مراحل شیدینگ لب【سال1403】✅

ما در این مقاله سعی داریم شما را با مراحل شیدینگ لب آشنا کنیم. لب ها تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارند. برخی از خانم ها با وجود استفاده از انواع لوازم آرایش و ترفندهای زیبایی از اندازه و ظاهر لب های خود ناراضی هستند. بنابراین سعی می کنند از روش های دیگری برای تغییر فرم لب های خود استفاده کنند. یکی از این روش های زیباسازی لب، شیدینگ لب است که مزایا و معایب خاص خود را دارد. در ادامه برای آشنا شدن با مراحل شیدینگ لب با ما همراه باشید.

شیدینگ لب چیست ؟

شیدینگ لب یا کانتورینگ لب یک عمل زیبایی محبوب است که به اصلاح شکل و رنگ لب ها کمک می کند. برخلاف روش های معمولی خالکوبی، این تکنیک به شما اجازه می دهد تا به طبیعی ترین رنگ و جلوه ممکن دست پیدا کنید. سایه زدن طبیعی لب بسیار محبوب است. شیدینگ لب مانند سایر روش های خالکوبی دائمی نیست و پس از مدتی لب ها به حالت قبلی خود باز می گردند. شیدینگ لب دارای تکنیک های مختلفی از جمله تکنیک سایه زدن لب ساکورای است.

شیدینگ لب چیست ؟

چگونگی انجام شیدینگ لب :

سایه زدن لب یک فرآیند زیبایی است که شامل تزریق رنگدانه به زیر پوست با استفاده از دستگاه مخصوص می شود. متخصص ابتدا لب ها را به شکل صحیح یا به شکلی که مشتری دوست دارد کانتور می کند، سپس نازل را برای سایه انداختن لب ها می آورد و با این ابزار روی لب ها خط می کشد. در شیدینگ لب سعی می شود طیف تیره تا روشن ایجاد شود تا لب ها حجم بصری پیدا کنند و همچنین براق به نظر برسند. این کار با ترکیب چندین سایه رنگ و ایجاد یک طیف رنگی زیبا بر روی لب ها انجام می شود.

چگونگی انجام شیدینگ لب :

شیدینگ لب چه مزایایی دارد ؟

زمان مورد نیاز برای شیدینگ لب ها بسته به درخواست مشتری بین یک ساعت تا یک ساعت و نیم می باشد. امروزه متخصصان از رنگ های ارگانیک و تجهیزات جدید دیجیتالی برای شیدینگ لب ها استفاده می کنند. نتیجه سایه زدن لب ها بر خلاف استفاده از پرکننده ها، ظاهری طبیعی تر و لب های برجسته تر و زیباتر است. در ادامه با مزایای شیدینگ لب آشنا می شوید :

آراستگی همیشگی :

یکی دیگر از دلایل استفاده از این روش در خانم ها این است که ممکن است نتوان در تمام روز آرایش لب تمیز و خوبی داشت، بنابراین آرایش دائمی لب و استفاده از روش ها می تواند گزینه مناسبی برای جلوگیری از این مشکل و حتی صرفه جویی در وقت باشد.

اصلاح خط لب و از بین رفتن نقص های آن :

با استفاده از شیدینگ لب می توانید ایرادات خط لب را برای مدت طولانی از بین ببرید و ظاهر آن را بهبود ببخشید. تقویت رنگ لب با استفاده از سایه لب، می توانید لب هایی با هر رنگ دلخواه داشته باشید. رنگ های سایه لب متنوع است.

بهتر شدن شکل لب و برجسته کردن آن :

یکی از مهمترین مزایای شیدینگ لب ها برجسته کردن و نشان دادن لب ها با استفاده از تکنیک سایه زدن است.

شیدینگ لب چه مزایایی دارد ؟

ماندگاری شیدینگ لب چگونه است ؟

از شیدینگ لب انتظار نتایج خارق العاده ای نداشته باشید. اگر به دنبال خط لب یا رنگ دائمی روی لب خود هستید، این روش برای شما مناسب نیست. این روش تنها تا دو درجه رنگ لب ها را تغییر می دهد. هر چه پوست فرد چرب باشد، کمبود آهن داشته باشد یا از محصولات لایه بردار پوست استفاده کند، رنگدانه های تزریق شده سریعتر از بین می روند. نور خورشید و سیگار در از بین بردن این رنگدانه ها موثر است. سایه لب بین یک تا سه سال ماندگاری دارد.

