تفاوت میکروپیگمنتشن و میکروبلدینگ【سال1402】❤️

ما در این مقاله سعی داریم شما را با تفاوت میکروپیگمنتشن و میکروبلدینگ آشنا کنیم. زیبایی صورت ارتباط زیادی با تناسب اجزای صورت دارد. حتما افراد زیادی را دیدید که چهره هایشان زیبا است، اما در کل در چهره آن ها احساس جذابیت نمی کند. دلیل آن عدم تناسب در صورت است. ابروها مهمترین نقش را در شکل دادن به چهره هر فردی دارند. با توجه به این اهمیت، تکنیک میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن ایجاد شد. به لطف میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن می توانید از نظر زیبایی شناسی تناسب را به صورت خود هدیه دهید. در ادامه برای آشنا شدن با تفاوت میکروپیگمنتشن و میکروبلدینگ با ما همراه باشید.

میکروبلدینگ چیست ؟

اگر همیشه ابروهای خود را با مداد ابرو و سایه ابرو می کشید، حتما جزو خانم هایی هستید که ابروهای نازکی دارند یا از فرم ابروهای خود راضی نیستند. میکروبلیدینگ یکی از روش های فرم دهی ابرو است. این تکنیک به عنوان نسل جدید هاشور ابرو شناخته می شود که مزایای بیشتری دارد و جایگزین بسیار مناسبی برای روش های قدیمی تاتو می باشد. با کمک میکروبلیدینگ می توانید نخ هایی به نازکی موهای ابرو بین ابروهای طبیعی خود داشته باشید. قطر نخ های کشیده شده توسط دستگاه تیغه روی پوست در ناحیه ابرو بسیار ریز است. ظرافت این خطوط به حدی است که اگر توسط یک فرد متخصص و متخصص انجام شود، هیچکس متوجه ابروهای شما نمی شود.

میکروبلدینگ چیست ؟

چگونگی انجام میکروبلدینگ :

میکروبلیدینگ با سوزن های بسیار ظریف انجام می شود. تعداد این سوزن ها در هر تیغه متفاوت است. این روش با ایجاد خراش ایجاد شده توسط تیغه، رنگ ارگانیک را به لایه زیرین پوست تزریق می کند. در این روش نوار روی سطح پوست به قدری ظریف است که بعد از رنگ کردن شبیه موهای طبیعی می شود. تکنیک میکروبلیدینگ توسط سوزن انجام می شود و وسیله الکتریکی هیچ نقشی در آن ندارد. به همین دلیل این روش یک روش نیمه دائمی محسوب می شود. زیرا عمق خراش تیغه روی پوست زیاد نیست و رنگ آن راحتتر از روش های دیگر از بین می رود.

میکروپیگمنتیشن چیست ؟

میکروپیگمنتیشن روش جدیدی است که مانند میکروبلیدینگ جایگزین روش تاتو شده است. میکروپیگمنتیشن توسط دستگاه الکتریکی به نام پیگمنتر انجام می شود. این دستگاه سوراخ هایی روی پوست ایجاد می کند. رنگدانه ها پس از ایجاد خراش نقطه ای روی پوست به لایه زیرین تزریق می شوند. رنگدانه های ارگانیک در این روش کمترین حساسیت را برای فرد ایجاد می کند. با پیشرفت دستگاه میکروپیگمنتیشن امکان بازگشت خون و ترشحات به دستگاه وجود ندارد. با استفاده از کیت یکبار مصرف امکان انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر به صفر می رسد. ماندگاری میکروپیگمنتیشن به طور کلی بین 1 تا 2 سال است. این زمان با توجه به نحوه زندگی، وضعیت جسمی و پوستی هر یک متفاوت است.

مزایای میکروبلدینگ

میکروبلدینگ مزایایی دارد که در ادامه با مزایای میکروبلدینگ آشنا می شوید :

ظاهر طبیعی :

ظاهر طبیعی میکروبلیدینگ یکی از مزایای آن است. خطوط ردیابی شده توسط تیغه، روی پوست و بین ابروها، به قدری ظریف هستند که بین ابروها از بین می روند. در نهایت فقط زیبایی و جذابیت آن نمایان است. این ویژگی یکی از مهمترین دلایل انتخاب میکروبلیدینگ است.

