کاندیدای مناسب میکروبلدینگ【سال1402】❤️

ما در این مقاله سعی داریم شما را با کاندیدای مناسب میکروبلدینگ آشنا کنیم. عوامل زیادی می توانند باعث ریزش موی ابرو شوند که برخی از آن ها عبارت است از هورمون های بدن، رژیم غذایی و برخی بیماری های پوستی. ریزش موی ابرو که از نظر پزشکی به عنوان هیپوتریکوزیس یا ماداروز شناخته می شود، می تواند هم مردان و هم زنان را درگیر کند. این حالت امکان دارد در یک یا هر دو ابرو رخ دهد. با توجه به نقش برجسته ابرو در زیبایی چهره انسان، اصلاح ابرو به یکی از کارهای روتین در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها تبدیل شده است. امروزه روش های زیادی برای این کار وجود دارد که از جمله آن ها می توان به میکروبلیدینگ اشاره کرد. برای آشنا شدن با کاندیدای مناسب میکروبلدینگ در ادامه با ما همراه باشید.

میکروبلدینگ چیست ؟

گزینه های زیبایی و تکنیک های جدیدی برای پرکردن ابروها وجود دارد. یکی از این تکنیک ها که بیشتر مورد توجه قرار گرفته است میکروبلیدینگ ابرو است. گفته می شود که منشا میکروبلیدینگ به سال ها قبل از چین برمی گردد، اما جدیدا در غرب بسیار محبوب شده است. میکروبلیدینگ نوعی درمان یا آرایش نیمه دائمی ابرو است که در آن از سوزن های ریز و دقیق برای قرار دادن رنگدانه روی پوست استفاده می شود. برخلاف تاتو ابرو، میکروبلیدینگ با دست انجام می‌شود، بنابراین تکنسینی که این کار را انجام می‌دهد کنترل بیشتری بر کار خود دارد و نتایج طولانی‌تر و طبیعی‌تری به دست می‌آورد.

میکروبلدینگ چیست ؟

مراحل تغییر رنگ میکروبلدینگ ابرو :

در این روش رنگ اصلاحی بر روی رنگ میکروبلیدینگ قبلی اعمال می شود. سپس رنگ جدید روی ابرو تاتو می شود. اولین قدم انتخاب رنگ مناسب برای اصلاح ابرو است. اساس این روش انتخاب رنگ مناسب برای تغییر رنگ ابرو است که شاید ساده به نظر برسد، اما سال ها طول می کشد تا متخصصان آرایش دائم بر مهارت های تطبیق رنگ مسلط شوند. اول از همه، ترکیب رنگدانه های اصلاح کننده ابرو در شرایط مختلف بسته به رنگ پوست و نوع پوست تعیین می شود. سپس رنگ اصلاح کننده ابرو با دستگاه میکروبلیدینگ روی رنگ قبلی اعمال می شود.

و بدین ترتیب رنگ قبلی را می پوشاند. این کار به تدریج و در چند مرحله انجام می شود. زمانی که رنگ اصلاحی به تدریج در چند مرحله وارد پوست شود، احتمال استفاده از رنگ نامناسب و بدتر شدن وضعیت را کاهش می دهد. همچنین باید بدانید که اصلاح رنگ ابرو می تواند چندین جلسه طول بکشد. پس از خنثی شدن رنگ قهوه ای ایجاد می شود سپس می توانید رنگ مورد نظر را به ابروها بزنید و جلوه زیبایی به آن ها ببخشید.

چرا میکروبلدینگ ابروها تغییر رنگ می دهد ؟

نسل جدید تاتو های آرایشی عالی هستند زیرا به مرور زمان محو می شوند و حتی اگر بخواهید می توانید آن را اصلاح نکنید، در این صورت تاتو شما پس از مدتی ناپدید می شود. روند محو شدن تحت تأثیر طیف گسترده ای از عوامل است. حتی باتجربه ترین متخصصان در زمینه میکروبلیدینگ نمی توانند همیشه روند تغییر رنگ را پیش بینی کنند. در ادامه با عوامل تغییر رنگ ابروها آشنا می شوید:

ضعف تکنیکی در انجام میکروبلدینگ ابرو :

اگر رنگدانه ها در مرحله اول خیلی عمیق در پوست باشند، رنگ آن ها آبی-خاکستری می شود.

