ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو【سال1402】❤️

ما در این مقاله سعی داریم شما را با ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو آشنا کنیم. قسمت هایی از صورت نقش بسزایی در زیبایی ما دارد و در دنیای آرایش و زیبایی، ابروها بیش از سایر قسمت های صورت تسلیم دست آرایشگران شده و شکل های متفاوتی به خود گرفته است. از طرفی ابروها آسیب پذیرتر هستند و دلایل زیادی وجود دارد که از فرم ابروهای خود راضی نیستیم و نیاز به آرایش دائمی یا نیمه دائمی ابرو داریم. میکروپیگمنتیشن ابرو به عنوان یکی از پذیرفته شده ترین و رایج ترین روش های آرایش دائمی ابرو، نیاز به آرایش مکرر ابرو را از بین می برد. در ادامه برای آشنا شدن با ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو با ما همراه باشید.

میکروپیگمنتیشن ابرو چیست ؟

تلفظ میکروپیگمنتیشن چندان دشوار نیست. روشی مبتنی بر اصول علمی و پزشکی با استفاده از دستگاه های استاندارد و دستگاه های یکبار مصرف استریل است که به کاربر این امکان را می دهد که طبق درخواست مشتری، آرایش دائمی را با خیال راحت انجام دهد. این روش کاشت رنگدانه های زیست سازگار در عمق معینی در لایه پوست، با حداقل آسیب به بافت پوست است. جدا از کاربردهای آرایشی، این روش در حوزه پزشکی کاربرد فراوانی دارد.

میکروپیگمنتیشن ابرو چیست ؟

دستگاه میکروپیگمنتیشن :

برای انجام یک میکروپیگمنتیشن خوب، اهمیت کیفیت دستگاه را دست کم نگیرید. طراحی واکنش گرا و ارگونومیک هندپیس با وزن کم و حداقل لرزش به پیگمنتر کمک می کند تا طراحی خود را به بهترین شکل روی صورت شما پیاده کند. یک هندپیس نامناسب مانعی جدی برای دستیابی هنری به میکروپیگمنتیشن است. قابلیت تنظیم دقیق سرعت و عمق نفوذ سوزن به پیگمنتر اجازه می دهد تا رنگ ها را با ظرافت و دقت کامل زیر پوست قرار دهد. اکثر دستگاه ها قابلیت تنظیم دقیق سرعت را ندارند یا اگر هم دارند فقط یک کار رسمی است و تاثیر زیادی در نتیجه کار ندارد. ناتوانی در تنظیم عمق نفوذ در بسیاری از دستگاه های میکروپیگمنتیشن با کیفیت پایین، ظرافت عملکرد رنگدانه را پنهان می کند.

میکروپیگمنتیشن ابرو چیست ؟

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای میکروپیگمنتیشن نیستند ؟

  • خانم‌های باردار
  • افراد دارای دیابت
  • افرادی که بیماری جدی دارند بهتر است با پزشک خود مشورت کنند.
  • کسانی که بیماری پوستی دارند یا پوست آن ها دارای تحریک‌پذیری زیادی است.
  • افرادی که به به لیدوکائین، بنزوکائین، تتراکائین یا اپی نفرین حساسیت دارند.
  • بیماران قلبی یا کسانی که از داروی قبلی استفاده می‌کنند.
  • کسانی که در دو هفته قبل از میکروپیگمنتیشن ابرو، بوتاکس، لایه‌برداری شیمیایی پوست انجام داده باشند یا پوست خود را برنزه کردند.

مراحل میکروپیگمنتیشن ابرو

میکروپیگمنتیشن ابرو باید توسط افراد آموزش دیده انجام شود و در حین عمل از دستکش استفاده کنند و نکات ایمنی و بهداشتی دستگاه را رعایت کنند. میکروپیگمنتیشن ابرو معمولا نیم ساعت طول می کشد. در ادامه با مراحل میکروپیگمنتیشن ابرو آشنا می شوید :

مرحله اول :

ابتدا از ابروهای شما عکس گرفته می شود و توضیحاتی توسط متخصص میکروپیگمنتیشن ابرو به شما داده می شود. این توضیحات شامل پیشنهاد فرم مناسب ابرو و توصیه هایی قبل از انجام میکروپیگمنتیشن می باشد. فرم ایده آل ابروهای شما با توجه به معیارهایی مانند فرم چشم ها، فاصله بین دو چشم و ارتباط آن ها با ابرو تعیین می شود. رنگ ابروهای شما با توجه به موهای طبیعی شما انتخاب می شود.