رنگ طبیعی و ارگانیک :

رنگ تاتو با گذشت زمان تغییر کرد و آبی، سبز و قرمز شد. این مشکلی بود که حتی با لیزر و تجهیزات پیشرفته Remo Tattoo نمی توانست به طور کامل برطرف شود. اما در میکروبلیدینگ این مشکلات دیگر وجود ندارد. زیرا رنگ های مورد استفاده در میکروبلیدینگ کاملا ارگانیک بوده و تغییر رنگی مشاهده نمی شود. شما می توانید این روش را به راحتی انتخاب کنید. زیرا با گذشت زمان تغییر رنگ نمی دهد و فقط محو می شود.

مزایای میکروبلدینگ

ضد حساسیت :

بدن بسیاری از افراد پس از تزریق یا استفاده از لوازم آرایشی دچار تغییرات و واکنش هایی می شود. امکان دارد واکنش های پوستی آلرژیک داشته باشید. این واکنش ها در برابر مواد شیمیایی ناسازگار با بدن رخ می دهد. در مورد میکروبلیدینگ می توان گفت که رنگ های استفاده شده در این روش از مواد طبیعی سازگار با بدنه ساخته شدند. به همین دلیل است که در میکروبلیدینگ واکنش های آلرژیک وجود ندارد یا بسیار کم است. می توانید با خیال راحت جلسه تست حساسیت رنگ میکروبلیدینگ را انجام دهید و با خیالی آسوده این کار را انجام دهید.

درد و التهاب کم :

میکروبلیدینگ در مقایسه با تاتو و میکروپیگمنتیشن کمترین جای زخم و التهاب را دارد. به دلیل خراش سطحی ناشی از تیغه روی پوست، بهبودی سریع صورت می گیرد و خطر عفونت، زخم و التهاب در این ناحیه کمتر است.

زیبایی دائمی :

بدون شک بسیاری از خانم ها علاقه دارند تا زیبایی خود را تا حد امکان حفظ کنند و در هر ساعت از شبانه روز آرایش یا آرایش ملایم انجام دهند. زیبایی دائمی با میکروبلیدینگ یکی از انتخاب های امروزی است. هر یک تا دو سال یکبار که رنگ ابرو یا ناحیه آسیب دیده کم رنگ می شود، برای ترمیم آن با یک متخصص مشورت کنید.

میکروپیگمنتیشن چه مزایایی دارد ؟

در ادامه به مزایای میکروپیگمنتیشن می پردازیم :

کاربرد پزشکی :

میکروپیگمنتیشن جدا از کاربرد در حوزه آرایشی و بهداشتی، در حوزه پزشکی و درمانی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. ممکن است به کاربردهای درمانی میکروپیگمنتیشن، علاوه بر از بین بردن جای زخم، خطوط بخیه، درمان طاسی و لکه های طاسی، بازگرداندن هاله سینه در زنانی که این قسمت را به دلیل سرطان از دست دادند، در این افراد با توجه به شکل و فرم هاله سینه سالم، شکل و فرم هاله سینه جدید طراحی می شود. سپس با رنگ های مناسب این قسمت رنگ آمیزی می شود. این ویژگی میکروپیگمنتیشن در زمینه پزشکی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ماندگاری بالا :

دوام میکروپیگمنتیشن بیشتر از میکروبلیدینگ است. زیرا رنگدانه ها به لایه های عمیق تر پوست تزریق می شوند. تعریق و چرب بودن پوست در این لایه ها تاثیر کمتری در حذف رنگ از میکروپیگمنتیشن دارد. پس اگر پوست چرب دارید حتما سراغ میکروپیگمنتیشن بروید.

کاربرد گسترده :

در هر شرایطی می توانید از میکروپیگمنتیشن استفاده کنید. برای مثال اگر قبلا تاتو کردید و رنگ آن تغییر کرده است یا اگر ابرو شکسته است و قسمت خالی ابرو حجیم است، میکروپیگمنتیشن همچنان برای شما مناسب است. اما استفاده از میکروبلیدینگ به دلیل حساسیتی که دارد محدودیت های زیادی دارد.

کاربرد آرایشی :

با میکروپیگمنتیشن، بسته به نوع و رنگ، می توانید رنگدانه را به هر قسمتی از پوست تزریق کنید. به عنوان مثال، استفاده از این تکنیک برای آرایش دائمی صورت بسیار رایج است. استفاده از رنگ های ملایم مانند رژگونه و رژ لب میکروپیگمنتیشن زیبایی شما را افزایش می دهد. میکروپیگمنتیشن انعطاف پذیری زیادی دارد و با توجه به نوع دستگاه و تزریق به موقع رنگ بر روی پوست، هر نوع تغییری امکان پذیر است.

