برای میکروبلدینگ ابرو نیستند. در صورت تزریق بوتاکس قبل از انجام میکروبلیدینگ با پزشک خود مشورت کنید. اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید با پزشک مشورت کنید. افرادی که پوست بسیار چرب دارند. انتقال بیماری هایی مانند ایدز و هپاتیت در صورت عدم استفاده از وسایل یکبار مصرف و شخصی.

میکروبلدینگ و میکروپیگمنتیشن ابرو چه تفاوت هایی با هم دارند ؟

ابزار مورد استفاده در این دو تکنیک متفاوت است، بنابراین در تیغه از خودکار بدون موتور و در رنگدانه از خودکار با انواع سوزن یا کارتریج استفاده می شود. در بلدینگ خطوط حاشیه به صورت سطحی و نازک ایجاد می شوند، بنابراین ظاهر آن طبیعی تر از مرز ایجاد شده توسط میکروپیگمنتیشن است. دوام میکروپیگمنتیشن بیشتر از بلیدینگ است. زمان تعمیر میکروپیگمنتیشن معمولا هر شش تا هشت ماه یکبار است و میکروبلیدینگ به هر پنج تا شش ماه کاهش می یابد.

مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ ابرو :

هرگز زخم ها را نکنید و اجازه ندهید به طور طبیعی بریزند. با دستکاری ابروهای خود، جای زخم های بزرگ روی پوست شما باقی می ماند. تا 10 روز از لوازم آرایشی برای ابرو استفاده نکنید. از فعالیت هایی که باعث تعریق می شود خودداری کنید. به مدت 3 هفته در معرض نور خورشید قرار نگیرید. تا چند روز از خوابیدن روی ابرو خودداری کنید. حدود دو هفته به استخر، سونا یا جکوزی نروید. روزهای اول هنگام استحمام، ابروهایتان را چرب کنید تا خیس نشوند. به مدت یک هفته از خوردن غذاهای تند خودداری کنید. برای تسریع روند بهبودی از سیگار کشیدن خودداری کنید. خارش و پوسته پوسته شدن بعد از میکروبلیدینگ طبیعی است.

برای کاهش سوزش و خارش می توانید از پمادهای شفابخش استفاده کنید. بعد از میکروبلیدینگ از درمان های پوست صورت استفاده نکنید. ابروها ممکن است بعد از میکروبلیدینگ تیره به نظر برسند و از رنگ آن راضی نباشید. رنگدانه ها به مرور زمان به عمق پوست نفوذ کرده و از تیرگی ابروها کاسته می شود. با بهبود پوست، ممکن است احساس کنید که اثر میکروبلیدینگ بسیار ضعیف است و مدت زیادی دوام نمی آورد. از دست دادن رنگ طبیعی است و شما از نتیجه ترمیم میکروبلیدینگ در ماه اول یا دوم راضی خواهید بود. توجه داشته باشید که رنگ ابرو با قرار گرفتن در معرض آفتاب و گرما زودتر محو می شود.

کاندیدای مناسب میکروبلدینگ ابرو

مدل ابروها در میکروبلیدینگ چگونه طراحی و تعیین می شود ؟

پس از بررسی موارد فوق و اطمینان از سلامت جسمانی متقاضی با توجه به فرم صورت، الگوی ابرو را با مداد ابرو بر روی صورت فرد بکشید، سپس با همکاری و مشورت شخص، تغییراتی در ظاهر شکل طراحی شده ایجاد کنید. شکل طرح شکلی نزدیک به فرم طبیعی ابروهای فرد است و ظاهری نامتعارف در چهره فرد ایجاد نمی کند و پس از ثابت شدن مدل نوبت به مشورت رنگ و انتخاب بهترین رنگ با توجه به فرم می رسد و با همکاری متقاضی نوع پوست طبیعی خود را انتخاب کنید. در این تکنیک با انجام حداقل دستکاری در ابروها می توان زیباترین و طبیعی ترین تغییرات را در ابروها ایجاد کرد.

مدت زمان ماندگاری میکروبلیدینگ :

خراش هایی که در روش میکروبلیدینگ سطحی روی پوست ایجاد می شود و دلیل آن این است که هر چه خراش سطحی تر باشد خونریزی کمتری دارد به همین دلیل طول مدت میکروبلیدینگ بیشتر از روش های دیگر فرم دادن به ابرو، کمی کمتر باشد. اما این مدت زمان کوتاه به طور کلی در مقابل مزایای بزرگ این روش نادیده گرفته می شود. یکی از بهترین مزایای این روش این است که رنگ و طرح میکروبلیدینگ را می توان با توجه به خواسته و سلیقه مشتری تغییر داد. بنابراین این مزیت باعث شده تا افراد به مدت زمان میکروبلیدینگ توجهی نکنند. مدت زمان میکروبلیدینگ بین شش ماه تا دو سال است که به عواملی مانند مدل و نوع رنگ انتخابی بستگی دارد. این عوامل تاثیر سازنده ای در این دوره دارند.