مرحله دوم :

قبل از آرایش دائمی یا نیمه دائمی ابرو به روش میکروپیگمنتیشن ابرو، کرم بی حس کننده روی ناحیه ابرو زده می شود تا روند عمل راحت تر شود و دردی احساس نکنید.

مرحله سوم :

از دستگاه های میکروپیگمنتیشن دیجیتال برای انتقال رنگدانه ها به لایه های بیرونی پوست استفاده می شود. هر چه این دستگاه ها مدرن تر باشند، کیفیت میکروپیگمنتیشن ابرو بالاتر است. سوزن های دستگاه باید کاملا تمیز و ضدعفونی شده باشند. یکی از نشانه های دستگاه های دیجیتال ایمن این است که انتهای کارتریج آب بندی شده است. این مهر و موم از خروج خون و لنف از کارتریج جلوگیری می کند و به دیواره قلم برخورد نمی کند.

مراحل میکروپیگمنتیشن ابرو

مرحله چهارم :

بعد از آرایش دائم یا نیمه دائمی، تقارن ابرو را بررسی کنید تا تغییرات لازم در طول عمل انجام شود.

مرحله پنجم :

در این مرحله مراحل بهبود و توصیه هایی برای مراقبت به شما توضیح داده می شود. پس از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو در آرایشگاه زنانه، مشکلی برای رفتن به خانه و ادامه فعالیت های روزانه خود ندارید.

میکروپیگمنتیشن ابرو چه عوارضی دارد ؟

یکی از عوارض آرایش دائمی ابرو عدم امکان تغییر فرم ابروها در آینده است. امکان دارد لازم باشد ابروهای خود را با تغییر مد یا سبک زندگی اصلاح کنید. یکی دیگر از عوارض آرایش دائمی به این روش عفونت و التهاب است. برخی از انواع پوست حساس تر هستند و میکروپیگمنتیشن ابرو باعث ایجاد کلوئید یا اسکار پف کرده و سایر عوارض پوستی ابرو در پوست های حساس می شود.

تفاوت میکوپیگمنتیشن با میکروبلدینگ ابرو :

میکروبلیدینگ ابرو شباهت زیادی به میکروپیگمنتیشن ابرو دارد. تا آنجا که برخی این دو روش را یکسان می دانند. تفاوت اصلی بین میکروبلیدینگ ابرو و میکروپیگمنتیشن ابرو نتیجه نهایی است. از آنجایی که در میکروبلیدینگ افراد ماهر خطوط و خطوط ابرو را به صورت دستی با قلم های نوک تیز مخصوص ایجاد می کنند، نتیجه نهایی بسیار طبیعی تر است. در میکروپیگمنتیشن، دستگاه استفاده شده دیجیتال است و نتیجه آن بیشتر شبیه یک رنگ ابرو نیمه دائمی خواهد بود. اما قلم میکروبلیدینگ مخصوص و مهارت فردی که آن را انجام می دهد جلوه های بیشتری ایجاد می کند.

تفاوت دیگر میکروبلیدینگ ابرو و میکروپیگمنتیشن ابرو تعداد جلسات و طول درمان است. میکروبلیدینگ در دو جلسه انجام می شود. در جلسه اول طرح ابرو ایجاد می شود و در جلسه دوم هزینه طراحی اولیه را پرداخت می کنند. مرحله ریکاوری ابروها پس از میکروبلیدینگ طولانی تر است و تورم و التهاب طولانی تر باقی می ماند. اکنون سوزن دستگاه میکروپیگمنتیشن بسیار نازکتر از قلم میکروبلیدینگ است که میکروپیگمنتیشن را به روشی کمتر تهاجمی تبدیل می کند. در این روش پوست کمتر آسیب می بیند و بیشتر برای پوست های حساس و نازک مناسب است. همچنین با استفاده از دستگاه دیجیتال در این روش، حفظ تقارن ابرو تضمین می شود. برای آشنا شدن با تفاوت میکروپیگمنتشن و میکروبلدینگ به سایت مربوطه مراجعه فرمایید.

