تفاوت میکروبلدینگ با تاتو【سال1402】❤️

ما در این مقاله سعی داریم شما را با تفاوت میکروبلدینگ با تاتو آشنا کنیم. همه ابروهای پرپشت و زیبا ندارند. بنابراین برای جبران از مداد و ژل ابرو برای پرکردن ابروهای خود استفاده می کنند. اگرچه این روش ساده به نظر می رسد، اما پس از چند روز خسته کننده خواهد شد. بزرگترین مشکل این است که این روش آرایش دائمی نیست و در این بین روش جدیدی به نام میکروبلیدینگ کشف می شود که به سرعت در حال گسترش در همه جا است. روشی که طبیعی ترین نتایج را ایجاد می کند. با استفاده از میکروبلیدینگ ابروهای کوچک پر نمایش داده می شود و تمام نواحی خالی و ناقص ابرو با رنگدانه های کاشته شده در زیر پوست پر می شود. در ادامه برای آشنا شدن با تفاوت میکروبلدینگ با تاتو با ما همراه باشید.

میکروبلدینگ ابرو چیست ؟

افراد زیادی هستند که به دلیل نازک و بی مو بودن ابروهایشان مجبورند از لوازم آرایشی و مداد استفاده کنند. اما استفاده از این وسایل خسته کننده است و این افراد به دنبال راهی دائمی هستند. برخی از افراد ابروهای خود را با تاتو حالت دادند، اما آنقدرها راضی نیستند. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید، می توانید از روش جدیدی به نام میکروبلیدینگ استفاده کنید. میکروبلیدینگ یک روش نیمه دائمی برای فرم دادن به ابروها است. در این روش از یک خودکار با چندین سوزن ظریف برای ایجاد خطوط ظریف و طبیعی شبیه موهای ابرو استفاده می شود که باعث ایجاد رنگدانه در قسمت های خالی ابرو می شود. این روش ابروها را پرتر و طبیعی تر کرده و زیبایی آن ها را دو چندان می کند.

میکروبلدینگ ابرو چیست ؟

روش کار میکروبلدینگ ابرو  :

میکروبلیدینگ به گونه ای عمل می کند که با قلم خطوط ریز روی پوست ایجاد می شود. این خودکارها یک لایه از پوست را مانند برش کاغذ برش می دهند. اما جای نگرانی نیست زیرا قبل از آن از داروهای بی حس کننده استفاده می شود تا دردی احساس نکنید. این برش های ایجاد شده به شکل تارهای مو ظاهر می شوند. سپس رنگدانه ها توسط سوزن های قلم در لایه های پوست قرار می گیرند. در این میان تکنیکی برای کشیدن نخ های مصنوعی نیز وجود دارد که با چرخش دست در حین کار همراه است. با این کار یک خط ظریف و طبیعی بین ابروها ایجاد می شود که آن ها را به صورت طبیعی و سه بعدی نشان می دهد.

قلم میکروبلدینگ ابرو چگونه است ؟

چنین خودکارهایی به صورت خودنویس با تیغه بالا ساخته می شوند. قلم ها در انواع مختلفی تولید می شوند که یکی از معروف ترین آن ها قلم سوزنی سرکج است. این خودکار با ده تا دوازده سوزن خود، ضربه های کوچکی روی پوست ایجاد می کند که در نهایت باعث ایجاد ابروهای بیشتر و بیشتر می شود. قلم دیگری که به طور گسترده در میکروبلیدینگ استفاده می شود، قلم خارج از مرکز نام دارد. این خودکار در وسط تیغه ای ندارد و دلیل نامگذاری آن نیز به همین دلیل است. این خودکار برای افرادی که ابروهای نازکی دارند کاربرد دارد. اما مهمترین معیار برای انتخاب خودکار میزان راحتی دست تاتو کار و پیگمنتر است.