یکی دیگر از عواملی که باعث شده مشتریان به ماندگاری میکروبلیدینگ توجه نکنند ایمنی بسیار بالای این روش نسبت به سایر روش های هاشور است زیرا رعایت یک سری مشکلات در این روش بسیار ضروری است. این روش از نظر بهداشتی و ایمنی بی خطر است. در این خصوص باید گفت که هر زخمی که روی پوست ایجاد می شود، عامل ایجاد التهاب است، بنابراین یکی از موارد ایمنی و بهداشتی این روش، اطمینان از استریل بودن سوزن های میکروبلیدینگ قبل از انجام این کار است. روش ایمنی دیگری که در روش میکروبلیدینگ باید رعایت کنید توجه به مکان و پرسنل انجام این کار است. محل انجام این کار باید تمیز باشد و همچنین باید اطمینان حاصل کنید که کارکنان و کارکنان با تجربه و کارآمد هستند.

هزینه میکروبلیدینگ ابرو چقدر است ؟

هزینه میکروبلیدینگ در همه جا یکسان نیست و به موارد مختلفی بستگی دارد. برای مثال قیمت ها به میزان تجربه هنرمند، تجهیزات و برند مورد استفاده، امکانات و موقعیت مکانی سالن بستگی دارد. برای ترمیم میکروبلیدینگ بعد از یک یا دو ماه ممکن است نیاز باشد هزینه ای پرداخت شود. جنس و برند قلم و رنگ نیز در نتیجه کار می تواند اثر بگذارد و تجهیزات با کیفیت و معتبرتر باعث بالارفتن قیمت خدمات ابرو می شود. برای آشنا شدن با هزینه انجام میکروبلدینگ در تهران به سایت مربوطه مراجعه فرمایید.

عوارض میکروبلیدینگ ابرو 

ممکن است بعد از میکروبلیدینگ مقداری قرمزی و خارش پوست ایجاد شود که کاملا طبیعی است، بنابراین برای بهبود سریعتر این عوارض استفاده از پماد توصیه می شود. در برخی موارد ممکن است عفونت ایجاد شود یا به دلیل ورود رنگدانه ها واکنش آلرژیک ایجاد شود. ابروها ممکن است به دلیل کشیدن دستی یکدست و ظریف نباشند. به دلیل عدم عمق در جای رنگدانه ها، ماندگاری آن کوتاه است.

عوارض میکروبلدینگ ابرو 

جلسات ترمیم میکروبلیدینگ ابرو چگونه است ؟

میکروبلیدینگ یکی از روش هایی است که به دلیل سطحی بودن راش نیاز به چندین جلسه ترمیم دارد. این جلسات تعمیر حداقل دو جلسه بین دو هفته تا حداکثر یک ماه می باشد. تکرار جلسات ترمیم به پوست هر کدام بستگی دارد. از آنجایی که افراد دارای انواع پوست هستند، این جلسات از فردی به فرد دیگر متفاوت است. از آنجایی که لب ها دارای غشای مخاطی نازکی هستند، تعداد جلسات مورد نیاز برای ترمیم آن ها بیشتر از تعداد جلسات مربوط به ابرو، خط چشم و مژه است.

مدت زمان ماندگاری میکروبلیدینگ بر اساس نوع پوست

یکی از مهمترین معیارهایی که بر مدت زمان میکروبلیدینگ تاثیر می گذارد، نوع پوست است. در ادامه با ماندگاری میکروبلدینگ در انواع پوست ها آشنا می شوید :

ماندگاری میکروبلدینگ روی پوست معمولی :

افرادی که دارای این نوع پوست هستند باید بدانند که ماندگاری میکروبلیدینگ روی این پوست نسبت به سایر پوست ها بیشتر است و دلیل آن این است که پوست های معمولی نرمی و مرطوب کنندگی بسیار خوبی دارند و این ویژگی ها باعث جذب رنگ عالی می شود.

ماندگاری میکروبلدینگ روی پوست خشک :

این نوع پوست چربی بسیار کمی دارد و همین عامل باعث می شود سطح پوست آب خود را از دست بدهد. در نتیجه پوست کشیده و پوسته پوسته می شود. این مشکل باعث می شود رنگ پذیری این نوع پوست ها خوب نباشد و به همین دلیل معمولا از رنگ های تیره برای هاشور روی این پوست ها استفاده می شود. در این نوع پوست احتمال قرمزی و التهاب بسیار زیاد است. بنابراین اگر این نوع پوست دارید، باید بعد از میکروبلیدینگ بیشتر مراقب باشید.