تطبیق رنگ میکروبلدینگ ضعیف :

رنگ اصلی باید با دقت انتخاب شود. رنگ پوست افراد عامل اصلی تطابق رنگ در میکروبلیدینگ است. بسیار مهم است که تن رنگ، رنگدانه با آن سازگار است یا خیر. عامل دیگر قومیت مشتری است. سیستم ایمنی گروه های قومی مختلف به روش های مختلفی با دوام و تطابق رنگ رنگدانه های آرایش دائمی مرتبط است.

ضعف در کیفیت رنگدانه های میکروبلدینگ :

همه برندها یکسان ایجاد نمی شوند. ترکیب رنگدانه به شدت بر ثبات رنگ آن تأثیر می گذارد و رنگدانه های بی کیفیت در مدت زمان کوتاهی تغییر رنگ می دهند.

انجام ندادن مراقبت های بعد از میکروبلدینگ :

اعمال و فعالیت های خاصی بر نتایج سفید کردن ابرو تأثیر می گذارد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید بر رنگ میکروبلیدینگ ابرو تأثیر می گذارد. ضد آفتاب اثر مفیدی دارد. طیف گسترده ای از محصولات مراقبت از پوست می تواند باعث تغییر رنگ ابرو شود. شما می توانید به طور مرتب کلاه بپوشید و از فعالیت هایی که به ابروهای شما آسیب می زند اجتناب کنید.

داروها و شرایط خاص :

افرادی که به طور منظم از داروهای خاصی استفاده می کنند امکان دارد به مرور زمان دچار تغییر رنگ ابرو شوند. به همین ترتیب، برخی از بیماری های پوستی می توانند همان اثر موقت یا دائمی را داشته باشند. به عنوان مثال، کسانی که کمبود آهن دارند و قصد انجام این روش را دارند باید بدانند که سیستم ایمنی بدن آن ها اجزای اکسید آهن را سریعتر از رنگدانه جذب می کند و می تواند تعادل رنگ را به هم بزند و باعث تغییر رنگ ابروها شود. شرایطی مانند روزاسه پوست را قرمز می کند.

چرا میکروبلدینگ ابروها تغییر رنگ می دهد ؟ 

در میکروبلدینگ چه اتفاقاتی می افتد ؟

میکروبلیدینگ دردناک است. در هر صورت، تکنسینی که این کار را انجام می دهد قرار است برش های کوچکی روی پوست شما ایجاد کند و با استفاده از جوهر مخصوص آن برش ها را پر کند. بنابراین، اگرچه متخصص میکروبلیدینگ از کرم بی حس کننده استفاده می کند، اما طبیعی است که درد به طور کامل از بین نرود. اما چند دقیقه درد در مقایسه با داشتن ابروهای خوب و زیبا برای یک یا دو سال ارزشش را دارد.

آمادگی های لازم قبل از میکروبلدینگ ابرو

برای این که دچار خطرات و عوارض نشوید باید مراقبت هایی را انجام دهید. تمیز کردن پوست قبل از میکروبلیدینگ یک مرحله ضروری است. شما باید پوست خود را تمیز و عاری از آلودگی، چربی و کثیفی نگه دارید. یک پاک کننده ساده می تواند به پاکسازی پوست شما و خلاص شدن از شر کثیفی یا سلول های مرده پوست کمک کند. بهترین راه برای محافظت از پوست این است که آن را هیدراته نگه دارید.

بنابراین از یک مرطوب کننده خوب برای محافظت از پوست خود استفاده کنید. استفاده از مرطوب کننده از تحریک پوست شما پس از میکروبلیدینگ جلوگیری می کند. قبل از هر اقدامی بر روی پوست، مشاوره لازم است. مشاوره به متخصص کمک می کند تا بهترین روش میکروبلیدینگ را برای شما انتخاب کند. پزشک یا متخصص آزمایشاتی را برای تعیین اینکه آیا شما واجد شرایط میکروبلیدینگ هستید یا خیر، انجام می دهد.