ابزارها و مهارت های مورد نیاز برای میکروبلدینگ ابرو :

ابزار اصلی میکروبلیدینگ ابرو قلم میکروبلیدینگ است. این خودکار دو منظوره است که برای کشیدن بهترین و ظریف ترین تارهای مو طراحی شده است. قلم میکروبلیدینگ به شما این امکان را می دهد که هم سوزن های میکروبلیدینگ و هم سوزن های اصلاح را در آن قرار دهید. ابزار مهم بعدی سوزن میکروبلیدینگ است که با استفاده از این سوزن خطوط بسیار ظریفی روی سطح پوست ایجاد می شود و رنگ به داخل پوست نفوذ می کند. از دیگر ابزارهای فرم دهنده ابرو می توان به رنگ ابرو مخصوص، کلاه و پتوی مخصوص، ماسک صورت، بی حس کننده، پنبه بهداشتی، سرم شستشو و سینی رنگ اشاره کرد.

میکروبلدینگ ابرو چقدر ماندگاری دارد ؟

میکروبلیدینگ ابرو به روش فیبروز یا فیبروز ابرو یک روش نیمه دائمی است یعنی برای همیشه دوام ندارد و البته باید آن را رفع کنید. میکروبلیدینگ معمولا بین 12 تا 18 ماه طول می کشد. البته ماندگاری رنگدانه ها به نوع پوست بستگی دارد. برای افرادی که پوست چرب دارند، میکروبلیدینگ تا 12 ماه قبل از نیاز به ترمیم دوام دارد. افرادی که پوست معمولی دارند می توانند تا 18 ماه از میکروبلیدینگ بهره مند شوند. اگر به دنبال ترمیم ابرو نباشید، ابروها به تدریج محو شده و در نهایت ناپدید می شوند. اما اگر می خواهید میکروبلیدینگ روی پوست بماند، باید آن را هر 18 ماه یا کمتر لمس کنید.

قلم میکروبلدینگ ابرو چگونه است ؟

رنگ های مورد استفاده در میکروبلدینگ ابرو :

رنگ های مورد استفاده در میکروبلیدینگ ابرو همگی طبیعی و بر پایه مواد معدنی هستند. رنگ‌های طبیعی رنگ‌هایی هستند که در طبیعت و گیاهان مورد استفاده قرار می‌گیرند و رنگ‌های معدنی از زنگ زدگی آهن، غبار سنگ حاوی ذرات رنگی و باقی‌مانده‌های اکسیدهای فلزی طبیعی ساخته می‌شوند. رنگ های میکروبلیدینگ محلول در آب، بادوام و ماندگاری طولانی و بدون عوارض جانبی هستند. معمولا خیلی سریع خشک می شوند و پس از ثابت شدن روی صورت کاملا طبیعی و یکدست به نظر می رسند. تنها نکته در مورد این رنگ ها این است که ماندگاری نسبتا کمتری روی پوست افرادی که کافئین و الکل مصرف می کنند و پوست چرب دارند، کمتر است.

آیا می توان میکروبلدینگ را پاک کرد ؟

رنگدانه های مورد استفاده برای میکروبلیدینگ هیچ نوع لکه یا تغییر رنگی روی پوست ایجاد نمی کنند. برای حذف میکروبلیدینگ و حذف آن می توانید از حلال مخصوص رنگ ها استفاده کنید. 7 تا 10 روز بعد از میکروبلیدینگ، ابروهای شما 40 درصد تیره تر از نتیجه نهایی می شوند. با شروع فرآیند ترمیم ابرو، این رنگ نرم تر و روشن تر می شود. افرادی که در روزهای اول میکروبلیدینگ انجام می دهند از رنگ پرپشت ابروهای خود شکایت دارند و حتی می ترسند. اما باید صبور باشید تا رنگ ها به حالت عادی برگردند. بعد از 7-10 روز می توانید رنگ نهایی را مشاهده کنید که روشن تر از چند روز اول است.

