بهترین مرکز میکروبلیدینگ در تهرانپارس【سال1402】❤️

ما در این مقاله سعی داریم شما را با بهترین مرکز میکروبلیدینگ در تهرانپارس آشنا کنیم. اگر از طرفداران زیبایی هستید و از داشتن ابروهای کم پشت، نازک و بدشکل رنج می برید، توصیه می شود به جای استفاده مداوم از ابزارهای موقتی مانند سایه، ریمل و مداد ابرو، از روش میکروبلیدینگ استفاده کنید. این تکنیک یکی از انواع تاتوی دائمی ابرو محسوب می شود و با ایجاد ظاهری بسیار طبیعی، ابروها را پرتر و خوش فرم تر نشان می دهد. این روش جدیدترین روش آرایش ابرو است و به دلیل طبیعی بودن و نتایج ماندگارش طرفداران بی شماری را به خود جذب کرده است.در ادامه برای آشنا شدن با بهترین مرکز میکروبلیدینگ در تهرانپارس با ما همراه باشید.

میکروبلدینگ ابرو چیست ؟

میکروبلیدینگ یک عمل زیبایی نیمه دائمی برای پرکردن و تغییر شکل ابروهای شما است. در این روش از تیغه های دستی متشکل از 10 تا 12 سوزن برای ایجاد برش های کوچک در پوست استفاده می شود و رنگدانه ها در این برش های کوچک رسوب می کنند. شکل تیغه ها برای ایجاد جلوه ای طبیعی و واقعی به خطوط کشیده شده، درست مانند موهای واقعی ابرو، مورد مطالعه قرار گرفته است.

روش میکروبلیدینگ که به عنوان اپیلاسیون ابرو شناخته می شود، برای افرادی که ابروهای نازک، ابروهای فرو رفته یا ابروهای نامتقارن دارند بسیار مناسب است. در اولین جلسه میکرونیدلینگ، شکل و رنگ ابروی درخواستی خود را به تکنسین میکرونیدلینگ می گویید و تکنسین با استفاده از نخ رنگی، مداد و خط کش، فرم ابروی مورد نظر را بر روی صورت شما طراحی می کند که بستگی به فرم صورت و فرم شما دارد.

با استفاده از ابزارهای مخصوص، یک میکروبلیدینگ ابروهای شما شروع می شود. اولین جلسه می تواند بین یک تا دو ساعت طول بکشد و چهار تا شش هفته پس از اولین جلسه میکروبلیدینگ، زمانی که پوست بهبود یافت، برای رسیدن به نتیجه مطلوب به یک جلسه ریکاوری نیاز خواهید داشت. اثرات میکروبلیدینگ فوری است. امکان دارد بلافاصله قرمزی و حساسیت در ناحیه ابرو را تجربه کنید، اما می توانید بلافاصله نتایج را مشاهده کنید.

ابروهای شما ممکن است در ابتدا کمی تیره به نظر برسند، اما با بهبودی پوست و ته نشین شدن رنگدانه ها، ابروهای شما طبیعی تر به نظر می رسند. دومین جلسه ترمیمی بعد از تقویت ابرو ضروری است زیرا تکنسین میکروبلیدینگ این فرصت را خواهد داشت که قسمت ها یا نواحی از دست رفته را که رنگدانه مطابقت ندارند را پر کند و شکل کلی ابروها را بررسی و اصلاح کند.

میکروبلدینگ ابرو چیست ؟

ماندگاری میکروبلدینگ ابرو :

ابروهای میکرو تیغه بسته به نوع پوست شما بین یک تا سه سال دوام می آورند، اگر پوست چرب داشته باشید رنگدانه های اعمال شده روی ابروها زودتر محو می شوند. برای اینکه رنگدانه ها روی پوست شما ماندگاری بیشتری داشته باشند، پس از میکروبلیدینگ باید مراقب باشید. در روش میکروبلیدینگ فیبروز نوع رنگدانه ها و مواد مصرفی با روش معمولی میکروبلیدینگ متفاوت است و به طور کلی ماندگاری رنگدانه ها در روش فیبروز ابرو کمتر است. برای اینکه ابروهای شما حالت زیبای خود را از دست ندهند بهتر است هر 10 تا 8 ماه یکبار بسته به نوع پوست خود ابروهای خود را ترمیم کنید.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای انجام میکروبلدینگ هستند ؟

توصیه می شود قبل از انجام میکروبلیدینگ با یک متخصص پوست مشورت کنید و سابقه پزشکی، هرگونه بیماری و استفاده از هر دارویی را به او اطلاع دهید. اگر از بیماری های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس، زونا رنج می برید و یا به ترکیبات شیمیایی و گیاهی حساسیت دارید، کاندیدای مناسبی برای این روش محسوب نمی شوید.