حتی امکان دارد لازم باشد قبل از انجام این کار آزمایش خون انجام دهید. به طور خلاصه توصیه های پزشک یا متخصص میکروبلیدینگ را دست کم نگیرید و حتما آن ها را به کار ببرید. حدود یک هفته قبل از میکروبلیدینگ از اپیلاسیون، استفاده از نخ یا برداشتن ابروها خودداری کنید. شب قبل باید از الکل و کافئین پرهیز کنید زیرا این مواد می توانند حساسیت پوست را افزایش دهند. همچنین از مصرف مکمل های ایبوپروفن، آسپرین، روغن ماهی یا ویتامین E و سایر داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید. اگر از راکوتان، رتینول ها یا کرم های آکنه تجویزی استفاده می کنید، باید قبل از میکروبلیدینگ استفاده از آن ها را متوقف کنید.

بعد از میکروبلدینگ ابرو چه مراقبت هایی باید انجام شود ؟

در هفته اول پس از میکروبلیدینگ، امکان دارد پوسته پوسته شدن جزئی در ناحیه ابرو را تجربه کنید که جای نگرانی نیست. متخصص میکروبلیدینگ پماد مناسبی را برای افراد برای جلوگیری از خارش یا پوسته پوسته شدن پوست توصیه می کند. برای این که نتیجه مناسبی از این روش بگیرید باید مراقبت هایی را انجام دهید. در ادامه با مراقبت های بعد از میکروبلدینگ ابرو آشنا می شوید :

  • از مصرف داروهای شیمیایی روی صورت خودداری کنید.
  • توصیه می شود به مدت 3 روز از خیس شدن ابروهای خود خودداری کنید. بعد از 3 روز می توانید با خیال راحت دوش بگیرید و صورت خود را بشویید و مطمئن باشید که ابروهایتان آسیب نمی بیند.
  • برای تسکین درد از کرم های بی حس کننده استفاده کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید.
  • از لیزر ناحیه ابرو خودداری کنید.
  • در دو هفته اول از تعریق زیاد خودداری کنید.
  • به مدت ده روز روی ابرو نخوابید.

آمادگی های لازم قبل از میکروبلدینگ ابرو

کاندیدای مناسب میکروبلدینگ

افرادی که مایل به کاشت ابرو هستند ابتدا توسط مشاوران کاشت ویزیت می شوند تا مشخص شود آیا این افراد کاندیدای مناسبی هستند یا خیر. در جلسه مشاوره کاشت، ناحیه بانک موی بیمار و ناحیه ابرو بررسی می شود که کاندید برای این روش درمانی مناسب است. گاهی اوقات هنگام ویزیت فرد، در ناحیه پوست سر در ناحیه اهداکننده بیماری های پوستی، ریزش مو به صورت سکه ای یا آکنه فعال مشاهده می شود که تحت نظر پزشک متخصص پوست او را بهبود می بخشد و پس از بهبودی اقدام می کند.

امکان دارد فرد مراجعه کننده در ناحیه بانک مو مشکلی نداشته باشد اما در ناحیه ابرو دچار سوختگی یا اسکار ناشی از خالکوبی شود و این افراد به پزشک متخصص مراجعه می کنند که فرد مورد نظر را ویزیت می کند و با صلاحدید متخصص پزشکی فرد ارجاع کننده، عمل کاشت را انجام می دهد.

افرادی که تاتو دارند اگر عمق تاتو در ناحیه ابرو زیاد باشد یا کلوئید یا گوشت اضافه در ناحیه تاتو وجود داشته باشد، ممکن است کاندیدای مناسبی برای این عمل نباشند، زیرا افرادی که بدنشان مستعد کلوئید است. این امکان وجود دارد که فرآیند کاشت بتواند این عامل را در ناحیه ابرو تشدید کند. برای افرادی که تاتو دارند، کاشت بستگی به نوع تاتو، عمق رنگدانه استفاده شده در تاتو، رنگ تاتو، طرح ابروهای تاتو شده و نوع پوست فرد دارد که با مراجعه مشخص می شود.