چه افرادی برای میکروپیگمنتیشن ابرو مناسب هستند ؟

افرادی که بین موهای ابروی خود فاصله دارند. افرادی که دارای اسکار، تغییر رنگ پوست در محل رشد ابرو هستند و نیاز به ترمیم پوست دارند. افرادی که از ریزش مو به دلیل آلوپسی، شیمی درمانی یا موارد مشابه رنج می برند. افرادی که تصمیم دارند به ابروهای خود استایل خاصی بدهند.

مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن ابرو

تورم و التهاب از عوارض شایع پس از میکروپیگمنتیشن ابرو است و در این موارد استفاده از کمپرس توصیه می شود. پمادهای مخصوص تورم و التهاب پوست در بازار موجود است. متخصصان میکروپیگمنتیشن ابرو به شما توصیه می کنند که از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید. همچنین امکان دارد در روزهای اول رنگ ابرو تیره تر از حد انتظار باشد اما پس از چند هفته ابروها به رنگ طبیعی خود باز می گردند. در صورت بروز تب یا ضایعات پوستی یا اگر تورم و سوزش شما غیرقابل تحمل است، حتما با پزشک مربوطه تماس بگیرید.

قبل از میکروپیگمنتیشن ابرو چه مراقبت هایی باید انجام شود ؟

24 ساعت قبل از میکروپیگمنتیشن ابرو از نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید. به مدت 24 ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. صورت خود را به خوبی بشویید تا آلودگی و چربی پاک شود. 6 ساعت قبل از میکروپیگمنتیشن ابرو از ورزش خودداری کنید. از نوشیدنی های الکلی خودداری کنید. سیگار کشیدن ممنوع است.

تفاوت میکروپیگمنتیشن با تاتو ابرو :

میکروپیگمنتیشن ابرو روشی برای آرایش دائمی یا نیمه دائمی ابرو است که فقط در لایه های بیرونی پوست انجام می شود و از نظر ایمنی بسیار مناسبتر از تاتو ابرو است. در این روش رنگ استفاده شده کاملا طبیعی و شبیه رنگ موی خودتان است. در میکروپیگمنتیشن ابرو بافتی کاملا طبیعی ایجاد می شود و فرم ابرو در این روش علاوه بر حالت سه بعدی، جزئیات ابروی طبیعی را ارائه می دهد.

مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن ابرو

میکروپیگمنتیشن ابرو در چه مواردی کاربرد دارد ؟

این روش در مواردیکاربرد دارد که در ادامه با آن آشنا می شوید :

میکروپیگمنتیشن لب :

مدتی است که استفاده از میکروپیگمنتیشن لب بسیار رایج شده است. این روش برای مشخص کردن لب و پروتز و برجسته کردن آن ها استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای رنگ کردن لب ها نیز استفاده کرد. اگر لب های نازک یا رنگ پریده ای دارید و قصد اصلاح آن ها را دارید، استفاده از روش میکروپیگمنتیشن یکی از گزینه های خوب برای بیشتر شدن جلوه و همچنین زیبایی لب ها است. حتی ممکن است شکل اولیه لب ها به طور تصادفی یا حتی به مرور زمان از بین برود که باز هم میکروپیگمنتیشن راه حل خوبی برای اصلاح آن است.

میکروپیگمنتیشن چشم :

اگر می‌خواهید چشم‌هایتان را جذاب‌تر کنید و خط رشد مژه‌های زیباتری داشته باشید، میکروپیگمنتیشن چشم به شما کمک می‌کند. می توانید با میکروپیگمنتیشن به چشمان خود عمق دهید یا با استفاده از میکروپیگمنتیشن هر تغییر دیگری که می خواهید ایجاد کنید. خط چشم آمبره یکی از محبوب ترین ها در بین مردم است. میکروپیگمنتیشن امکان دارد به مرور زمان کمی محو شود، اما این امکان وجود دارد که برای همیشه حذف نشود. با این حال می توانید با چند جلسه لیزر آن را به طور کامل از بین ببرید.

میکروپیگمنتیشن ابرو :

بسیاری از مردم فکر می کنند که میکروپیگمنتیشن ابرو همان تاتو سلامت عقل است. میکروپیگمنتیشن فرآیندی مشابه تاتو ابرو دارد و نحوه قرارگیری رنگدانه ها در داخل پوست است، اما مهم ترین تفاوت نتیجه آن است که بسیار متفاوت است. نمی توان میکروپیگمنتیشن ابرو را با رنگدانه های فلزی انجام داد زیرا سمی هستند و مهاجرت رنگدانه ها بین لایه های پوست باعث ایجاد لکه می شود.

ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو

ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو بین 6 ماه تا یک سال متغیر است، عوامل زیادی می توانند در ماندگاری این روش تاثیر بگذارند. در ادامه با ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو آشنا می شوید :

روش انجام :

یکی از عوامل مهم و موثر در ماندگاری میکروپیگمنتیشن روش انجام آن است. اگر میکروپیگمنتیشن توسط دستگاهی انجام شود کیفیت و ماندگاری بیشتری دارد زیرا در حالت استفاده از دستگاه عمق نفوذ رنگ به پوست بیشتر است که می تواند به طور خودکار ماندگاری میکروپیگمنتیشن را افزایش دهد. مهارت آرایشگر یا اپراتور دستگاه نیز می تواند نقش مهم و غیرقابل انکاری در این امر داشته باشد.

نوع پوست :

یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیرگذار در طول عمر و ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو نوع پوست است که هر چه وضعیت پوست متعادل تر باشد قدرت رنگ دهی آن بیشتر و ماندگاری میکروپیگمنتیشن افزایش می یابد اما اگر پوست چرب باشد ظرفیت رنگ دهی آن کمتر می شود و در نتیجه مدت زمانی که می تواند رنگ را حفظ کند.

میزان مهارت :

یکی از عوامل موثر در دوام و ماندگاری میکروپیگمنتیشن، میزان مهارت اپراتور است. هر چه افراد حرفه ای و با تجربه در مراکز زیبایی کار کنند کیفیت کار افزایش می یابد و رنگ در شرایط بهتر و عمق پوست مناسب تری قرار می گیرد که باعث بلندتر و زیباتر به نظر رسیدن آن می شود.

نوع رنگ :

نوع رنگ های استفاده شده در این روش می تواند تاثیر مستقیمی بر دوام میکروپیگمنتیشن داشته باشد. هر چه کیفیت رنگ بالاتر باشد ماندگاری آن بیشتر است. بنابراین کسانی که برای انجام میکروپیگمنتیشن به مراکز زیبایی مختلف مراجعه می کنند باید اطمینان حاصل کنند که برای فرم دادن به ابروهای خود از رنگ باکیفیت استفاده می شود.

دوران عادت ماهانه :

انجام میکروپیگمنتیشن در دوران قاعدگی امکان دارد به دلیل تغییرات هورمونی در بدن از کیفیت خوبی برخوردار نباشد. تغییرات هورمونی معمولا منجر به کم شدن رنگدانه های پوست می شود، بنابراین توصیه می شود تا حد امکان از میکروپیگمنتیشن در این مدت خودداری کنید.

ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو

دوره ترمیم و بازیابی میکروپیگمنتیشن چه مدت طول می‌کشد؟

دوره ترمیم و بازیابی میکروپیگمنتیشن طولانی نیست. در روزهای اول، ابروها یا ناحیه مورد نظر، بسیار تیره‌ به نظر می‌رسد. با گذشت زمان و در اثر لایه برداری، رنگ آن روشن‌تر، نرم‌تر و در نتیجه، طبیعی‌تر می‌شود. به خاطر همین جلسه دوم یا ترمیم برای تصیح رنگ و ظاهر، بسیار مهم است. افرادی که پوست حساس دارند، ممکن است دچار التهاب و مقداری کبودی شوند. البته می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید و بلافاصله پس از میکروپیگمنتیشن به سر کار بروید.

پزشکان درباره میکروپیگمنتیشن چه می‌گویند؟

میکروپیگمنتیشن در حوزه پزشکی کاربرد فراوانی دارد، اما کاربرد آن به شکل گسترده و به عنوان یک فرآیند زیبایی موضوعی است که باید به آن توجه کرد. امروزه در کاربرد‌های پزشکی از اصطلاح میکروپیگمنتیشن یا درماتوگرافی به جای عنوان تاتو استفاده می‌شود. از این روش برای درمان ضایعات پوستی، اسکارها، سوختگی، ترمیم ابرو، علامت‌گذاری در آندوسکوپی‌ها، میکروپیگمنتیشن قرنیه، درمان ضایعات پوستی با منشاء ویروسی و… بهره می‌برند.