میکروبلدینگ ابرو چه مراحلی دارد ؟

میکروبلدینگ ابرو مراحلی دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم :

مرحله اول :

میکروبلیدینگ ابرو حدود 2 تا 3 ساعت طول می کشد و بهتر است برای انجام این روش آمادگی قبلی داشته باشید. برای انجام میکروبلیدینگ ابرو ابتدا از کرم های بی حس کننده تاتو برای بی حس کردن ناحیه مورد نظر استفاده می شود. یک تکنسین حرفه ای در تمام مراحل قدم به قدم شما را همراهی می کند و تمام ترفندهای میکروبلیدینگ را به شما می گوید. همچنین اطلاعات کافی در مورد مراقبت بعد از این تکنیک زیبا به شما می دهد.

مرحله دوم :

شکل جدید ابروی مورد نظر شما با دست با قلم ابرو کشیده می شود تا شکل آن برای مشتری خوشایند باشد و هنرمند تاتو می تواند با خیالی آسوده و با اطمینان در شکل نهایی به کار خود ادامه دهد. پس از انجام قرینه سازی لازم، رنگ تاتو مورد نظر به ترتیب و با ابزار کار مخصوص روی نقش های مشخص کشیده می شود. به همین دلیل ابروهایی بسیار طبیعی خواهید داشت.

تفاوت میکروپیگمنتشن و میکروبلدینگ

میکروپیگمنتیشن دارای ابزار الکترونیکی است اما در میکروبلیدینگ از دستگاهی به نام بلید استفاده می شود که یکی از ابزارهای این تکنیک است و به صورت مکانیکی با چندین سوزن در انتهای تیغه انجام می شود. در میکروپیگمنتیشن می توانید با استفاده از این ویژگی از خط مو سایه ایجاد کنید و رنگ ناحیه ای از پوست را تغییر دهید. اما در میکروبلیدینگ فقط می توان یک خط مو مانند کشید و نمی توان رنگ قسمتی از پوست را به صورت طبیعی تغییر داد.

این تفاوت باعث استفاده زیاد از میکروپیگمنتیشن در زمینه های آرایشی می شود. در حالی که کاربرد میکروبلیدینگ محدود به مکان هایی است که امکان ساخت هاشور زدن وجود دارد. تفاوت دیگر میکروپیگمنتیشن با میکروبلیدینگ محدودیت استفاده از آن است، میکروپیگمنتیشن به دلیل عمق تزریق پیگمنت ماندگاری بیشتری دارد و برای پوست های چرب با تعریق زیاد قابل استفاده است.

اما میکروبلیدینگ به دلیل عمق کم برای پوست های چرب قابل استفاده نیست. یکی دیگر از محدودیت های میکروبلیدینگ عدم ​​امکان استفاده از آن برای افرادی است که پس از ایجاد زخم بر روی پوست خود دچار مشکل گوشت اضافی در این محل می شوند. چنین افرادی به هیچ وجه نمی توانند از این روش استفاده کنند، زیرا خطر ایجاد گوشت اضافی با خراش های مداوم روی پوست وجود دارد.

تفاوت میکروپیگمنتشن و میکروبلدینگ

میکروبلدینگ ابرو چه عوارضی دارد ؟

علاوه بر تخریب پوست در میکروبلیدینگ، زخم های ناشی از ایجاد زخم و پارگی در اپیدرم و در نهایت ایجاد بافت فیبروزه از پیامدهای رایج و رایج میکروبلیدینگ است. علاوه بر این باید خطرات جبران ناپذیر انتقال عفونت ها و بیماری های عفونی را به لیست خطرات غیرقابل انکار اضافه کرد. میکروبلیدینگ یک روش علمی و مبتنی بر شواهد نیست و به همین دلیل در کتب و مقالات مرجع پزشکی و پوست مورد پذیرش قرار نمی گیرد. بنابراین کار و فعالیت خود را مقید به اصول غیر علمی نکنید.

در ایران این روش به دلیل غیرعلمی بودن و خطرات غیرقابل جبران آن مورد تایید نیست، بنابراین اقدامی که مورد تایید مقامات رسمی و قضایی کشور قرار نگرفته است خطای فاحش و جرم در حوزه بهداشت عمومی محسوب می شود. البته عواقب قانونی و مجازات برای افراد در نظر گرفته می شود. به نظر می رسد انحراف ایجاد شده تحت عنوان میکروبلیدینگ با سوء استفاده از تنوع، علاقه مردم به ارتقای کیفیت، تنها به دنبال سود و منفعت مادی به هر قیمتی است، حتی اگر به معنای تخریب و تهدید افراد سلامت باشد.