میکروبلدینگ ابرو چه معایبی دارد ؟

این روش مانند روش های دیگر دارای معایبی است که در ادامه با آن آشنا می شوید :

عفونت :

اگر تکنسین یا دکتری که این عمل را انجام می دهد از آب یا تجهیزات آلوده استفاده کند، باکتری هایی مانند استافیلوکوک می تواند به بدن شما منتقل شود. حتی ویروس هایی مانند ایدز، هپاتیت یا تبخال می توانند از طریق میکروبلیدینگ منتقل شوند. گاهی اوقات جوهر استفاده شده توسط تکنسین آلوده به باکتری یا کپک است. بنابراین حتی اگر جوهر مورد استفاده مهر و موم شده باشد، باز هم هیچ تضمینی برای سالم بودن آن وجود ندارد. اگر در نتیجه این روش دچار عفونت شدید، پزشک آنتی بیوتیک، ضد ویروس یا ضد قارچ تجویز می کند.

واکنش آلرژیک :

امکان دارد به جوهر استفاده شده حساسیت داشته باشید و استفاده از آن ممکن است باعث خارش پوست شما شود. در نتیجه، بدن شما امکان دارد واکنش آلرژیک به جوهر نشان دهد که منجر به قرمز شدن پوست می شود. اگر دچار حساسیت پوستی شدید، ممکن است به تزریق استروئید یا آنتی هیستامین نیاز داشته باشید.

گرانولوم :

میکروبلیدینگ یک جسم خارجی را به پوست شما تزریق می کند. بدن شما امکان دارد واکنش نشان دهد و نقاط التهابی در اطراف ناحیه میکروبلیدینگ ایجاد کند تا از شما در برابر این روش محافظت کند. گرانولوم گاهی ماه ها یا حتی سال ها پس از عمل رخ می دهد. برای درمان این بیماری باید استروئید یا آنتی بیوتیک مصرف کنید.

سارکوئیدوز :

سارکوئیدوز زمانی رخ می دهد که شما گرانولوم های متعدد داشته باشید. این عارضه به اندام های شما سرایت می کند. طبق تحقیقات انجام شده، این عارضه حتی تا 15 سال بعد از تاتوی سنتی ابرو رخ می دهد.

کلوئید :

کلوئیدها اسکارهایی هستند که بزرگتر از حد معمول رشد می کنند. معمولا این عارضه در صورت ایجاد نمی شود، اما اگر تا به حال کلوئید داشتید، می توانید با انجام میکروبلیدینگ به آن مبتلا شوید.

مشکلات ام آر ای :

مشکلات مربوط به ام آر آی رایج نیستند، اما پوست خالکوبی شده یا میکرولام ممکن است با MRI متورم یا بسوزد. بنابراین، بهتر است قبل از انجام MRI با پزشک یا رادیولوژیست خود در مورد میکروبلیدینگ صحبت کنید.

کاندیدای مناسب میکروبلدینگ 

میکروبلیدینگ ابرو چه مزایایی دارد ؟

میکروبلیدینگ به عنوان یکی از پرطرفدارترین تکنیک های زیبایی چهره امروزی مزایا زیادی دارد. روکش کامل و طبیعی، اصلاح ابروهای کم پشت یا نا متقارن و ده ها مزایای دیگر که در ادامه برخی از آن ها  را لیست کرده ایم:

ایمن، موثر و بدون درد :

اگر می‌خواهید شکل مناسبی برای ابروهای خود ایجاد کنید ، حتماً میکروبلیدینگ ابرو را در نظر بگیرید. با این گزینه ابروهایی با ظاهر طبیعی و نیمه دائمی خواهید داشت که جذاب به نظر می رسند. اکثر مردم از این روش استفاده می کنند زیرا بی خطر است و هیچ عارضه ای ندارد.