نکات مورد نیاز برای انجام شیدینگ :

برای این که نتیجه مناسبی از این روش بگیرید باید نکاتی را انجام دهید که در ادامه با آن آشنا می شوید :

کیفیت رنگ :

رنگ مورد استفاده برای شیدینگ و تزریق لب باید با کیفیت و استاندارد و بدون استفاده از مواد شیمیایی خطرناک باشد و تاریخ مصرف آن به پایان نرسد تا منجر به عفونت و حساسیت نشود.

مراجعه به سالن های استاندارد :

حتما برای انجام شیدینگ لب به سالن زیبایی که دارای مجوز بهداشت و تخصص باشد مراجعه کنید تا دچار مشکل نشوید و سلامتی خود را به خطر نیندازید.

مراجعه به متخصص :

برای اینکه لب ها رنگ و فرم طبیعی داشته باشند این کار باید توسط متخصص مجرب انجام شود.

مدت زمان بهبودی شیدینگ لب چقدر است ؟

4-5 روز طول می کشد تا لب ها خوب شوند. اگر مراسم خاص و مهمی در پیش دارید، بهتر است شیدنگ لب را یک تا دو هفته زودتر انجام دهید تا لب ها سریعتر بهبود پیدا کنند و حالت طبیعی و زیبایی داشته باشند.

مراحل شیدینگ لب

برای تندتر شدن رنگ طبیعی لب از تکنیک سایه زدن لب استفاده می شود که با قلم و سوزن مخصوص زیر پوست لب تزریق می شود. در ادامه با مراحل شیدینگ لب آشنا می شوید :

انتخاب رنگ :

ابتدا باید با آرایشگر خود مشورت کنید تا رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوست و رنگ لب شما مطابقت داشته باشد. باید مراقب باشید که رنگ انتخابی با رنگ پوست و رنگ طبیعی لب هایتان همخوانی داشته باشد تا تاثیر منفی بر ظاهر شما نداشته باشد.

قرینه سازی لب :

با اندازه گیری های دقیق، اگر لب ها موازی نباشند یا بخواهید شکل آن ها را تغییر دهید یا لب های نازک خود را کمی ضخیم تر کنید، خط لب درست می شود و خطوط بیرونی لب ها برای رنگ آمیزی نهایی مشخص می شود.

بی حس کردن لب ها :

در صورت عدم استفاده از بی حسی، شیدینگ لب دردناک است. به همین دلیل، قبل از شروع ریزش، از انواع ژل های بی حس کننده، کرم های بی حس کننده یا داروهای بی حس کننده تزریقی استفاده می شود. معمولا 20 تا 40 دقیقه طول می کشد تا بیهوشی اثر کند. نمی توان انتظار داشت که سایه لب کاملا بدون درد باشد.

با یک سوزن ظریف، رنگ انتخابی شما قرار است با ضربه های سریع سوزن به سمت بالا و پایین به زیر پوست شما تزریق شود تا کل لب رنگ شود، اگرچه سایه زدن لب در عمق کمتری نسبت به تاتو انجام می شود. شیدینگ لب دردناک است، البته اگر تحمل درد خوبی داشته باشید مشکل خاصی ندارید و به راحتی می توانید آن را تحمل کنید.

رنگ کردن لب ها :

پس از بیهوشی لب ها و اطراف لب، رنگ انتخاب شده وارد دستگاه تاتو می شود و با توجه به نوع شدینگ لب، نوع سوزن و اندازه آن انتخاب می شود و دستگاه وارد دستگاه و قسمت مشخص شده روی لب می شود.

ترمیم شیدینگ لب چگونه است ؟

گاهی اوقات پس از اولین جلسه شیدینگ، قسمتی از لب ها زبرتر می شود و ناحیه را تیره و ابری می کند. اگر این اتفاق برای شما افتاد اصلا نگران نباشید و بعد از چند ماه به یک جلسه ترمیم بروید.

انتخاب رنگ شیدینگ لب با توجه به رنگ پوست :

رنگ پوست و رنگ پوست شما تاثیر زیادی در انتخاب رنگ لب شما دارد و اگر رنگ انتخابی به اندازه کافی با رنگ پوست شما مطابقت نداشته باشد، نتیجه خوشایند نخواهد بود. رنگ پوست  به سه دسته روشن، متوسط ​​و تیره تقسیم می شود که می توان بر اساس این موارد رنگ سایه را انتخاب کرد.

مراحل شیدینگ لب 

پوست روشن :

رنگ لب مناسب برای پوست روشن باید در طیف صورتی، هلویی و قرمز باشد. مناسب ترین انتخاب رنگ سایه لب برای افراد با پوست روشن، قرمز، سرخابی و مرجانی است.