اگر داروهایی مانند داروهای ضد آکنه، داروهای ضد پیری مانند رتینول و رقیق‌کننده‌های خون مانند وارفارین، آسپرین و هپارین مصرف می‌کنید، میکروبلیدینگ برای شما امکان‌پذیر نیست. بیماران اختلالات تیروئید و دیابت گزینه خوبی هستند. هنگام مراجعه به پزشک، در مورد سابقه پزشکی فعلی خود صادق باشید و در صورت داشتن هر یک از شرایط ذکر شده به او اطلاع دهید.

ترمیم میکروبلدینگ ابرو

بعد از دو ماه می توانید ابروهای خود را ترمیم کرده و در چند مرحله تغییرات لازم را در این ناحیه ایجاد کنید. بعد از انجام میکروبلیدینگ، نگران پاک شدن رنگدانه ها از ابرو نباشید، در این زمان فقط کمی ضد آفتاب با ضریب حفاظتی 30 تا 50 روی ابروها بزنید و از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

مدل و رنگ ابروها چگونه انتخاب و تعیین می شود ؟

برای تعیین فرم و فرم کلی ابروها متخصص میکرو مدل و رنگ ابرو را به شما می گوید و با توجه به فرم و ساختار صورت با کشیدن مداد ابرو دور ابرو، او فرم خواهد داد و بعد از صحبت صحبت کردن با یک فرد و شنیدن نظرات او در مورد فرم ابروها می تواند باعث تغییر در فرم ابروها شود. کار فرم دهی حرفه ای ابرو با قوانین خاصی برای این کار انجام می شود و در نهایت با طراحی فرم طبیعی مشابه فرم ابروها و ظاهر صورت، مدل ابرو تایید می شود و تثبیت شد، وقت انتخاب رنگ فرا رسیده است. بهترین رنگ بر اساس فرم صورت، رنگ موی طبیعی و رنگ پوست شما انتخاب می شود تا ابروهای شما هنگام رشد ابروها مصنوعی به نظر نرسند سپس مراحل آماده سازی میکروبلیدینگ آغاز می شود.

ترمیم میکروبلدینگ ابرو

مقایسه کاشت ابرو و میکروبلدینگ ابرو :

کاشت ابرو به دو روش کاشت موی طبیعی و کاشت موی مصنوعی انجام می شود. در کاشت موی طبیعی فولیکول های تولید کننده مو منتقل می شوند اما در کاشت موی مصنوعی از تارهای موی مصنوعی استفاده می شود. موهای کاشته شده در روش کاشت مصنوعی یا ترمیم مو رشد نمی کنند و زنده نیستند. اما در کاشت موی طبیعی، موهای کاشته شده رشد می‌کنند، شکل می‌گیرند، رنگ می‌شوند و می‌توانید مانند موهای طبیعی خود با آن رفتار کنید.

ماندگاری کاشت ابرو طبیعی دائمی است و ابروهای کاشته شده پس از 6 ماه کاملا شبیه ابروهای طبیعی شما خواهند شد. کاشت ابرو با میکروبلیدینگ و سایر روش‌های تقویت ابرو هم در فرآیند انجام این تکنیک، هم در ظاهری که به ابروهای شما می‌دهد و هم در هزینه متفاوت است. اگر ابروهای شما بسیار نازک است یا ریزش شدید ابرو دارید، پیشنهاد می کنیم برای انجام کاشت ابرو با پزشک متخصص مشورت کنید. اما اگر ابروهای شما خیلی کم پشت نیستند یا فقط می خواهید ابروهای پهن و پرپشت تری داشته باشید، با توجه به هزینه و زمان، روش میکروبلیدینگ یا میکروپیگمنتیشن به صرفه تر و برای شما بهتر است.