عوارض میکروبلدینگ ابرو :

میکروبلدینگ ابرو مانند هر روش دیگری دارای عوارضی است که در ادامه با آن آشنا می شوید :

واکنش آلرژیک :

اگرچه واکنش های آلرژیک به رنگدانه های آلی مورد استفاده برای این روش نادر است، اما امکان دارد اتفاق بیفتد. بنابراین، مهم است که از متخصص زیبایی بپرسید که از چه نوع رنگدانه ای استفاده می کند و چگونه آلرژی را تأیید می کند.

عفونت :

از آنجایی که میکروبلیدینگ پوست را می شکند، خطر جدی انتقال بیماری های عفونی از جمله HIV و عفونت های پوستی باکتریایی وجود دارد. ابزار غیر استریل و سایر تجهیزات از جمله خطرات اصلی برای انتقال عفونت هستند. ضروری است که تمام تجهیزات قبل از شروع عمل استریل شوند تا از هرگونه عارضه عفونی جلوگیری شود.

نیمه دائمی :

اگر میکروبلیدینگ اشتباه انجام شود، نمی توان آن را به راحتی پوشاند. اگر این اتفاق بیفتد، فرد متحمل هزینه‌های اضافی برای برداشتن و اصلاح میکرو ابرو خواهد شد. بهترین راه برای اطمینان از اینکه عمل به درستی انجام شده است این است که با متخصص زیبایی و موسسه ای که در آن فرد قصد انجام میکروبلیدینگ را دارد، مشورت کنید.

آیا میکروبلدینگ باعث آسیب ابروهای طبیعی می شود ؟

یکی از سوالاتی که مردم همیشه در مورد میکروبلیدینگ می پرسند عوارض جانبی آن است. در واقع نمی توان به این سوال پاسخ قطعی داد زیرا پاسخ این سوال برای هر فردی متفاوت است. همه روش های آرایشی از ساده ترین تا پیشرفته ترین عوارض خاص خود را دارند و هیچ روش زیبایی را در دنیا پیدا نمی کنید که به هیچ وجه مضر نباشد اما میزان این آسیب به عوامل زیادی مرتبط است. کلینیک زیبایی که در آن این روش را انجام می دهید، یا تجهیزات مورد استفاده در میکروبلدینگ، همچنین بهداشت رعایت شده در طول روش، یا شایستگی فردی که این روش را برای شما انجام می دهد، همه عواملی هستند که بر کیفیت آن تأثیر می گذارند.

تفاوت میکروبلدینگ با تاتو

تاتو ابرو در مقایسه با میکروبلیدینگ ابرو روشی قدیمی است، در این روش با استفاده از سوزن و دستگاه مخصوص تاتو، جوهر به لایه های عمقی پوست و در محل رشد فولیکول های مو تزریق می شود، اما در وصله ابرو، تزریق روی لایه سطحی است، پوست انجام می شود و به عمق نفوذ نمی کند. در تاتو ابرو مانند تاتو رژ لب، بافت داخلی پوست آسیب می بیند و این آسیب باعث می شود رنگدانه های طبیعی زیر پوست رنگ خود را از دست بدهند. اما در میکروبلیدینگ ابرو، پوست هیچ آسیبی نمی بیند و به لطف سطحی بودن تزریق و استفاده از رنگ های کاملا طبیعی، رنگ پوست پس از چند ماه به حالت اولیه باز می گردد.

برای تاتو ابرو از جوهر شیمیایی استفاده می شود که فوق العاده قوی و دائمی است و فقط با روش های برداشتن و لیزر پاک می شود. اما در میکروبلیدینگ از رنگ های طبیعی و روشن استفاده می شود که پس از مدتی بدون برجای گذاشتن اثری محو و محو می شوند. میکروبلیدینگ توسط دستگاه کاملا استاندارد مورد تایید وزارت بهداشت و با رنگ های صد در صد طبیعی و سازگار با بدنه و وسایل دور ریختنی انجام می شود و امکان انتقال بیماری یا آلودگی بسیار کم است. اما در تاتو ابرو در صورت استفاده از سوزن و لوازم آلوده، علاوه بر بروز بیماری های پوستی، امکان انتقال انواع بیماری های خطرناک مانند ایدز، زگیل و هپاتیت وجود دارد.