پوست متوسط :

رنگ پوست گندمی متوسط ​​و روشن بهتر از تاج های بنفش، صورتی و هلویی برای رنگ لب کاربر است تا چهره او سردتر به نظر برسد.

پوست تیره :

افراد با پوست تیره می توانند از بیشتر رنگ ها برای لب های خود استفاده کنند، اما بهتر است از رنگ های قهوه ای و بنفش صرف نظر کرده و بیشتر از رنگ های صورتی و نارنجی روشن استفاده کنند.

شیدینگ لب به روش فیکانتور چگونه است ؟

یکی از روش های شیدینگ لب فیکانتور لب است که علاوه بر لب برای ابرو و خط چشم استفاده می شود. روش Ficantor توسط آکادمی Fay توسعه یافته و با استفاده از دستگاه میکروپیگمنتیشن انجام می شود. برای انجام فیکانتور لب مانند سایر عمل های زیبایی ابتدا نظر و علاقه مشتری در نظر گرفته می شود. این روش باید زیر نظر و مشورت متخصصان زیبایی انجام شود.

اگر فیکانتور لب به درستی انجام شود، نتیجه رضایت بخشی حاصل می شود. در روش فیکانتور با استفاده از نسبت طلایی سعی می شود ظاهری طبیعی و متناسب با ویژگی های صورت به لب ها بدهد. در این روش از اپلیکیشنی برای به هم رساندن لب ها استفاده می شود. افرادی که قصد انجام شیدینگ لب به روش فیکانتور را دارند باید فارغ التحصیل آکادمی فی باشند. اسامی افرادی که این مدرک را دریافت می کنند در سایت اصلی آکادمی فی ثبت شده است.

عوارض شیدینگ لب

شیدینگ لب مانند روش های دیگر دارای عوارضی است که بعد از مدتی از بین می رود و جای نگرانی ندارد. در ادامه با عوارض شیدینگ لب آشنا می شوید :

درد :

شیدینگ لب یکی از روش های زیبایی است که کمی دردناک است. البته میزان درد برای هر فردی متفاوت است و در دوره های پریود خانم ها دردناکتر است. اگر از آن دسته افرادی هستید که تحمل درد کمی دارید، این روش به شما توصیه نمی شود و بهتر است از رژ لب و سایر لوازم آرایشی لب برای زیبایی لب های خود استفاده کنید.

قبل از مراجعه برای شیدینگ، توصیه می شود شب قبل از ایبوپروفن، روغن ماهی و ویتامین E استفاده نکنید تا خطر کبودی و خونریزی کاهش یابد. با توجه به بافت لب ها، در صورت استفاده از مواد بی حس کننده، اثر این مواد افزایش یافته و احساس درد کمتر می شود.

خشکی لب :

پس از شیدینگ لب ها بسیار خشک می شوند و لازم است به طور مرتب از بالم لب برای مرطوب سازی لب ها استفاده شود.

عفونت و حساسیت :

اگر شیدینگ لب در سالن های زیبایی غیرمجاز انجام شود، اگر توصیه های بهداشتی در حین عمل رعایت نشود یا از رنگ های غیر استاندارد یا مواد آلوده برای تزریق استفاده شود، شیدینگ لب ها عواقب جدی برای شما به همراه خواهد داشت و منجر به عفونت و حساسیت شدید می شود. اگر به یکی از شرایط زیر مبتلا هستید، قبل از آرایش لب با پزشک متخصص مشورت کنید: مشکلات پوستی، بیماری حاد، تبخال، مصرف دارو، آرایش دائمی.

عوارض شیدینگ لب 

شیدینگ لب چه شکلی است؟

شیدینگ یک تکنیک بسیار کاربردی است که می تواند برای هر فرد شخصی سازی و تطبیق داده شود. می توان آن را  در رنگ ها  و درجات تیرگی مختلف انجام داد و به همین دلیل است که می توانید بسته به ترجیحات خود سبک های سایه زنی مختلفی را انتخاب کنید. اگر رنگ‌های شفاف‌تری را می‌پسندید، مدل لب‌های آکوارلی  می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد، زیرا لبه‌های تیره و مشخصی ندارد. اما، اگر به دنبال چیزی قابل توجه تر هستید که در عین حال لب های شما را پرتر از حد طبیعی نشان دهد، باید مدل  آمبره لب را  امتحان کنید. توجه داشته باشید؛ که ظاهر و رنگ واقعی لب های شما پس از بهبودی کامل آشکار می شود. این روش به آن اندازه‌ای که بلافاصله پس از انجام ظاهر می شوند، مات و چشمگیر به نظر نمی رسد.