میکروبلدینگ چگونه انجام می شود ؟

پس از تایید شکل، پهنا، ارتفاع و رنگ ابرو و تهیه مواد، کار شروع می شود. برای انجام میکروبلیدینگ ناحیه ابرو با کرم لیدوکائین تمیز و بی حس می شود. در این حوزه، آموزشی به نام پیگمنتر آغاز می شود. پیگمنت با استفاده از دستگاه، خطوط بسیار ریز و کرکی مانند هاشور را در جهت رشد ابرو و در لایه های موهای ابرو و در انتها با تزریق رنگ گیاهی ایجاد می کند و فرآیند میکروبلیدینگ را تا بافت پوست و بین آن تکمیل می کند.

ایجاد نوارهای کرکی در کناره های ابرو باید با بیشترین دقت و مهارت در لایه سطحی پوست و با کمترین فشار دست انجام شود و رنگدانه باید به اصول صحیح تسلط کامل داشته باشد. آرایش صورت مهارت پیگمنتر باید زیاد و حرکت دستش سریع باشد تا با یک حرکت تیغه روی لایه سطحی پوست یا اپیدرم، رنگ کافی برای جلوگیری از خونریزی مهم به پوست تزریق شود.

مراقبت های بعد از میکروبلدینگ ابرو

برای این که نتیجه مناسبی از این روش بگیرید باید مراقبت هایی را انجام دهید. در ادامه با مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ ابرو آشنا می شوید :

  • هنگام خواب از یک بالش تمیز استفاده کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید.
  • از خراشیدن و دست زدن به ناحیه جدا شده خودداری کنید.
  • از رفتن به سونا، حمام و استخر خودداری کنید.
  • به هیچ وجه از محصولات رتین-A یا رتینول استفاده نکنید.
  • از وازلین و سایر پمادهای شفابخش مانند پماد ویتامین A برای رفع قرمزی و سوزش این ناحیه استفاده کنید.
  • به مدت 10 روز از هیچ گونه مواد آرایشی، پاک کننده صورت و کرم در ناحیه میکروبلیدینگ استفاده نکنید.
  • با اجتناب از فعالیت بدنی شدید تا حد امکان از تعریق جلوگیری کنید.
  • برای چند روز از ابروهای خود در برابر آب یا عرق محافظت کنید.
  • از قرار گرفتن در وسایل نقلیه باز مانند دوچرخه، موتور سیکلت و خودروهایی با روکش باز خودداری کنید.

میکروبلدینگ ابرو چقدر درد دارد ؟

مانند هر روش زیبایی تهاجمی دیگر، میکروبلیدینگ با مقدار کمی درد همراه است، میزان درد تجربه شده به آستانه تحمل درد متقاضی بستگی دارد. به طور کلی و بسته به بی حسی موضعی، درد ناشی از میکروبلیدینگ غیر قابل تحمل نیست.

عوارض میکروبلیدینگ ابرو :

این روش مانند روش های دیگر دارای عوارضی است که کوتاه مدت هستند و بعد از مدتی از بین می روند و جای نگرانی نیست. عوارض این روش عبارتند از انتقال عفونت و بیماری های واگیردار خطرناک، پس زدن رنگ تزریق شده به پوست، ایجاد واکنش های آلرژیک پوستی، تورم و قرمزی موضع، بروز عفونت پوستی.

مراقبت های بعد از میکروبلدینگ ابرو

قبل از میکروبلیدینگ ابرو چه مراقبت هایی باید انجام شود ؟

برای این که دچار خطرات و عوارض نشوید باید مراقبت هایی را انجام دهید. 24 ساعت قبل از میکروبلیدینگ از مصرف داروهایی مانند ویتامین E، ایبوپروفن، آسپرین، امگا 3 خودداری کنید. از نوشیدن قهوه و نوشیدنی های انرژی زا در روز میکروبلیدینگ خودداری کنید. حذف موهای صورت 2-3 روز قبل از میکروبلیدینگ ممنوع است. لیزر موهای زائد، الکترولیز و لایه برداری شیمیایی دو هفته قبل از میکروبلیدینگ ممنوع است. از رنگ کردن ابروها خودداری کنید.