در کشور‌های پیشرفته، پزشکان متخصص پوست و جراحان پلاستیک به عنوان آخرین مرحله درمان از آن استفاده می‌کنند، به‌طور مثال پس از جراحی پلاستیک جهت درمان لب شکری؛ رنگ سرخ لب و رنگ پوست با هم آمیخته می‌شوند، زیرا هنوز لب فرم و شکل طبیعی خود را به دست نیاورده و تنها راه باز گرداندن رنگ طبیعی از طریق میکروپیگمنتیشن است. همانطور که خودتان هم می‌دانید زیبا شدن به این شیوه خالی از درد و نگرانی نیست. پوست یکی از حساس‌ترین عضو‌های بدن است که به صورت عادی هم مراقبت‌های خاص خود را می‌طلبد و اگر قصد انجام میکروپیگمنتیشن را دارید، باید توصیه پزشکان را جدی بگیرید:

دستگاه‌ها، رنگ‌ها و ملزومات مصرفی مورد استفاده باید براساس اصول پزشکی تهیه و تولید شده باشند، در غیر این صورت استفاده از وسایل غیراستاندارد می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری برای آرایشگر و مشتری به همراه داشته باشد. پیگمنتر باید دوره‌های آموزشی میکروپیگمنتیشن، تکنیک‌های انجام کار، اصول زیبایی شناختی و طراحی چهره را گذرانده باشد؛ در غیر این صورت به دلیل دائمی بودن آرایش ممکن است خواست مشتری تامین نشود و باعث ایجاد بحران‌های روحی و روانی در فرد شود.

اتفاقات بعد از میکروپیگمنتیشن برای پوست :

پس از میکروپیگمنتیشن بیماران اغلب در ناحیه مورد نظر مقداری ورم را حس می‌کنند. معمولا متخصصانی که میکروپیگمنتیشن شما را انجام می‌دهند، به شما توصیه می‌کند هر چند وقت یک بار از کیسه یخ استفاده کنید و همچنین پمادهای ویژه ای را برای کاهش تورم و التهاب معرفی می‌کنند. افرادی که میکروپیگمنتیشن را دور چشم‌های خود انجام می‌دهند، ممکن است ریختن اشک را تجربه کنند. این علامت تقریبا برای همه افراد مشترک است. به همین دلیل بهتر است با کسی به کلینیک مربوطه بروید و خودتان رانندگی نکنید.

متخصص مربوطه برای شما مواد ضدعفونی‌کننده خاصی را برای پاکسازی مناطق آسیب دیده توصیه می‌کند. متخصصین همچنین توصیه می‌کنند که از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. شما باید از برخی از محصولات و مواد غذایی مانند پراکسید باید خودداری کنید. این محصولات می‌توانند تاثیر منفی بر تثبیت رنگ داشته باشند. پس از میکروپیگمنتیشن رنگی که می‌بینید پر رنگ‌تر و تیره‌تر از آنچه می‌خواهید به نظر می رسد. اما در عرض چند هفته این رنگ‌ها محو می‌شوند و به رنگ دلخواهتان  تغییر می‌کنند. اگر دچار تب یا ضایعات پوستی و همچنین تورم و سوزش بیش از حد معمول را تجربه کردید حتما این موارد را با پزشک خود در میان بگذارید.

کلام آخر

قبل از انجام این روش سعی کنید بهترین مرکز فیبروز ابرو در تهرانپارس و بهترین پزشک را انتخاب کنید و با آگاهی دست به انجام این روش بزنید. مراقبت ها و دستورات لازم را به خوبی انجام دهید تا نتیجه مناسبی از این روش بگیرید. ممنون از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریسا خاوندگار پداگوژِیست و مستر میکروبلیدینگ در ایران به پشتوانه ی تجربه ی 15 ساله ی خود در حوزه ی آرایش دائم با بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان از طراحی ، ظرافت خطوط ، بهداشت کار ، انتخاب رنگ مناسب و مشاوره ی صادقانه در مراجعه اول و ماندگاری بینظیر خطوط بلید بدون تغییر و پخش رنگ در موعد ترمیم ضمن ارائه نمونه کارهای واقعی و متنوع آماده ی ارائه ی خدمات زیبایی به مراجعین عزیز می باشد.