تفاوت میکروبلدینگ با تاتو

آیا میکروبلدینگ ابرو درد دارد ؟

پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد. برخی از افراد در طول این روش درد را تجربه می کنند و برخی خیر. برای برخی این درد آزاردهنده است و برای برخی دیگر هیچ احساسی ندارند.

مراقبت های قبل از میکروبلدینگ ابرو :

از نوشیدنی های کافئین دار یا الکل در روز میکرو ابرو خودداری کنید. 3 روز قبل از نوبت از برنزه کردن خودداری کنید. 2 روز قبل از اپیلاسیون یا کندن ابرو خودداری کنید. حداقل 2 تا 3 هفته قبل از عمل از لایه برداری شیمیایی و سایر درمان های شدید صورت خودداری کنید. قبل از عمل موهای خود را بشویید و حالت دهید، زیرا ابروها نباید حداقل به مدت 7 روز با آب در تماس باشند. حداقل یک ماه قبل از مصرف ویتامین A و بوتاکس خودداری کنید. حداقل 1 هفته قبل از عمل مصرف روغن ماهی یا هر رقیق کننده خون طبیعی دیگر مانند ویتامین E را متوقف کنید. از مصرف آسپرین یا ایبوپروفن برای تسکین درد خودداری کنید.

بعد از میکروبلدینگ ابرو چه مراقبت هایی باید انجام شود ؟

صبح و عصر ابروها را به آرامی با آب و صابون های آنتی باکتریال بشویید. اطمینان حاصل کنید که صابون به طور کامل از صورت پاک شده است. ابرو را با یک حوله یا دستمال نرم خشک کنید. نگران نباشید زیرا رنگدانه ها را از بین نمی برد. از شوینده های حاوی اسید یا لایه بردار استفاده نکنید. روغن های مغذی طبیعی مانند روغن نارگیل را به هر ابرو بمالید. از روبالشی های تمیز استفاده کنید. ابروهای خود را دستکاری نکنید. به مدت 4 هفته از انجام بوتاکس یا لایه برداری صورت خودداری کنید. به مدت یک هفته ورزش نکنید. به مدت یک هفته زیر نور مستقیم آفتاب نمانید. به مدت ده روز از حمام بخار طولانی خودداری کنید. به مدت 10 روز شنا نکنید. تا زمانی که ابروها ترمیم نشدند از لوازم آرایشی و مراقبت از پوست روی ابروهای خود استفاده نکنید. کار میکروبلیدینگ ابرو شما تا جلسه دوم کامل نمی شود. برای آشنا شدن با مراقبت های بعد از میکروبلدینگ به سایت مربوطه مراجعه کنید.

مزایای میکروبلدینگ ابرو

میکروبلدینگ ابرو دارای مزایایی است که در ادامه به مزایای میکروبلدینگ می پردازیم :

داشتن ابروهای طبیعی :

اگر تصمیم به انجام این روش گرفتید، بهترین کلینیک میکروبلیدینگ را انتخاب کنید. پس از انجام این روش از نتیجه راضی خواهید بود زیرا ابروهای طبیعی خواهید داشت و می دانید که نمی توان تفاوت بین ابروی میکرو شده و طبیعی را تشخیص داد.

صرفه جویی در زمان :

یکی از مزایای میکروبلیدینگ صرفه جویی در زمان است. اگر زمان زیادی را صرف آرایش خود کردید، با این روش زمان کمتری برای آماده سازی ابروهای خود خواهید داشت زیرا ابرهای میکرو شما نیمه دائمی هستند.

انجام سریع میکروبلدینگ :

جلسه میکروبلیدینگ دو ساعت طول می کشد. بنابراین می توانید دو ساعت از وقت خود را صرف داشتن ابروهایی زیبا و ماندگار به صورت طبیعی کنید.

ماندگاری بالا :

حتی اگر ورزشکار هستید یا زیاد عرق می کنید، این روش ماندگاری بسیار بالایی دارد. زیرا رنگدانه ابرو به سه لایه اول پوست شما نفوذ می کند که مانع از نفوذ آب یا عرق می شود.