بهترین مرکز میکروبلیدینگ در تهرانپارس

از آنجایی که ابروها تاثیر زیادی روی صورت ما دارند، بسیاری به دنبال بهترین مرکز میکروبلیدینگ در تهرانپارس هستند تا بتوانند از این روش برای زیباتر شدن ابروهای خود با توجه به فرم صورت خود استفاده کنند. البته راه های مختلفی برای داشتن ابروهای زیبا وجود دارد اما جدیدترین و طبیعی ترین روش میکروبلیدینگ ابرو است اما به یاد داشته باشید که در انجام میکروبلیدینگ باید دقت کافی را داشته باشید تا بتوانید بهترین مرکز میکروبلیدینگ در تهرانپارس را شناسایی کنید.  این روزها بازار میکروبلیدینگ ابرو بسیار داغ شده است به طوری که همه به دنبال بهترین مرکز میکروبلیدینگ در تهرانپارس هستند تا بتوانند با خیال راحت ابروهای خود را به آن ها بسپارند.

تاتوی ابرو و میکروبلدینگ چه تفاوتی با هم دارند ؟

خالکوبی ابرو بسیار شبیه خالکوبی معمولی است زیرا جوهر با استفاده از تفنگ یا خودکار با لرزش بالا در پوست قرار می گیرد تا با سوزن به پوست نفوذ کند. استفاده از جوهر به جای رنگدانه، تفاوت اصلی بین خالکوبی و میکروبلیدینگ است. جوهر برای همیشه ماندگار است، در حالی که رنگدانه ها به مرور زمان محو می شوند. در حال حاضر تاتو ابرو به دلیل محبوبیت روش های دیگری مانند تاتو ابرو کمتر مورد توجه قرار گرفته است. ابروهای خالکوبی شده بسیار مصنوعی تر از ابروهای کشیده به نظر می رسند و اغلب با گذشت زمان تغییر رنگ داده و قرمز می شوند.

برخی از خانم های مسن که ابروهای خود را از دست دادند یا آن هایی که ابروهایشان بسیار کم پشت و نازک است، اغلب از روش تاتو برای اصلاح فرم ابروهای خود استفاده می کنند. اگر می خواهید ابروهایتان طبیعی به نظر برسند، این روش را انتخاب نکنید و به دلیل شکل غیر طبیعی ابرو در تاتو، روش های دیگری را برای اصلاح ابرو انتخاب کنید.

محدودیت های میکروبلیدینگ ابرو :

میکروبلیدینگ کمترین ماندگاری رنگ را دارد. این باعث خونریزی بیشتر از روش های دیگر می شود. یادگیری این روش بسیار دشوار است و همه نمی توانند تکنسین میکروبلیدینگ باشند که نتایج طبیعی و ماندگاری را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورند. در این روش از انرژی الکتریکی استفاده نمی شود و تنها فشار فیزیکی است که باعث پارگی پوست و ایجاد رنگ در زیر پوست می شود.

هر چقدر هم که موهای اعمال شده طبیعی و روش کار ماهرانه باشد، موهای طراحی شده از نظر ضخامت از موهای طبیعی ضخیم تر است. تکنسین هایی که روش میکروبلیدینگ را انجام می دهند پس از مدتی دچار درد مچ دست می شوند زیرا در طی این عمل آن را انجام می دهند. استفاده از فشار فیزیکی ضروری است و در نتیجه این فشارهای فیزیکی فشارهای یکسانی در ابتدا و انتهای کار دریافت نمی شود.

بهترین مرکز میکروبلیدینگ در تهرانپارس

برای گرفتن نتیجه از میکروبلیدینگ ابرو چقدر زمان لازم است ؟

اثرات میکروبلیدینگ آنی است. ممکن است بلافاصله بعد از انجام این تکنیک، پوست کمی قرمزی و حساسیت داشته باشد؛ اما بلافاصله برطرف شده و نتیجه کار دیده می‌شود. البته به دلیل بافقی ماندن رنگدانه‌ها ممکن است ابرو در ابتدا کمی تیره به نظر برسد، اما با بهبود پوست و کم رنگ تر شدن رنگدانه، ابروهای شما حتی طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. برای ترمیم ابرو لازم و ضروری است که مدتی بعد برای ترمیم به آرایشگاه مراجعه کنید. در این جلسه ابروی شما با دقت بررسی می‌شود تا جاهای خالی باقی‌مانده پرتر شده و رنگدانه‌ها تنظیم شوند.