نتایج طبیعی :

اگر تصمیم به انجام این روش گرفته اید، مطمئن شوید که بهترین کلینیک های میکروبلیدینگ را انتخاب می کنید تا از نتیجه رضایت کامل داشته باشید. پس از اتمام این روش، از نتیجه آن راضی خواهید بود زیرا ابروهای طبیعی خواهید داشت و مطمئن باشید که تشخیص تفاوت بین ابروی میکروبلید شده و طبیعی گاهی غیرممکن است.

صرفه جویی در زمان :

یکی از مزایای این روش این است که می تواند به شما کمک کند در زمان صرفه جویی بیشتری کنید، به خصوص صبح که برای رفتن به کار روزانه خود آماده می شوید! اگر صبح زمان زیادی را صرف آماده کردن ابروهای خود می کنید، با این روش، زمان زیادی را صرفه جویی خواهید کرد زیرا این آرایش دائمی است.

مدت زمان انجام آن کوتاه است :

توجه کنید که جلسه میکروبلیدینگ سریع و کوتاه است و احتمالاً حدود دو ساعت طول می کشد. به عبارت دیگر، برای انجام این روش نیازی به هیچ زحمتی ندارید. بنابراین، می توانید دو ساعت از وقت خود را بگذارید و به طور طبیعی ابروهایی با ظاهری زیبا داشته باشید که برای مدت طولانی دوام خواهند داشت.

در جلسه میکروبلیدینگ یا فیبروز ابرو چه اتفاقی می‌افتد؟

بعد از اینکه متخصص مورد نظر ابرو را بی‌حس می‌کند، با شما درمورد شکل ابرو که روی آن کشیده می‌شود، مشورت می‌کند. در حالی که می‌توانید مانند مدل مو، عکس ابرو موردنظرتان را نیز نشان بدهید. البته بعضی از متخصصان برای ایجاد ابرو واقعی و طبیعی، دوست دارند از همان جهت موهای طبیعی ابرو پیروی کند و تقارن صورت و سن مشتری را نیز در نظر بگیرند. افراد متخصص در این کار همچنین با شما درمورد رنگ‌دانه جوهر مشورت می‌کنند و رنگ‌دانه‌ای را بر اساس رنگ طبیعی موهای ابرو و پوست شما انتخاب می‌کنند.

سپس آرایشگر با استفاده از قلم میکروبلیدینگ روی خط ابرو شما می‌کشد، که باتوجه به ناحیه ابرو ممکن است از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول بکشد. بعد از اتمام ابروها متخصص میکروبیلدینگ برای کمک به بهبودی از پماد مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ استفاده می‌کند و جلسه بعدی را  ۴ تا ۶ هفته بعد تعیین می‌کند. در این جلسات، او می‌تواند در صورت نیاز نتیجه نهایی را تغییر دهد.

کلام آخر

قبل از انجام این روش سعی کنید بهترین مرکز میکروبلیدینگ در تهرانپارس و بهترین پزشک را انتخاب کنید و با آگاهی دست به انجام این روش بزیند. مراقبت ها و دستورات لازم را به خوبی انجام دهید تا نتیجه مناسبی از این روش بگیرید. ممنون از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

مهتاب شهریاری

سلام مهتاب شهریاری هستم، 3 سال کار نویسندگی و تولید محتوا در حوزه زیبایی انجام داده ام؛ تا به امروز تمام سعی خود را کرده ام که بهترین مطالب را گردآوری کنم و در اختیار مردم قرار دهم؛ در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد دارید، می توانید با ما در میان بگذارید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریسا خاوندگار پداگوژِیست و مستر میکروبلیدینگ در ایران به پشتوانه ی تجربه ی 15 ساله ی خود در حوزه ی آرایش دائم با بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان از طراحی ، ظرافت خطوط ، بهداشت کار ، انتخاب رنگ مناسب و مشاوره ی صادقانه در مراجعه اول و ماندگاری بینظیر خطوط بلید بدون تغییر و پخش رنگ در موعد ترمیم ضمن ارائه نمونه کارهای واقعی و متنوع آماده ی ارائه ی خدمات زیبایی به مراجعین عزیز می باشد.