نکات مهم قبل از انجام میکروپیگمنتیشن و میکروبلدینگ :

یکی از مهمترین نکاتی که قبل از انجام میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ باید بدانید این است که سلامتی شما بیش از هر چیز دیگری مهم است. سعی کنید بهترین مرکز زیبایی را انتخاب کنید و از یکبار مصرف بودن لوازم آن اطمینان حاصل کنید. قبل از انجام میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ، متوجه شوید که قرار است از چه رنگ هایی استفاده شود. استفاده از رنگ های غیر ارگانیک و غیر طبیعی که با بدن سازگاری ندارند ماندگاری آن ها را کاهش داده و باعث ایجاد حساسیت پوستی می شود. توجه داشته باشید که پس از انتخاب یکی از این تکنیک ها، امکان پاک کردن آن به راحتی وجود ندارد. پاک کردن میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ با هر روشی حتی لیزر 100 در صد امکان پذیر نیست و باید منتظر گذشت زمان باشید.

چه زمانی نمی توان از میکروبلدینگ ابرو استفاده کرد ؟

در دوران بارداری از میکروبلیدینگ استفاده نکنید. در دوران شیردهی نباید از میکروبلیدینگ استفاده کرد. هنگام استفاده از داروهای بیهوشی از میکروبلیدینگ استفاده نکنید. هنگامی که دیابت دارید و از رقیق کننده های خون استفاده می کنید، از انجام میکروبلیدینگ صرف نظر کنید. وقتی صحبت از صرع و اختلالات ایمنی به میان می آید، میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن ممنوع است. اگر بیماری پوستی دارید، میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن را انتخاب نکنید. اگر در ناحیه ابرو شکستگی دارید، میکروبلیدینگ قابل بحث نیست. هنگام آفتاب سوختگی میکروبلیدینگ انجام ندهید. زمانی که 72 ساعت از اپیلاسیون شما نگذشته باشد نباید از این روش استفاده کنید.

مدت زمان ماندگاری و ترمیم میگروپیگمنتیشن و میکروبلدینگ

میکروبلدینگ :

میکروبلدینگ در دو جلسه انجام می شود. در جلسه اول شکل و حالت ابرو مشخص می شود و فرم کلی ابرو ایجاد می شود. در جلسه دوم تعمیر و اصلاح صورت می گیرد. ترمیم میکروبلیدینگ ابرو می تواند تا ده روز طول بکشد و در این مدت قرمزی و التهاب پوست به طور کامل از بین می رود. در چند روز اول، رنگ‌های تیره شروع به روشن شدن می‌کنند و مراحل دیگری از محو شدن میکروبلیدینگ انجام می‌شود.

میگروپیگمنتیشن :

فرآیند میکروپیگمنتیشن امکان دارد کمی بیشتر طول بکشد و البته نتیجه نهایی ماندگاری بیشتری دارد. افرادی که میکروپیگمنتیشن انجام می دهند در ابتدا ابروهایی تقریبا دو برابر تیره تر از نتیجه نهایی خواهند داشت. پس از لایه برداری و ترمیم آخرین آسیب، نتیجه نهایی رنگ روشن تر و ملایم تر است، اگر می خواهید ظاهر را برای مدت طولانی حفظ کنید، به جلسات ترمیم نیاز دارید.

مدت زمان ماندگاری و ترمیم میگروپیگمنتیشن و میکروبلدینگ 

کلام آخر

برای انجام این روش سعی کنید بهترین مرکز میکروبلیدینگ در تهرانپارس و بهترین پزشک را انتخاب کنید و با آگاهی دست به انجام این روش بزنید. ممنون از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریسا خاوندگار پداگوژِیست و مستر میکروبلیدینگ در ایران به پشتوانه ی تجربه ی 15 ساله ی خود در حوزه ی آرایش دائم با بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان از طراحی ، ظرافت خطوط ، بهداشت کار ، انتخاب رنگ مناسب و مشاوره ی صادقانه در مراجعه اول و ماندگاری بینظیر خطوط بلید بدون تغییر و پخش رنگ در موعد ترمیم ضمن ارائه نمونه کارهای واقعی و متنوع آماده ی ارائه ی خدمات زیبایی به مراجعین عزیز می باشد.