مقایسه میکروبلیدینگ و هاشور :

تفاوت اصلی هاشور و میکروبلیدینگ در ابزار کار آن ها است؛ در میکروبلیدینگ از تیغه‌ای با 10 یا 12 سوزن ریز استفاده می‌شود اما تیغه هاشور یک تیغه تکی است که خراش‌هایی یک تکه در پوست ایجاد می‌کند. بعد از ایجاد خراش‌ها حجم کافی از رنگ‌دانه‌های متناسب با رنگ ابروها در آن‌ها قرار داده می‌شود که مدل و فرم ابروها را کاملا طبیعی می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت که هاشور برای افرادی با ابروهای پرپشت که دوست دارند تغییراتی جزئی ایجاد کنند بسیار مناسب خواهد بود. همچنین کنترل تیغه در این روش راحت‌تر است و فرم دهی به ابروها سریع‌تر انجام می‌گیرد.

چه کسانی نمی‌توانند میکروبلیدینگ ابرو انجام دهند ؟

  • در صورتی که دوران بارداری هستید بهتر است کار ابرو را به تعویق بیاندازید.
  • در صورتی که در دوران شیردهی هستید انجام این روش را تا پایان دوران شیردهی عقب بیاندازید.
  • در دوران پریود نیز این کار توصیه نمی‌شود.
  • در صورتی که شکستگی ابرو دارید بهتر است سراغ میکروبلیدینگ ابرو نروید.
  • در صورتی که به بیماری دیابت دچار هستید اینروش به شما توصیه نمی‌شود.
  • در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنید قبل از انجام میکروبلیدینگ ابرو با پزشک خود مشورت داشته باشید.
  • در صورتی که الکل مصرف می‌کنید و یا هر نوع داروی رقیق کننده خون، بهتر است با مشورت از پزشک به سراغ میکروبلیدینگ ابرو بروید.
  • در صورت آفتاب سوختگی توصیه می‌شود میکروبلیدینگ ابرو انجام ندهید.
  • در صورت داشتن بیماری صرع، سرطان و از این قبیل بیماری‌ها بهتر است با مشورت پزشک از این روش استفاده کنید.

نتایج میکروبلیدینگ چه زمانی مشخص می شود ؟

بلافاصله بعد از اتمام جلسه اول میکروبلیدینگ پرتر شدن ابروها به وضوح مشهور است؛ اما با توجه به اینکه آثار خراش‌ها هنوز وجود دارد و پوست نیز کمی ملتهب و قرمز شده است این اثرات را نمی‌توان نتایج واقعی این کار دانست. نتایج میکروبلیدینگ بعد از جلسه دوم ترمیم و تثبیت نتایج که حدود ۴ تا ۶ هفته بعد از جلسه اول انجام می‌شود خود را نشان می‌دهند. بعد از این جلسه مشاهده می‌کنید که رنگ‌دانه‌ها کاملا طبیعی شده‌اند و دیگر اثری از رد زخم و خراش در ابروها نیست. نتایج این روش حدود ۱ تا ۳ سال بعد دوام دارند و لازم است که بعد از هر ۱۲ تا ۱۵ ماه برای ترمیم آن‌ها اقدام کنید.

کلام آخر

قبل از انجام این روش سعی کنید بهترین کلینیک و بهترین پزشک را برای جراحی انتخاب کنید و با آگاهی دست به انجام این روش بزنید. ممنون از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذرید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریسا خاوندگار پداگوژِیست و مستر میکروبلیدینگ در ایران به پشتوانه ی تجربه ی 15 ساله ی خود در حوزه ی آرایش دائم با بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان از طراحی ، ظرافت خطوط ، بهداشت کار ، انتخاب رنگ مناسب و مشاوره ی صادقانه در مراجعه اول و ماندگاری بینظیر خطوط بلید بدون تغییر و پخش رنگ در موعد ترمیم ضمن ارائه نمونه کارهای واقعی و متنوع آماده ی ارائه ی خدمات زیبایی به مراجعین عزیز می باشد.