ماندگاری میکروبلدینگ روی پوست چرب :

از آنجایی که ترشح چربی در این نوع پوست بیشتر از سایر انواع پوست است، افراد دارای این نوع پوست معمولا پوستی براق و چرب با منافذ بزرگ دارند. این مسائل باعث می شود که این نوع پوست تحمل رنگ پایینی داشته باشد و ماندگاری هاشور نسبت به سایر پوست ها کمتر است.

ماندگاری میکروبلدینگ روی پوست مختلط :

این پوست از دو نوع پوست چرب و خشک تشکیل شده است. افراد با این پوست دارای چربی در پیشانی، بینی و چانه و همچنین گونه‌ها و شقیقه‌ها و اطراف چشم‌ها هستند. ماندگاری این پوسته ها کمی کم است.

قبل از میکروبلدینگ ابرو چه مراقبت هایی باید انجام شود ؟

یکی از کارهایی که برای گرفتن بهترین نتیجه از میکروبلیدینگ ابرو باید انجام دهید این است که قبل از انجام آن مراقب باشید. همانطور که مراقبت بعد از هر درمان یا عمل مهم است، رعایت دستورالعمل های قبل مهم است زیرا باعث راحتی فرد در حین عمل می شود و تاثیر این عمل روی ابروها و صورت اهمیت بیشتری دارد. در روز جراحی از مصرف نوشیدنی های کافئین دار یا الکل خودداری کنید. رنگ کردن ابرو قبل از میکروبلیدینگ ممنوع است. 3 روز قبل از قرار ملاقات از برنزه کردن خودداری کنید. 2 روز قبل از اپیلاسیون یا کندن ابرو خودداری کنید. حداقل 2 تا 3 هفته قبل از عمل از لایه برداری شیمیایی و سایر درمان های شدید صورت خودداری کنید. قبل از عمل حمام کنید، زیرا ابروها حداقل به مدت 7 روز نباید با آب در تماس باشند. حداقل یک ماه قبل از مصرف ویتامین A و بوتاکس خودداری کنید. حداقل یک هفته قبل از عمل، مصرف روغن ماهی یا هر رقیق کننده خون طبیعی دیگر مانند ویتامین E را متوقف کنید.

مراحل میکروبلدینگ ابرو :

پس از ضدعفونی و بیهوشی ناحیه، متخصص آرایش دائم در مورد شکل ابرویی که باید کشیده شود، مشورت می کند. در حالی که می توانید تصاویری مانند مدل مو بیاورید، یک آرایشگر دائمی حرفه ای دوست دارد موهای طبیعی ابرو را برای ایجاد یک ابرو طبیعی واقعی دنبال کند و تقارن صورت و سن مشتری را در نظر بگیرد. او با مشتری در مورد رنگدانه جوهر مشورت می کند، که او توضیح می دهد که بر اساس رنگ طبیعی موهای ابرو و رنگ پوست زیرین انتخاب شده است. سپس با استفاده از خودکار میکروبلیدینگ، طراحی را شروع می کند که بسته به ناحیه ابرو بین 30 تا 40 دقیقه طول می‌کشد. پس از انجام ابروها، او از پماد برای کمک به بهبودی استفاده می کند و قرار ملاقات بعدی چهار تا شش هفته بعد تعیین می شود. در این جلسه می تواند در صورت لزوم نتیجه نهایی را اصلاح کند.

مدت زمان ماندگاری میکروبلدینگ بر اساس نوع پوست

چرا مراقبت ‌های بعد از ترمیم میکروبلیدینگ ابرو لازم است؟

مراقبت از ناحیه‌ای از پوست که در آن میکروبلیدینگ انجام می‌شود تا حدودی مشابه مراقبت ‌های بعد از تاتو است. مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ ابرو برای ظاهر و دوام ابروهای جدید بسیار مهم است. رعایت نکردن دستورات پزشک ممکن است باعث عفونت یا از بین رفتن رنگدانه‌ها شود. به این نکته توجه کنید که بلافاصله بعد از انجام میکروبلیدینگ، رنگ ابرو کاملا تیره و پوست زیر آن قرمز می‌شود. در روز چهارم، رنگدانه‌ها همچنان بسیار تیز و تیره به نظر می‌رسند؛ زیرا رنگدانه‌ها به خوبی روی پوست می‌نشینند. اما نگران نباشید؛ رنگ رنگدانه به تدریج نرم می‌شود.

در مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ ابرو حدود دو ساعت بعد از عمل، باید یک سواب پنبه مرطوب آغشته به آب استریل شده را به آرامی روی ابروها بمالید. با این کار رنگ اضافی ابروهای شما پاک می‌شود و از تجمع خون و لخته شدن آن در ناحیه ابرو نیز جلوگیری می‌شود. این کار را 2 تا 4 بار انجام دهید. در حین انجام این کار بسیار مراقب باشید که ابروها را مالش ندهید. فقط توجه داشته باشید که برای مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ ابرو باید صبور باشید؛ زیرا بین 7 تا 14 روز طول می‌کشد تا پوست بهبود یابد و رنگدانه‌ها به رنگ طبیعی خود بازگردند.

چگونه با مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ ابرو ماندگاری آن را بیشتر کنیم؟

مدت زمان میکروبلیدینگ ابرو بین 8 ماه تا 1 سال است. اما اگر مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ ابرو را رعایت کنید، ماندگاری آن را افزایش می‌یابد. این مراقبت‌‌ها می‌تواند شامل استفاده نکردن از لوازم آرایشی، دوری از آب، رطوبت و حذف نکردن پوست‌های جدا شده باشد. در صورت عدم توجه به این موارد رنگدانه‌ها قبل از فیکس شدن از لایه‌های پوست پاک می‌شوند و طبیعتا ماندگاری میکروبلیدینگ ابرو به میزان قابل توجهی کمتر از حد معمول خواهد بود.

یکی دیگر از عواملی که باعث کاهش ماندگاری میکروبلیدینگ ابرو می‌شود عدم حضور در جلسات ترمیم میکروبلیدینگ ابرو است. این جلسات بسیار مهم است. زیرا خطوط اصلی ترمیم در این جلسات ترمیم می‌شوند و این باعث افزایش ماندگاری میکروبلیدینگ ابرو می‌شود. انتخاب رنگ مناسب هم یک مسئله بسیار مهم است. زیرا رنگ‌های روشن ماندگاری کمتری دارند. نوع پوست عامل دیگری است که باید به آن اشاره کرد. اگر پوست شما چرب یا خشک نیست و پوست معمولی دارید، میکروبلیدینگ ابرو در پوست شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

بعد از میکروبلدینگ چه انتظاراتی داشته باشید؟

ابروهای میکروبلیدینگ شده مراحل مختلفی را طی مي کنند تا بطور کامل بهبود پیدا کنند. رنگدانه ها در روز اول انجام درمان خيلي تیره به نظر می رسند و علت آن این است که در روزهای اول رنگدانه ها هنوز روی سطح پوست قرار دارند و بطور کامل به عمق نفوذ نکردند. رنگ استفاده شده به تدریج کم تر مي شود . اگر مقداری رنگدانه روی دستمال کاغذی مشاهده کردید، نترسید زیرا این ها رنگدانه های اضافه هستند یا مایع بدن هستند که بطور طبيعي از پوست خارج می شوند . زمانی که بهبود پوست شروع شود، این قسمت دارای پوست خشک یا ذراتی شبیه به شوره خواهد بود. این مسأله شاید باعث شود فکر کنید رنگدانه ها به سرعت محو شده و از بین میروند . ولی این ها در واقع رنگ سطحی و پوست خشکی هستند که از روی ابروهای شما برطرف می شوند.

کلام آخر

قبل از انجام این روش سعی کنید بهترین مرکز میکروبلدینگ در تهران و بهترین پزشک را انتخاب کنید و با آگاهی دست به انجام این روش بزنید. مراقبت ها و دستورات پزشک را به خوبی انجام دهید تا نتیجه مناسبی از این روش بگیرید. ممنون از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

مهتاب شهریاری

سلام مهتاب شهریاری هستم، 3 سال کار نویسندگی و تولید محتوا در حوزه زیبایی انجام داده ام؛ تا به امروز تمام سعی خود را کرده ام که بهترین مطالب را گردآوری کنم و در اختیار مردم قرار دهم؛ در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد دارید، می توانید با ما در میان بگذارید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پریسا خاوندگار پداگوژِیست و مستر میکروبلیدینگ در ایران به پشتوانه ی تجربه ی 15 ساله ی خود در حوزه ی آرایش دائم با بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان از طراحی ، ظرافت خطوط ، بهداشت کار ، انتخاب رنگ مناسب و مشاوره ی صادقانه در مراجعه اول و ماندگاری بینظیر خطوط بلید بدون تغییر و پخش رنگ در موعد ترمیم ضمن ارائه نمونه کارهای واقعی و متنوع آماده ی ارائه ی خدمات زیبایی به مراجعین عزیز می باشد.