انواع شیدینگ لب

شید به معنای سایه و به اصطلاح به سایه های پودری گفته می شود که جلوه بیشتری به چهره می دهد و بسیار طبیعی و ملایم خواهد بود. انواع مختلفی از سبکها و تکنیکهای جدید،در حوزه آرایش دایم رخ نمایی می کند و هر روزه یک سبک جدید به این صنعت افزوده می شود تا دنیای زیبایی را متحول کند و جای تاتوهای قدیمی بدفرم را می گیرد. در تکنیک های جدید شید لب، خط لب محو و رفته رفته حذف می گردد تا کامل از تاتوهای قبل فاصله بگیرد. این سبکها در بسیاری موارد ویژگی های خاص خود را دارند و در نحوه اجرا متفاوت هستند. از جمله این روش ها،می توان به فول شیدینگ لب، شیدینگ ساکورایی و ساکورالیپس، تکنیک الین لس لب، شیدینگ آکوارال، شیدینگ به سبک جدید روسی ،لیپ بالش، پادرلیپس، تینت لب و شیدینگ آمبره و به اصطلاح سایه روشن اشاره کرد.

ساکورالیپس یک تکنیک جدید هست که با الهام از شکوفه های گیلاس این نام رو به خود گرفته و اساسا برای لبهایی مناسب است که بصورت طبیعی و ذاتی خوش فرم هستند و نیازی به قرینه سازی و حجیم سازی ندارند و به دلیل اینکه هیلد بسیارملایمی دارند و خط لب در آنها کار نمی شود، این روش بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.  سایه روشن هایی که در این روش کار می شود به صورت های متفاوتی است که با توجه به نوع فرم لب و البته سلیقه فرد، می توان آن را اعمال کرد. همینطور شیدینگ روسی هم یک سبک جدید برای لب و همچنین چشم هست که شباهت زیادی به ساکورالیپس دارد.

آیا شیدینگ لب درد دارد ؟

از آنجایی که لب‌های شما در طول این فرآیند بی‌حس می شوند، هر گونه درد یا ناراحتی که قرار است تجربه کنید، به حداقل خود می‌رسد. با این حال، از آن جایی که هر فردی آستانه درد مشخصی دارد، میزان درد به آستانه تحمل شخص بستگی دارد. آن هایی که تجربه شیدینگ لب را دارند می دانند که به خودی خود شیدینگ لب هیچ دردی به همراه نخواهد داشت؛ بلکه فقط ناراحتی جزئی است. در مقیاس 1 تا 10 برای درد این روش، مشتریان امتیاز 4 را می‌دهند.

نکته: از مصرف ناپروکسن، ایبوپروفن یا آسپرین از قبل و همچنین مکمل‌هایی مانند روغن ماهی، سیر و ویتامین E به شدت خودداری کنید. این‌ها می‌توانند خونریزی و کبودی را افزایش دهند؛ زیرا باعث رقیق شدن خون، افزایش حساسیت و همچنین خطر خونریزی و کبودی در طول فرآیند می شوند.

کلام آخر

قبل از انجام این روش سعی کنید بهترین مرکز شیدینگ لب در تهرانپارس و بهترین پزشک را انتخاب کنید و با آگاهی دست به انجام این روش بزنید. مراقبت ها و دستورات پزشک را به خوبی رعایت کنید تا نتیجه مناسبی از این روش بگیرید. ممنون از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

مهتاب شهریاری

سلام مهتاب شهریاری هستم، 3 سال کار نویسندگی و تولید محتوا در حوزه زیبایی انجام داده ام؛ تا به امروز تمام سعی خود را کرده ام که بهترین مطالب را گردآوری کنم و در اختیار مردم قرار دهم؛ در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد دارید، می توانید با ما در میان بگذارید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریسا خاوندگار پداگوژِیست و مستر میکروبلیدینگ در ایران به پشتوانه ی تجربه ی 15 ساله ی خود در حوزه ی آرایش دائم با بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان از طراحی ، ظرافت خطوط ، بهداشت کار ، انتخاب رنگ مناسب و مشاوره ی صادقانه در مراجعه اول و ماندگاری بینظیر خطوط بلید بدون تغییر و پخش رنگ در موعد ترمیم ضمن ارائه نمونه کارهای واقعی و متنوع آماده ی ارائه ی خدمات زیبایی به مراجعین عزیز می باشد.