مزایای میکروبلدینگ ابرو

برای گرفتن نتیجه از میکروبلیدینگ ابرو چقدر زمان لازم است؟

اثرات میکروبلیدینگ آنی است. ممکن است بلافاصله بعد از انجام این تکنیک، پوست کمی قرمزی و حساسیت داشته باشد؛ اما بلافاصله برطرف شده و نتیجه کار دیده می‌شود. البته به دلیل بافقی ماندن رنگدانه‌ها ممکن است ابرو در ابتدا کمی تیره به نظر برسد، اما با بهبود پوست و کم رنگ تر شدن رنگدانه، ابروهای شما حتی طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. برای ترمیم ابرو لازم و ضروری است که مدتی بعد برای ترمیم به آرایشگاه مراجعه کنید. در این جلسه ابروی شما با دقت بررسی می‌شود تا جاهای خالی باقی‌مانده پرتر شده و رنگدانه‌ها تنظیم شوند.

مقایسه میکروبلیدینگ و هاشور :

تفاوت اصلی هاشور و میکروبلیدینگ در ابزار کار آن ها است؛ در میکروبلیدینگ از تیغه‌ای با 10 یا 12 سوزن ریز استفاده می‌شود اما تیغه هاشور یک تیغه تکی است که خراش‌هایی یک تکه در پوست ایجاد می‌کند. بعد از ایجاد خراش‌ها حجم کافی از رنگ‌دانه‌های متناسب با رنگ ابروها در آن‌ها قرار داده می‌شود که مدل و فرم ابروها را کاملا طبیعی می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت که هاشور برای افرادی با ابروهای پرپشت که دوست دارند تغییراتی جزئی ایجاد کنند بسیار مناسب خواهد بود. همچنین کنترل تیغه در این روش راحت‌تر است و فرم دهی به ابروها سریع‌تر انجام می‌گیرد.

چه کسانی نمی‌توانند میکروبلیدینگ ابرو انجام دهند ؟

  • در صورتی که دوران بارداری هستید بهتر است کار ابرو را به تعویق بیاندازید.
  • در صورتی که در دوران شیردهی هستید انجام این روش را تا پایان دوران شیردهی عقب بیاندازید.
  • در دوران پریود نیز این کار توصیه نمی‌شود.
  • در صورتی که شکستگی ابرو دارید بهتر است سراغ میکروبلیدینگ ابرو نروید.
  • در صورتی که به بیماری دیابت دچار هستید اینروش به شما توصیه نمی‌شود.
  • در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنید قبل از انجام میکروبلیدینگ ابرو با پزشک خود مشورت داشته باشید.
  • در صورتی که الکل مصرف می‌کنید و یا هر نوع داروی رقیق کننده خون، بهتر است با مشورت از پزشک به سراغ میکروبلیدینگ ابرو بروید.
  • در صورت آفتاب سوختگی توصیه می‌شود میکروبلیدینگ ابرو انجام ندهید.
  • در صورت داشتن بیماری صرع، سرطان و از این قبیل بیماری‌ها بهتر است با مشورت پزشک از این روش استفاده کنید.

کلام آخر

برای انجام این روش سعی کنید بهترین کلینیک و بهترین پزشک را انتخاب کنید و با آگاهی دست به انجام این روش بزنید. ممنون از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریسا خاوندگار پداگوژِیست و مستر میکروبلیدینگ در ایران به پشتوانه ی تجربه ی 15 ساله ی خود در حوزه ی آرایش دائم با بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان از طراحی ، ظرافت خطوط ، بهداشت کار ، انتخاب رنگ مناسب و مشاوره ی صادقانه در مراجعه اول و ماندگاری بینظیر خطوط بلید بدون تغییر و پخش رنگ در موعد ترمیم ضمن ارائه نمونه کارهای واقعی و متنوع آماده ی ارائه ی خدمات زیبایی به مراجعین عزیز می باشد.